geslachtsbepalings-echo, wil je het wel of niet weten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Simenda, 22 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Hallo (aanstaande) moeders!

    Bij 20 weken kan je een echo laten doen om eventueel het geslacht van je kindje te weten. Nu zit ik echt heel erg te twijfelen wel of niet. Ik ben door alle opwinding en blijdschap, nu al echt vreselijk ongeduldig en kan niet wachten tot ik het weet. Maar aan andere andere kant denk ik ook.. het is waarschijnlijk leuker als ik gewoon de rest van de 6 maanden afwacht. Dan is het een echte verrassing !

    Wat ga jij doen? Of heb je gedaan?

    het wel of niet van te voren willen weten.......
     
  2. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Simenda
    Ik ben dan wel nog niet zwanger maar bij mij staat vast dat ik het bij de 1ste absoluut NIET wil weten...
    Alhoewel ik heel nieuwsgierig van aard ben staat dit al vast,ik zou er gewoon zo blij mee zijn(jullie natuurlijk ook) maar ik vind het echt niet belangrijk als het maar gezond is (en dat geld natuurlijk voor jullie ook :) )

    Bij de 2de (mocht ik die ooit krijgen eerst ns 1 :)) dan weet ik het nog niet...

    Hoe denkt jou man/vriend erover?

    groetjes liselotje ;)
     
  3. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Hoi liselotje,

    Zo denk ik er ook over 't maakt mij echt niet uit wat het wordt, als het inderdaad maar gezond is :)

    De vader van me toekomstige kindje is weg gerend, dus ik zit zelf alles te puzzelen wel niet wel niet haha!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mij maakt het inderdaad niet uit wat het is, maar ik denk dat ik het wel wil weten..
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik wil het heel erg graag weten. En aankomende donderdag hebben wij een pretecho!!! Wij hebben met 25 weken zwangerschap een pretecho, omdat ze dat bij ons adviseerden, ben de reden waarom eigelijk vergeten. We hebben het gewoon klakkeloos aangenomen. Ws was de reden omdat wij een 3d echo laten maken en er een dvd van laten maken. Bij mijjn zoon wist ik niet wat we zouden krijgen en dat wilde ik toen die tijd ook niet weten en nu bij de 2e kan ik niet wachten....
    Zal donderdagavond wel een bericht plaatsen over hoe het was.

    Groetjes Carry
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als ik zwanger ben wil ik het wel weten. Maakt me niet uit wat het is, maar mijn vriend wil het ook weten.
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wij wilden het niet weten. Het begon af en toe wel wel te kriebelen, maar we hebben er nooit spijt van gehad. We dachten dat het een jongetje zou worden, maar we hebben een meisje. Met allebei zijn waren we blij. Het was in ieder geval een leuke verrassing.
    Als ik ooit weer zwanger zou raken, doen we het weer zo (niet van te voren weten wat het wordt).
     
  8. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik wilde het bij de eerste weten en de tweede ook en nu bij de derde en de vierde eigenlijk niet maar doordat ik zo vaak een echo kreeg heb ik bij de echo van 18 weken zelf gezien.

    groetjes anita
     
  9. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    van onze eerste wouden we het wel weten
    van deze ook wel maar we hebben geen echo meer gehad en ook geen pret echo laten doen meer

    vindt dit enorm spannend zo
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ons maakte het ook niks uit of het een jongetje of meisje zou worden, maar we wilden het wel graag weten. Ik ben wat dat betreft veelst te ongeduldig om te wachten :oops:
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij wilden het wel graag weten, en hebben rond de 20 weken dan ook een pretecho laten doen, het maakt niks uit of het een meiske wordt of een jongentje, maar wij vinden het gewoon praktisch,met kleertjes en andere kleine dingetjes..
     
  12. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    wij hebben bij de eerste niet gedaan omdat het heel spannend is en een verrassing. bij de tweede hebben wij het wel gedaan en dat is natuurlijk wel leuk omdat je al kleertjes kan gaan kopen omdat je weet wat het gaat worden. maar aan de andere kant is het geen verrassing meer. als ik straks weer zwanger wordt wil ik het niet weten.
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We willen het eigenlijk niet weten, er zijn al zo weinig verrassingen in het leven.... Dus we wachten het gewoon 9 maanden af ;) Ik ben ook heel erg bang dat als ik het weet dat ik me verspreek of zo en dat wil ik echt niet. Het moet wel tussen ons blijven dan als "ouders" :D
     
  14. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij wilden het graag weten en ik ben blij dat we het weten ook :D Als ik gewoon op mijn gevoel was afgegaan had ik ook gelijk had trouwens ;)
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    wij wilden het niet weten , bij mijn 1ste wisten we het ook niet en nu ook niet . nog 5 weken en dan weten we het . ps we hebben wel een pretecho laten maken ( maar zonder geslachts bepaling )

    groetjes yvonne
     
  16. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik wil het wel graag weten, maar mijn man niet, dus helaas........wij weten het niet.

    Het maakt mij echt niet uit wat het wordt, maar ik ben gewoon zo benieuwd.
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Natuurlijk moet ik eerst maar eens zwanger zien te worden, maar als het zo ver is zou ik het wel graag willen weten. Mijn man niet.
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Voor ons heel erg dubbel.

    Als we al zwanger worden gebeurt dit misschien maar 1 keer.
    Kan je het op twee manieren bekijken:

    1. De enige kans om alles te doen zoals je het leuk vind (qua kleuren,
    kleertjes, namen enzo enzo)

    2. De enige verassing...er gaat al zoveel volgens schema's en planningen. In principe is alleen het geslacht nog maar een verassing.

    Moeilijk moeilijk moeilijk...moeder en zus willen het sowieso niet weten als wij het zouden weten!

    Wat die 3d echo's betreft: Wij vinden eigenlijk dat dat meer over je kindje zegt dan het geslacht. Bij het weten van het geslacht weet je eigenlijk nog niks. Bij zo'n echo kun je al heel veel zien.

    Wij zeiden al: een echo doen en na de geboorte pas kijken haha

    We zien het wel! Eerst maar eens zwanger zien te worden.

    Elmo
     
  19. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij wilden het ook weten ook omdat dit zeker ons laatste kindje is en ik alles weer opnieuw moest aanschaffen
    maar we waren nog verast om de uitslag want we dachten beide een jongentje en wat was de uitslag een meisje dus de lol hebben we toch zeker niet gemist ;)
    maar voor ieder is dit een persoonlijke keus

    gr debbie
     
  20. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Bij mijn oudste geen pretecho gehad, alleen een termijnecho met 12 weken. Officieel wist ik dus niks, had wel heel sterk het gevoel dat het een jongen was.
    Bij mijn tweede dacht ik dat ik het ook niet wilde weten, maar van mijn neef hoorde ik zulke mooie verhalen over de pretecho dat we er toch één lieten maken en we konden onze nieuwsgierigheid niet bedwingen 8) Nu willen we het weer weten, met 25 weken krijgen we een pretecho.
     

Deel Deze Pagina