Gestart met pil maar menstruatie zet niet door.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luna86, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Op de eerste dag van mijn cyclus ben ik gestart met de pil; microgynon 30.
    Meestal ben ik 2 dagen licht ongesteld en dan 2 dagen heel heftig. Ik ben nu bijna 5 dagen onderweg en mijn menstruatie zet niet door. Wel heb ik elke dag een klein beetje bloedverlies.

    Wat is wijsheid?
    1: afwachten, maar lijkt mij dat het er wel uit moet toch?
    2: nog even stoppen met de pil en pas na de menstruatie starten?
    3: huisarts bellen om te vragen of ik mijn menstruatie ergens mee kan opwekken? Geen idee of er iets bestaat.

    Over 3 weken gaan we op vakantie en ik had stille hoop dat ik deze zonder bloedverlies kon doorbrengen.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik slik ook microgynon30 en ik slik op maandag de laatste pil en vaak start pas zaterdag mijn menstruatie, terwijl ik dan dinsdag weer begin met een nieuwe strip. Dus het kan nog komen.
    Overigens slik ik hem meestal door, daar had je nu ook voor kunnen kiezen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik ben echt helemaal voor het eerst gestart met de pil sinds 4/5 jaar :p dus deze menstruatie was nog een ‘echte’ menstruatie. Het is ook nog steeds niet doorgezet en ik voel me al 8/9 dagen belabberd :(
    Gister de assistent van de huisarts gesproken en die zei dat het geen kwaad kan. Wel vervelend dat ze er aan voorbij gaat dat ik al 8/9 dagen licht menstrueer met bijkomende lichamelijke klachten :rolleyes:

    de kans is dus groot dat ik blijf bloeden tot de stopweek die ik pas over 5 weken wilde doen ivm vakantie. Nu dus erg in twijfel wat te doen. Stopweek inlassen voor de vakantie? Doorslikken en dus in de vakantie half ongesteld? Nu stoppen en kijken wat mijn eigen cyclus gaat doen? rotpil!! Voor vruchtbaarheid hoeft het niet, puur om van die vreselijke heftige menstruatie’s af te komen..
     
  4. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Ik wilde reageren maar zie dat het al een ouder bericht is ;) Hoe is het afgelopen? Heeft het nog doorgezet en heb je zonder bloeding je vakantie door kunnen komen?
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    De eerste dagen had ik elke keer bloedverlies maar net niet genoeg om de hele dag tampons in te moeten maar wel gedaan ivm zwemmen. Nu sinds een dag of 8 helemaal geen bloedverlies meer. Wel voel ik me opgeblazen en vreselijk slecht door de hormonen :rolleyes:
    Denk dat ik volgende week mijn eerste stop ga houden om te kijken wat dat doet. Daarna maar zo lang mogelijk gaan doorslikken en kijken of ik aan de pil kan wennen..
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend zeg! Als je nu sinds kort geen bloedverlies meer hebt, zou ik je stopweek, als je die al wil doen, toch een stukje uitstellen. Misschien moet je ook even wennen en gaat dat gevoel vanzelf weer over. Stoppen helpt daar denk ik niet voor?
     

Deel Deze Pagina