Hallo dames! Hier weer een berichtje van mij. Appelscha was super! Wat heb ik genoten zeg! We hebben 25km gemountainbiked, 17 km gelopen (de dropping, 9uur gedropt en half 4 pas binnen), alleen ik kreeg tijdens de dropping een tak op mijn lip en die is helemaal gescheurd en dik. Vrijdag heb ik mijn hoogtevrees overwonnen. We deden een hoogteparcour van 9m hoog en ik heb het gehaald! Hier is het verder rustig afwachten, heb stille hoop dat ik zwanger ben. M'n humeur is minder aan het worden, loop snel te huilen. Over 9 dagen weten we het! Hoe is het met de rest? @Ambon, beter dat je dan halve dagen werkt! Op tijd je rust nemen meid! @Niqi, ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn! @zomer, wat leuk allemaal! @Wilko, wat lief van je vader! echt super! @Beertje, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid! Dit is ook niks waard! Een fijne dag allemaal dames! xxxxx
zomer: wat vervelend dat je je gewicht nu goed in de gaten moet houden. Hoeveel ben je nu afgevallen? Moet je de hele dag overgeven of alleen 's morgens? Helpen die oefeningen van de fysio je wel goed of heb je het gevoel van niet? Ik doe de oefeningen 's morgens en 's avonds en heb nu geen pijn meer bij het slapen en draaien in bed. Dat is wel fijn. Ik wou ook meedoen met zwangerschapszwemmen maar heb het nog niet gedaan. Het begint hier pas om 20.30 uur en dan ben ik veel te moe om daar nog heen te gaan. Ik ga ook op tijd naar bed. xxCriien: wat sportief zeg! Ik doe het je niet na. Ik hoop dat je gauw een positieve test zult hebben. maayke: hoe is het met je? Ik heb al een tijdje geen bericht van je gelezen. Is alles wel goed met je? @allen: vanmiddag heb ik mij aangemeld voor de zwangerschapscursus bij de thuiszorgorganisatie. Ik ga op maandag 2 januari beginnen. Er hebben zich al 4 opgegeven. Ik vind het wel spannend en ook leuk om te zien of ik de anderen ook ken of niet. Hebben jullie je ook al opgegeven of gaan jullie geen cursus volgen? A.s. donderdag dus de geslachtsbepalende echo. Wij hebben geen voorkeur voor een meisje of jongen. Het maakt ons niks uit, wij zijn blij met wat wij krijgen. Het is gewoon leuk om het te weten omdat het een geheimpje voor ons 2en wordt. Ik hoop dat we het niet gaan verklappen als mensen ons ernaar vragen. Fijne avond allemaal!!
Nou Ambonmanise, gister heb ik een survival run moeten doen! Ik ben helemaal bond en blauw! Heb een pijn in mijn borsten daardoor! Nog een weekje, dan kan ik testen en ik hoop zo dat het een knaller word! xxx
xxCriien: au, au, au. Wat zal dat zeer doen zeg. Wel doorzetten hè? Nog een weekje wachten en dan weet je het. Spannend....... [FONT=Arial, sans-serif]@allemaal: hoe is het met iedereen? De zwangeren en niet-zwangeren?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Baby voelen: ik heb vanmorgen voor het eerst mijn kleintje gevoeld!!! [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik was het zo zat om van de linkerzij naar de rechterzij te gaan dat ik even op mijn buik wou slapen nu ik nog geen last heb van een hele dikke buik. Opeens voelde ik 5 x een klein hamertje onderin mijn buik. Plop, plop, plop, plop, plop. Het was precies zoals de vk had gezegd. Heel leuk om mee te maken. Maar als ik zit of sta voel ik nog niks. Wie van jullie heeft het nog meer gevoeld?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Aankomen/afvallen: wie van jullie is er al veel kilo's aangekomen of misschien afgevallen tijdens de zwangerschap? Ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen. Maar ik heb van zaterdag t/m dinsdag niet hoeven te overgeven 's morgens en nu neemt mijn eetlust wel meer toe. Ik kan bijna weer normaal avondeten. Vanmorgen ging het helaas weer mis na het eten van een kiwi. Die eet ik maar eerst niet meer 's morgens.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Yes, morgenmiddag de geslachtsbepalende echo! Ik hoop dat we het geslacht kunnen zien. Daarvoor doen we toch die extra echo. Ik heb er nu al zin in om de kleine weer op het scherm te bewonderen. Het is nog steeds ongelooflijk dat er zo'n wondertje in mijn buik groeit.[/FONT]
@ambonmanise ik ben 3,5 kilo afgevallen, maar moet nog steeds regelmatig overgeven enz en ik voel de baby ook al soms als ik op mijn buik lig, bijzonder he??? Veel plezier morgen!!! @xxcrien klinkt alsof jou opleiding leuker is als mijne
@ allen Vallen jullie van begin af aan al af? Mijn gewicht blijft nog steeds constant, maar dat komt denk ik ook wel omdat ik nog steeds niet misselijk ben en ook niet moet overgeven. Volgens de verloskundige zal dat nu ook niet meer komen. Wij hebben al rondgekeken voor kraamzorg en cursus. Maar wachten nog even tot na de echo van volgende week. Dat moesten we voor de volgende afspraak bij de verloskundige al wel geregeld hebben, maar die staat eind november. Ik wil waarschijnlijk Actief Zwanger gaan doen. Gisteren bloed geprikt, dus ben benieuwd wanneer we dat te horen krijgen. We hebben ook besloten om de kamers hier om te gaan gooien. We hebben nu een enorm ruime kamer voor de computers, en een kleinere kamer over (ja en nog een enorme zolderkamer). We hebben besloten dat manlief wat minder ruimte gaat krijgen met de computer en we dus een hele ruime babykamer krijgen . Mijn ouders moesten van de week toch al naar de Ikea om voor hun een bureau en wat spul te halen, dus moet met ze met de trailer mee omdat deze te groot is voor een auto, dus halen wij ook maar vast wat spul om de nieuwe computerkamer in orde te maken. Hoe gaat het mer de rest allemaal?
Hai allemaal!! @Ambonmanise; t gaat.. Ik begin nu n beetje tot leven te komen! Heb t wel bij gehouden hier maar had "de puf" niet om te reageren!! Wat bijzonder dat je de kleine voelt.. Hoe was de geslachts bepalende echo??? Vandaag zou ik 24 weken zijn.. Blijf ik toch elke week bij stil staan!! hoe raar dat ook klinkt!! Woensdag controle gehad bij de gyn vanwege curretage. Baarmoeder was schoon mijn baarmoder slijm was dun alleen ik had een ei blaasje van 4cm in doorsnede zitten. Aan de zeer grote kant.. Daarom heb ik al n week zoveel pijn met lopen/zitten/plassen.. Wss knapt hij pas met volgende menstruatie (omdat mn baarmoederslijm dun is) dus pijn lijden nu! Maar ach; er zit iig een eiblaas dus als hij goed springt dan kan ik daarna gewoon weer zwanger raken. Dat gevoel is gewoon fijn na n curretage.. Ze willen 2 dec nog wel n inwendige echo doen om te kijken hoe het dan zit met n ei blaas... Alle dames; ik heb jullie verhalen gelezen maar had niet gereageerd.. Iedereen succes met de kwaaltjes voor diegene die zwanger zijn en die zwanger willen worden; ik hoop dat het snel zo mag zijn!!!! Gaan jullie t weekend nog iets doen? Ik weinig! Fijn weekend
@Mayke, fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat meid! Hopelijk is het voor jou ook weer snel raak! @Ambonmanise, hoe was je echo? @Wilko, hahaha, fijn is dat he? een man met een hobby @Allemaal, het word steeds spannender hier. Heb lichte steekjes in mijn buik. Ik zal woensdag in België testen en hoop dat ik daar een computer tot beschikking heb om jullie het goede of slechte nieuws te laten horen! Vanavond hebben we een feestje, maar heb besloten om nuchter te blijven en eerst de test af te wachten. Voor de rest van de meiden, natuurlijk een super fijn weekend! xxxxx
Hee hoi! Ik ben al bijna 6 kilo afgevallen door het overgeven, Blegh! Het gaat deze week wat beter gelukkig! Ik heb ook oefeningen van de Fysio, om me schuine buikspieren aan te spannen, en tips hoe ik het beste kan staan, lopen etc. en word gemasseerd, als de pijn erger is geworden. Dit helpt ook goed! En en, hoe was de echo??? Wij gaan 22 november ook heen voor een pretecho EN geslachtsbepaling, we zijn zo benieuwd, We willen graag weten wat het word, ook anderen mogen dit dan weten. Kun je toch gerichter winkelen. Dus na de 22, gaan wij los! SHOPPEN! Zijn er meer mensen die willen weten wat het word?
@ Ambonmanise: Hoe was de geslachtsbepalende echo?? Ga je met ons delen of jullie een jongetje of meisje krijgen, of houd je het spannend?? @ xxCrrien: Ik ben heel erg aan het duimen voor je! @ Beertjuh: hoe is het met jou? Heb je al wat meer duidelijkheid? @ Mayke: ik kan me heel goed voorstellen dat je er de puf niet voor had om te reageren! Fijn dat je baarmoeder nu schoon is, dan kun je dat stukje af gaan sluiten. Het is denk ik wel logisch dat je elke week stil staat bij hoeveel weken je nu zwanger zou zijn geweest. Dat doe ik ook. Het hoort bij het verwerken denk ik. Ik verwacht dat het wel even kan duren voordat je daar niet meer zo bewust aan denkt. Ik hoop voor je dat je eiblaasje snel knapt zodat je van de pijn af bent! @ Allen: ik had afgelopen dinsdag eindelijk een positieve ovulatietest in handen. Mijn temperatuur schommelt deze hele cyclus wel heel erg, maar volgens fertilityfriend had ik toch een eisprong op woensdag, ondanks de schommelingen. Ik had dinsdag en woensdag ook behoorlijke buikpijn linksonder, dus dan zal het eitje echt wel gesprongen zijn. Nu maar hopen dat mijn eicel bevrucht is, zich goed deelt, gezond is en zich goed innestelt!! Kan nu weer niets anders doen dan afwachten... Fijn weekend allemaal!!
Goedemorgen allemaal, Maayke: wat fijn dat je toch iets van je laat horen. Ik snap wel dat je dan geen energie hebt om te reageren. Had ik de laatste weken ook bijna niet. Af en toe een kort verhaaltje om te laten weten hoe het met mij ging, meer niet. Ik hoop dat je eiblaasje gauw mag knappen zodat je van de pijn af bent. Maar dan moet je wel eerst ongi worden. Wij hebben donderdagmiddag de geslachtsbepalende echo gehad. De baby ligt diep in mijn buik, tegen mijn blaas aan. Vandaar dat ik zo vaak moet plassen (ook 's nachts). Die mevrouw ging alles even bij langs. Ze zag dat de kleine de buik vol had omdat de maag of blaas vol zat. Dan zagen we een zwarte ronde vlek bij de buik. Je kan nu al een hele baby zien. Maar het was moeilijk om het geslacht te zien. De baby had de knietjes opgetrokken en de beentjes gekruisd. Maar ze denkt 2 schaamlipjes te hebben gezien. Dus zij vermoedt een meisje. Als het ziekenhuis op 26 november iets anders zegt, mogen wij bij haar na die tijd weer komen voor een gratis echo zodat we het echt zeker weten. Maar we zijn al lang blij dat we de kleine weer op het scherm hebben gezien. Met de meisjesnaam zijn we al een tijdje klaar, we hebben 3 Amerikaanse namen uitgezocht dat leuk en mooi klinkt bij onze buitenlandse achternaam. Voor een jongensnaam hebben we nog maar 1 gevonden die we dan echt als voornaam willen gebruiken. Helaas is de foto te groot om te uploaden. Wij zouden maar 10 foto's op een cd-rom meekrijgen maar ze heeft er wel 20 gemaakt. En sinds vorige week zaterdag heb ik nog maar 1 keer hoeven te overgeven. Alleen woensdag was het mis door de kiwi. Ik merk wel dat ik mij nu gelijk veel beter voel en wat meer energie heb. Een fijne dag allemaal!!
Hey meiden, @Niqi, dankje meid! Ik duim ook voor jou! @Ambonmanise, oh wat jammer dat het niet goed gelukt is! Ik ga morgen voor 5 dagen naar België, maar dat wisten jullie al Woensdag hoop ik testen! En ik laat het jullie weten als dat kan. Meiden, we horen elkaar snel weer! xxxxxx
@ Maayke, ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is om hier te reageren. Ik vind het knap van je dat je ons wel op de hoogte houdt. @ Ambonmanise, hopelijk is het 26-11 wat duidelijker te zien. Dus het blijft nog even spannend voor jullie @ Criien, ik duim voor je Hier best een drukke dag gehad, 's morgens vroeg naar Ikea voor nieuw bureau en kast voor de 'nieuwe' computerkamer. En daarna de meubels in elkaar gezet en al wat spul uit de 'oude' kamer gehaald wat dus de babykamer gaat worden. Ben nu ook echt op en lig nu al lekker op bed. Vandaag belde de zus van mijn man nog op, of we belang hadden bij een hele mooie kinderstoel van hun. Zo'n meegroei stoel. Ja hoor welkom (zij weten dus nog niet dat we nu zwanger zijn, ze denken dat we niet zo lang meer wachten voor we beginnen ). Maar de familie zal tot het weekend moeten wachten, we hebben woensdag de echo. Vrijdag een verjaardag, dan vertellen we de familie van mijn man en dan zaterdag de verjaardag van mijn vader, dus dan mijn kant van de familie. Was wel even spannend, want mijn opa had wat anders op de planning staan, maar nu die gehaald en gebracht gaat worden komt hij toch wel, alleen wat later . Dan vertellen we het volgende week op het werk als alles goed is.
@ambonmanise wat vervelend dat het geslacht nog niet helemaal duidelijk is zegt je gevoel dat het klopt??? @xxcrien Veel plezier in Belgie!! @wilko ooeehw spannend die eerste echo!!! kom je de echo met ons delen?? hier..... ik ga me zo klaar maken om richting school te gaan eindelijk is het zover.... mijn laatste examen!!!! ben flink ziek!! grieperig/verkouden enz maar we gaan er gewoon voor
miffy, succes met je examen. Daarna lekker uitrusten en je hoofd leegmaken. Ik zou het niet kunnen raden. Een fabel is: als je heel erg misselijk bent tijdens de zwangerschap, dan verwacht je een jongen. Omdat die later makkelijker zouden zijn dan meisjes. Maar ik bewijs dus echt dat het een fabel is als ik een meisje verwacht. Wilko, is de computerkamer nu klaar? Oh, wat fijn dat je opa toch komt op de verjaardag. Dan hoort hij het ook meteen. Wat leuk dat je schoonzus al aan je denkt met kinderspullen. xxCriien; veel plezier in Belgie. Laat je maar lekker weer afbeulen. @allen: Ik heb zaterdagavond de kleine weer gevoeld. Ik lag 's avonds op bed en voelde een paar keer plop, plop, plop. Ik legde toen mijn hand erop en het was inderdaad de kleine. Na een paar keer was het weg. Ik ben benieuwd wat het nog gaat worden de komende tijd. Wij hebben best een druk weekend achter de rug. Vrijdagavond op bezoek bij mijn moeder, zaterdagmiddag op bezoek bij de aankomende surrogaatopa en gisterenmiddag op bezoek bij de adoptievader van mijn man waar zijn oom uit Zeeland ook kwam. Wij lieten de nieuwe foto's aan de adoptievader van mijn man zien en hij heeft ze wel 2x bekeken. Dat viel ons erg mee, aangezien hij ons nog steeds niet gefeliciteerd had met onze zwangerschap. Wij hebben de oom die gisteren op bezoek kwam gevraagd of hij papa ani (= peetvader) wil worden. Mijn schoonzusje in Ambon wil namelijk mama ani (=peetmoeder) zijn en wij wilden graag een papa ani hier in Nederland voor onze kleine. Die oom van mijn man is 44 jaar, een toffe vent, single en heeft geen kinderen. Ideaal dus voor ons. Nu gaat de adoptievader van mijn man in de Molukse kerk vragen of wij onze kleine mogen dopen in die kerk aangezien wij geen lid zijn van de kerk. Als het niet kan, moeten wij òf lid worden òf onze kleine laten dopen in Ambon (in de kerk waar wij getrouwd zijn), maar daar wordt het niet geregistreerd. Hier wel. Wij wachten dus nog even af. Laat eerst die kleine maar gezond ter wereld komen.
