Gestopt met bv; harde plek(ken) in borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door itsann, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsann

    itsann Actief lid

    20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Hoi,

    Een maand geleden ben ik langzaam begonnen met het afbouwen van bv. Sinds 5 dagen zijn we nu helemaal over op kv. Het afbouwen ging prima. Echter heb ik sinds een paar dagen een harde plek in mijn borst, soms lijken het er twee. Als ik de plek masseer lijkt het minder te worden. Het is niet pijnlijk. Zojuist word ik wakker met een natte plek in mijn shirt; mijn borst is gaan lekken dus.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat de plek weggaat? Is het aan te raden eenmalig even kort te kolven? Of gaat het vanzelf weg door het dagelijks te blijven masseren?

    Tips hoor ik graag! Alvast bedankt!
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Hm ik twijfel. Ik zou zeggen kolven want je wil echt geen borstontsteking. Maar dat stimuleer je weer de melkproductie. Misschien onder de warme douche proberen weg te masseren? Als dat niet werkt zou ik het toch proberen leeg te kolven.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Warme kruik en warme douche proberen. Zodra het warm is met de hand wat proberen af te tappen. Lukt dat niet dan maar even kolven. Beter langer doen over afbouwen dan een borstontsteking krijgen.

    Ik heb met een borstontsteking in het ziekenhuis gelegen. In korte tijd kwam de koorts opzetten en ik was gelijk zo van de kaart dat ik niet meer door had dat ik een arts moest zien. Het kan snel gaan ineens.
     
  4. itsann

    itsann Actief lid

    20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Zojuist inderdaad onder de douche even gemasseerd en er wat in geknepen. Er kwamen wel wat grote druppels uit en de plek lijkt iets minder hard, maar zit er nog wel.

    Misschien toch maar even kolven. Hoop dan inderdaad niet dat m’n borst denkt dat ‘ie weer meer melk aan moet gaan maken.

    Wel gek trouwens; links nergens last van en een ‘soepele’ borst, maar rechts dus die harde plek. Zou dat kunnen komen omdat rechts altijd m’n ‘goede tiet’ was? Haha. Kreeg hier altijd meer uit gekolfd dan links.
     
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja dat kan komen omdat dat de goede borst was :p Hier is er ook een favoriet die sneller vult .
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Gewoon warmte er op en eenmalig leeg kolven die ‘goede tiet’
    Die heeft even wat meer tijd nodig. Ook kolvend kun je afbouwen.
    Als het morgen weer vol d hard is kolf je weer leeg. En evt als het dan niet genoeg is kolvend afbouwen door steeds minder te kolven of steeds meer tijd er tussen te laten
     
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ja dat kan zeker. Ik produceer uit een borst ook meer dan de ander.
    Succes in ieder geval!
     

Deel Deze Pagina