Geslachts voorkeur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey dames,

    Er zijn al genoeg topics over geweest maar toch wilde ik er zelf ook nog wat in kwijt.

    Ik wilde altijd al een kleine meid en toen ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn kreeg ik ook een meid. De hele zwangerschap ook dat gevoel gehad dat ik een dochter zou krijgen en mijn moeder had dat ook :)
    Nu ben ik van de 2de zwanger en het maakte mij eigenlijk niet uit wat het gaat worden maar leek me stiekem wel leuk om een jongen erbij te krijgen en mijn gevoel zegt dat ook.
    Nu krijg ik toch een lichte voorkeur naar een dochter... En weer denkt mijn moeder dat ook..
    Waarom? Lijkt me juist leuk 2 meiden onder elkaar, heerlijk de kamer in een kleur roze hihi en omdat ik al een heerlijke knuffelkont heb waar ik lekker mee kan tutten :p
    Welk geslacht dan ook ik ben zeker blij hoor en zolang het maar gezond is :D

    Hebben/hadden jullie ook een voorkeur? Of veranderde dat of helemaal niet?
     
  2. LittleAngel22

    LittleAngel22 Actief lid

    28 aug 2011
    338
    5
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Ik had ook een voorkeur bij een meisje, maar krijg een jongen. Moest een beetje wennen aan het idee want ik was er heilig van overtuigd dat ik een meisje kreeg (net als zo'n beetje iedereen om me heen, en nu nog!) maar ben er uiteraard ook ontzettend blij mee dat ik nu een zoon krijg :) Het belangrijkste is uiteraard dat het gezond is, maar denk dat iedereen stiekem wel een voorkeur heeft!
     
  3. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nee hoor, zeker niet. Ik had geen voorkeur. Wel vanaf dag een een sterk gevoel dat het een jongen zou zijn en dat is het ook geworden!
     
  4. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Dat lijkt me ook idd even wennen, als je er zo van overtuigd bent :p
    Bij mijn dochter zat me gevoel goed dus de 20 weken echo gaf alleen maar bevestiging hihi mja dat zullen we nu nog maar aanzien :)
     
  5. jv23

    jv23 Actief lid

    16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ik heb totaal geen voorkeur wat het zal worden, en een echt voorgevoel ook niet... ik ben benieuwd op 3 juni gaan we het waarschijnlijk weten
     
  6. Askim1974

    Askim1974 Actief lid

    7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had hetzelfde en met de 12 wkn echo werd mij ook nog verteld dat het een meisje was.Haha.Maar het is toch echt een jongen.
     
  7. Ik heb geen voorkeur, al zie ik mezelf meer als een jongens-mamma dan als een meisjes-mamma... ben namelijk niet zo van het haar frunniken enzo. Maar wie weet als we een meisje krijgen, dat zij dan ook helemaal niet zo tuttelig is...
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    ik had een lichte voorkeur voor een jongen maar alleen maar vanwege de kledij, baby-meisjeskleren vind ik echt afgrijselijk, een kale kop met een jurkje kon ik me echt niet inbeelden haha

    ik had ook sterk een voorgevoel voor een jongen en het is ook een jongen

    als er ooit een 2e komt heb ik geen voorkeur meer, lijkt me wel leuk om een jongen en een meisje te hebben maar 2 jongens lijkt me even leuk
     
  9. Onje

    Onje Niet meer actief

    Ik heb een jongen en nu zwanger van de 2e.
    En het is een meisje, ontzettend blij mee! Ik had namelijk geen lichte voorkeur maar echt een hele duidelijke.

    Mijn man wil namelijk "maar" 2 kindjes en ik het liefst 4 of 5.
    En ik heb het daar best moeilijk mee. Maar nu ik een jongen heb en een meisje krijg kan ik mij er toch bij neerleggen en heb in er meer vrede mee.
     
  10. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik had een voorkeur naar een gezond kindje ;) maar als ik mocht kiezen dan wel graag een meid, en die is er, nu ik weer zwanger ben zou ik een meid wel weer leuk vinden puur omdat ik zelf altijd een zusje wilde, maar een jongen is ook helemaal prima ( daar hoopt mijn vriend op haha)
     
  11. smiley3

    smiley3 Fanatiek lid

    22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Herken het..
    Heb een hele stoere meid, die er zelf niet van houd
    Hoe dat komt geen idee want kinderen jong of oud krijgen een eigen willetje
     
  12. Ik had een beetje hetzelfde als jij... Ik wenste natuurlijk in de eerste plaats een gezond kindje (na twee miskramen is dat ook niet zo gek), maar ik had altijd ook de stille wens voor een meisje. Dat meisje is er nu, en ze is fantastisch! Nu ben ik zwanger van de tweede, en nu maakt het me niet uit. Een jongetje zou leuk zijn omdat we er dan van allebei één hebben, en een meisje zou leuk én praktisch zijn, omdat we zooooveel meisjeskleertjes en spulletjes hebben!
    Maar gezondheid blijft natuurlijk het enige dat echt belangrijk is - hoe clichématig ook. Maandagavond weet ik meer, dan 20 weken echo!
     
  13. smiley3

    smiley3 Fanatiek lid

    22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Een koningspaar zou geweldig zijn!

    Gezondheid het belangrijkste
     
  14. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik had bij alle drie duidelijk een voorkeur naar een meisje.
    Maar zou geen van m'n jongens willen missen!
    En als ik wil tutten. Heb ik er tegenwoordig een nichtje bij. :)
     
  15. SuperMamm

    SuperMamm Lid

    10 apr 2013
    52
    0
    0
    Ik heb altijd sterk het gevoel gehad dat ik jongens kreeg. Bij de eerste was dat ook wel mijn voorkeur. Maar hoe dan ook, een teleurstelling zal het nooit worden, ken er genoeg die zitten te springen om kinderen....
     
  16. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Ik kan met alle eerlijkheid zeker zeggen dat ik absoluut geen voorkeur heb gehad.
    Tijdens mijn zwangerschap was mijn gevoel dat het een mannetje zou zijn, puur het gevoel. Maar het was toch echt een meid.
     
  17. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Ja hoor, ik had een voorkeur voor een meisje. Had niks met het kindje in mijn buik te maken en of ik teleurgesteld zou zijn als het een jongen was, maar meer met de dromen en ideeën die ik vroeger had over het moederschap die ik dan bij zou moeten stellen. Lijkt me heel normaal. Ik kreeg ook een meisje.
    Nu bij de tweede lijkt een zusje voor mijn dochter me ook weer helemaal leuk, maar een jongetje lijkt me ook geweldig.
     
  18. firsttime

    firsttime Fanatiek lid

    1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Hier absoluut geen voorkeur. Ben allang blij dat het gelukt is om zwanger te worden en hoop alleen maar dat het gezond is.
     
  19. Es85

    Es85 Niet meer actief

    Hier ook echt geen voorkeur. Heb nu al een stoer ventje van 2,5. Twee stoere mannetjes lijkt me echt gaaf. Aan de andere kant zou een meisje leuk zijn omdat we dan beide hebben. Het blijft voor ons tot de bevalling een verrassing dus we zullen zien!
     
  20. JackieSt

    JackieSt Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Voordat ik zwanger was had ik echt een voorkeur voor een meisje. Maar sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik een heel sterk gevoel dat we een jongetje krijgen en ik ben inmiddels helemaal aan het idee gewend. Het zal dus wel even omschakelen zijn als over twee weken blijkt dat het toch een meisje is.
     

Deel Deze Pagina