yoga

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kyra75, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyra75

    kyra75 Actief lid

    14 aug 2006
    391
    0
    0
    de vk advieseerde mij om aan yoga te gaan doen
    wie van jullie doet dit ook
    en gaan jullie partners ook mee
    en hoe ervaren deze dit
     
  2. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ik doe ook aan zwangerschapsyoga.
    Via via ben ik aan een adresje gekomen van een vrouw hier uit de buurt.
    Het is heel gezellig, we zijn met ongeveer 4 dames.
    Je leert er vooral heel erg geconcentreerd op je ademhaling te letten en op je houding.

    We beginnen meestal met een concentratie-oefening, door naar de buik te ademhalen (later leer je ook naar je flanken te ademhalen).
    Daarna doen we een aantal lichamelijke oefeningen, vooral gericht op het opvangen van weeen en ook hoe je in je zwangerschap bepaalde kwaaltjes kunt opvangen.
    Als laatste doen we een onspanningsoefening en als dat klaar is drinken we lekker een kop thee en kletsen we nog even (dan zijn we ook anderhalf tot twee uur bezig geweest..)

    Het leuke vind ik dat je ook veel ervaringen kunt uitwisselen met de andere dames! Je leert er echt veel van!

    Mijn man gaat nooit mee, het is ook speciaal voor zwangere vrouwen. We hebben 1 les gehad waarin de partner mee is geweest, hij heeft er voornamelijk geleerd hoe hij mij kan helpen de weeen op te vangen.

    Van http://www.yoga-nl.nu/zwanger/ kun je best wel veel informatie halen.

    Succes en Liefs, Jo.
     
  3. kyra75

    kyra75 Actief lid

    14 aug 2006
    391
    0
    0
    dank je voor je reactie
    ik vroeg dit omdat er op de inschrijfform stond dat de mannen ook welkom waren alle lessen
    nou vind die van mij die ene les wel oke
    maar hij heeft zo iets van het is voor jou niet voor mij het beste omdat te doen.
     
  4. ik sluit me helemaal aan bij joaney!

    Zo gaat het bij ons ook!
     
  5. kyra75

    kyra75 Actief lid

    14 aug 2006
    391
    0
    0
    heb mij form net maar op de fax gedaan
    met dat ik alleen kom en 1 les met man erbij.
    die zat er standaard bij.

    nou ik ben benieuwd hoop dat het mij wat beter helpt met de ademhaling die ik nodig heb met de weeen ect ect
    raak nl nogal snel in paniek.
    krijg dan last van hypervent, en dan is me ademhaling helemaal in de soep.
     
  6. unner

    unner Bekend lid

    17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Bij mij ook idd net als bij Joaney. Alleen hebben wij de eerste les van de maand partnerles. De mannen krijgen dan tips hoe ze ons dames kunnen ondersteunen met ademen, massagetechnieken etc. Heel leuk en leerzaam allemaal. Straks ook nog een speciale dubbele les over borst- en flesvoeding.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina