Geschil marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    ik heb een geschil met een marktplaats verkoopster.
    Ik kocht 3 weken geleden van haar een lamp.
    Heb de lamp betaald en portokosten.
    Zij heeft op eigen initiatief de lamp verzekerd verzonden. Heb betaald voor standaard.
    Eenmaal aangekomen was de lamp stuk.
    De doos waarin hij opgestuurd was was beschadigd en de inhoud was stuk.
    Uiteraard meteen contact opgenomen met foto's met de verkoper.
    Zij gaf aan het op te nemen met post nl, want verzekerd verzonden.
    Ik wachten, wachten, wachten..niks.
    Na een week maar eens contact gezocht met de verkoopster.
    Zij snapte er niks van dat ze nog niks gehoord had maar beloofde een nieuwe lamp te sturen.
    Weer een week ging er overheen.
    Blijkt dat haar klacht bij post nl niet inbehandeling was, was iets mis gegaan.
    Ik heb dit zelf moeten horen van post nl, want de verkoop doet niet zoveel.
    Heb dus voor 20,- verbeld naar post nl, maar de klacht loopt nu goed.
    Vervolgens hoor ik zeer weinig van de verkoopster.
    Zij verwacht nu, 3 weken later,dat ik op eigen kosten de kapotte lamp en doos waarin hij kan naar haar stuur als bewijs.
    Ze stuurde me haar adres of ik het even op wilde sturen.
    Ik heb voorgesteld dat met een retourlabel te doen, ik wil niet nog meer kosten maken.
    Dan wil ze kijken wat post nl er mee doet en pas dan een nieuwe lamp sturen.
    Ik vind dat niet eerlijk.
    Dit is een geschil tussen haar en post nl.
    Zij had een overeenkomst met post nl.
    Ik heb voorgesteld dat ze mij een nieuwe lamp zend en daarbij een retourlabel voor de kapotte met doos.
    Dat wil ze niet.
    Ze vind mij niet correct.
    Nu hoor ik niks meer.
    Wat zouden jullie doen?
    Het is niet in de buurt om even heen te rijden.
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Een foto van de kapotte lamp zou voldoende zijn toch? Dat lijkt me overtuigend bewijs.
    Iets kapots op eigen kosten retourneren, vind ik echt absurd.
    Het lijkt wel of je opgelicht wordt, omdat zij ook helemaal geen klacht had lopen bij PostNL en ze daarnaast eerst een nieuwe lamp belooft, maar dan toch terugkrabbelt.
    Ik weet niet hoever het is, maar ik zou toch overwegen om in elk geval te zeggen dat je graag langs wilt komen..
    En anders vraag ik me af of je (van haar) ooit een oplossing hiervoor gaat krijgen.
     
    hummeltje5, Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.
  3. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Wettelijk is zij verantwoordlijk dat jij een correcte lamp ontvangt. En moet ze dus ook zorgen dat jij een lamp krijgt. Foto’s van de doos en foto’s van de defecte lamp en een foto van het verzendlabel zou voldoende moeten zijn om een klacht neer te leggen bij post.nl
     
    Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Het is ruim 200 km rijden...
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Ik heb haar foto's gestuurd.
    Zowel van de kapotte doos als van de kapotte lamp.
     
  6. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ze laat al amper iets van zich horen, geen klacht ingediend bij PostNL, en niet de retour kosten op zich nemen?
    Ik denk gewoon dat je opgelicht bent en er is vrij weinig aan te doen.
     
    Nightingale, Neuzeke, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.588
    1.783
    113
    Vrouw
    Maar waarom zou ze het dan wel verzekerd verzenden terwijl to betaalt voor standaard?
     
    Manolito vindt dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dan zou ik een afweging maken of me dat de lamp waard is, ligt eraan of hij €20 of €200 gekost heeft zeg maar..
    En ik ben benieuwd naar haar reactie als je alleen zegt dat je langs wilt komen..
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    20 euro aan belkosten? Met welk nummer heb je dan gebeld want het klantenservice nummer van postnl is gewoon je eigen lage beltarief en valt gewoon binnen je bundel.

    En ik zou idd niks opsturen. Normaal hoort zij jou gewoon ene nieuwe lamp toe te sturen en moet zij het afwikkelen met PostNL.
     
    Nightingale en Manolito vinden dit leuk.
  10. AliceBlue

    AliceBlue Actief lid

    13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    Komt omdat je echt heeel veel moet doen bij post.nl om een klacht te deponeren en je krijgt nooit je geld terug. Die vrouw zal wel gedacht hebben: hier begin ik niet aan en dr centjes gehouden hebben.
     
  11. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Zodat de nu dubbel geld vangt? Van to en van PostNL?
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.934
    8.752
    113
    Is het van een bedrijf of particulier?
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.934
    8.752
    113
    Wat is de waarde van de lamp? Laag genoeg om verlies maar zo te laten of genoeg om er veel tijd in te stoppen?
     
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Particulier.
    Maar ze verkoopt meer van deze lampen.
    Ze heeft een partij denk ik.
    Nog steeds actief op MP
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Ja, dat denk ik nu ook wel.
    De breuk is vrij netjes te lijmen denk ik.
    Valt dan niet heel erg op.
    Maar ja, het principe he?
    Wanneer laat je dat varen?
    En wat doe ik er verder mee?
    Klacht?
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Ja, de heeft mijn geld, krijgt wellicht nog geld van post nl en wil ook de kapotte lamp terug (op mijn kosten)
    Ik heb dan echt 0,0 en zij alles
     
  17. Woont er geen familie of iemand van zp er in de buurt?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.934
    8.752
    113
    Ik zou in ieder geval niet de lamp terug sturen. Misschien flinkt ze dit geintje wel vaker. Nu zou ik nog even wachten en berichten blijven sturen. Ik zou wel netjes blijven en een screenshot maken van de gesprekken tussen jullie. Als ze niks doet zou ik het neerleggen bij marktplaats
     
    hummeltje5, Paardenbloem en Manolito vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.585
    11.151
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe heb je betaald? Via marktplaats of paypall? Want dan kan je via die weg je geld retour krijgen.
     
  20. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.515
    1.941
    113
    Ze gaf me haar rekeningnummer.
    Daar heb ik ook al over nagedacht..
    Helaas
     

Deel Deze Pagina