@Xxcriien: Morgen kun je testen. SPannend! Hopelijk heb je een pc tot je beschikking Ik denk aan je!! @ Zomer123; balen dat je al zoveel bent afgevallen maar fijn dat de oefeningen helpen!! @Niqi79; Ik hoop ook voor jou dat het deze ronde raak mag zijn! Ik denk aan je! @Wilko; Succes met je echo morgen! Ik ben benieuwd! @Miffyl Hoe was je examen gegaan? @Ambonmanise; Wat fijn dat je minder spuugt en dat het beter gaat.. Wat leuk dat je een peetoom en tante hebt en dat jullie al zoveel leuke namen hebben!! Hoe gaat het met je buikje?? Hier houd het gezeik maar niet op: Nu had ik vanaf zondag meer bloedverlies en geen krampen (dacht menstruatie) dus vandaag weer moeten gaan. Cyste (zo noemen ze de eiblaas nu) is alweer 5 cm. kan een menstruatie zijn maar dan is hij wel vroeg.. De cyste mag tot 7cm groeien (Hij kan ook "springen") en anders word hij operatief verwijderd. 2 dec weer controle.. Word er erg moedeloos van! Fijne avond!
@mayke Ik ben geslaagd nu moeten ze alleen mijn examendossier nog bekijken en goedkeuren en dan ben ik klaar en jeetje meid wat vervelend het lijkt je ook niet mee te zitten he? hopelijk is het niks ergs.......
Miffy, van harte gefeliciteerd! Ging het allemaal heel makkelijk?? En nu, ben je nu helemaal klaar of moet je nog verder? Maayke: wat rot voor je dat je dit nu weer moet mee maken. Ik hoop voor je dat het niet groter zal worden. Wordt dus nog even wachten tot 2 dec. Houd je taai. @allen: Vandaag heb ik een leuke vrije dag gehad. Vanmorgen een vriendin op bezoek gehad, tussen de middag een broodje bij mijn zus wezen eten en daarna met mijn nichtje, van bijna 4 jaar oud, aan tafel gaan knutselen. Rond een uur of 3 's middags nog even naar mijn moeder geweest en daarna weer naar huis waar mijn man ondertussen al thuis was gekomen. Heb dus voor het eerst 's middags geen dutje gedaan. Helaas ging vanavond het avondeten er weer uit. De rest van de week was het goed gegaan, ook 's morgens. Maar ik vind het wel fijn om nu meer energie te hebben. Ik voel me een stuk beter, maar blijf morgen en vrijdag nog wel alleen 's morgens werken. Het moet niet te snel weer de verkeerde kant op gaan. Met mijn buikje gaat het goed. Die is deze week wel goed gegroeid. Mijn zus denkt dat ik een hele dikke buik zal krijgen. Ik weet niet of ik nu ben aangekomen. Ik heb geen weegschaal thuis, ik weeg mij alleen bij de vk. En daar was ik vorige keer nog 2 kilo afgevallen. Maar ja, als je meer binnenhoudt dan zal er ook wat bij moeten komen hè? Fijne avond nog allemaal!!
jeetje mayke, het houd echt niet op he. wat vervelend zeg!!! Ik hoop echt dat er betere tijden komen, en je niet steeds zo in onzekerheid etc zit! heel veel sterkte!
@ Mayke, het zit ook echt even niet mee he. Ik hoop dat het snel weer beterder gaat. @ ambonmanise, lekker zo'n vrije dag. Wel balen dat je nog steeds zo blijft overgeven, je bent nu toch al echt veel afgevallen? @ Allen We hebben gister de echo gehad. Wat bijzonder om te zien. Het kon alleen niet via een buikecho, dat was wel even minder, dan was het namelijk heel slecht te zien. Maar we hebben een hele mooie echo gehad, erg bewegelijk. We zijn wel een paar dagen teruggezet, nu is de datum 13 juni geworden. Alles zag er goed uit, we mochten ook het hartje nog even horen, schijnen ze normaal voor de 12 weken liever niet te doen. Daarna gelijk aan ouders laten zien en bij thuiskomst ben ik eigenlijk gelijk op de bank in slaap gevallen. Ik kan nu even niet de kabel van de camera vinden, maar zodra ik een foto van de echo kan maken plaats ik die. Ze hebben daar ook nog iemand in opleiding en ze vonden mij wel erg geschikt om over 2 of 3 weken een buikecho te maken, dus wie weet krijg ik nog een extra echo