Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Waaat?!! Heb je al gebeld? Wat kan dat nou weer zijn dan? Dat kan toch onmogelijk je menstruatie zijn..

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    @Moon ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga waarschijnlijk toch maar geen testen en bollen gebruiken de volgende ronde.. teveel gedoe, dan maar geen laatste kans.. Vriend zei ook: ik denk dat het beter is dat je een relaxte vakantie hebt. Dat denk ik dus ook zo voordat we de IVF molen in gaan.

3. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie wat leuk dat Sanna zo aan het tijgeren is hihi! Maar wat rot dat jij je alweer niet zo lekker voelt en ziek bent :( Welkom op het KDV indd..pfft. Beterschap meid!

Jufd fijn dat het oppassen goed is gegaan, toch fijn om dat te weten voordat het dalijk echt "moet". Ik snap je opziet tegen je werk ja..pfft je bent er dan zo'n 3/4 jaar uitgeweest, niet niks hoor. Maar ik denk dat je indd zo weer in het team rolt en dat je, net zoals Carrie, snel niet anders meer gewend bent en het hartstikke goed gaat, zowel met mama als met Nicholas :)

Flippo: WTF????!!!!!!!! Dat kán toch gewoon niet je menstruatie zijn???!!!! Dikke Knuffel!!

Lief...dat bedoelde ik indd..Natuurlijk wil je alle kansen benutten, maar je hebt nu IVF in het vooruitzicht en je moet lekker gaan genieten vd vakantie. Als je daar bent zou je 3x p/dag die bollen weer in moeten brengen en die troep die er weer uit komt..Naja..twee kanten he, ik snap uiteraard heeeel goed dat je alles geprobeerd wilt hebben, maar ik gun het je zo, dat je gewoon een heerlijke relaxte vakantie hebt! En natuurlijk gun ik het je ook om gewoon lekker zwanger te raken tijdens de vakantie, met of zonder bolletjes :)

Vanav is mijn vriendin geweest, mijn haartjes zijn meteen ook weer geknipt en geverfd, en we hebben een heel intiem en fijn gesprek gehad over onze gevoelens. Ik vond het moeilijk dat zij zwanger is, en nog steeds wel een beetje natuurlijk, al straalde blijdschap er vanaf toen ik dr zag. We hebben ff lekker geknuffeld en gekust (uhmz..ja...op de manier zoals vriendinnen dat doen he haha voordat er dalijk verhalen de wereld ingaan hihi). Maar zij vond het ook heel moeilijk voor mij. Ze was al echt wat steviger geworden en had al een buikje, heel mooi! Ook echo's gezien, het is echt al een klein mensje van 2,5cm hahaaaa! Ze had er heel erg tegenop gezien om mij weer te zien omdat ze zich kon voorstellen dat het heel moeilijk was voor mij. Ze had zelfs een wijder shirt aangedaan (ik heb uiteraard meteen gezegd dat ze dat NIET moet doen!!!) en het was echt een heel fijn en open gesprek. Ze vindt het zo erg voor ons dat het nog niet gelukt is en zei zelfs dat ze het liefst had gewild dat ik eerst zwanger was en snel daarna zij, omdat wij al 2 jr bezig zijn en zijn "nog maar" (zo waren haar woorden) 1 jaar..Maar ik heb gezegd dat ze zo echt niet moet denken hoor! Zij heeft het net zo veel verdiend als ieder ander, of ik, dus ik heb haar op het hart gedrukt dat ze alleen maar moet gaan GENIETEN!! :) Ik voel me nu eigenlijk ook best goed..had gedacht dat ik nadat ze weg was in tranen zou uitbarsten, maar ik vond het achteraf toch minder moeilijk dan ik van tevoren gedacht had. Zo zie je maar weer :)

Lief, we lopen trouwens indd weer goed gelijk dus! Spannend!!

Liefs, Moon

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Fijn Moon dat het zo fijn was met je vriendin :) Het zal heus wel af en toe pijnlijk blijven, maar als jullie daar beide open en eerlijk over kunnen praten is dat al heel wat!

5. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    O trouwens carrie ik denk dat onze volg stap ook iui zal zijn of evt zoiets als wat lief nu gaat doen.. Toen is er steeds over iui gesproken maar inmiddels ook over een nieuwe behandeling (dat weleens de behandeling kan zijn die lief nu krijgt) maar daar kon ze destijds nog niet veel over zeggen.. Is dus ff afwachten. Maar hoop nog steeds dat het niet meer nodig gaat zijn hihi :)

6. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat goed dat je er zo open met je vriendin over hebt gesproken, dat zal wel opluchten. Ondanks dat het voor jou wel moeilijk is kunnen jullie er nu samen wel open over praten.

@Flippo, dat kan toch niet al je ongi zijn? Wat balen al dat gedoe elke keer.

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Flippo hoe is het nu???????

8. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ja flippo..hoe is het nu meid????? Dikke Knuff!

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Hm geen flippo nieuws? Hoop maar dat het goed gaat..

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@All: Sorry meiden!!! Heb het de afgelopen dagen verschrikkelijk druk gehad met werken en een 2e bezichtiging van ons huis!!! (na het weekend horen we meer).
    Alles gaat goed, bloeden is die middag nog gestopt maar ik ga het nog wel even bespreken met de IVFarts komende maandag. Ben benieuwd hoe dat gesprek zal gaan!
    Verder tja, flinke ups en downs van alle hormonen (moon weet wel waar ik t over heb :p) maar dat is niet echt gezellig...
    Had gisteren echt een klote dag, kon bij wijze van al zitten huilen om de nespresso reclame... verschrikkelijk zeg!
    Maar ik heb een schat van een mannetje waar ik goed mee heb kunnen kletsen en een hoop van mijn over volle hoofd bij heb kunnen luchten.
    Verder, ik zit nu op 4/5DPO (ligt er aan of mn ei 24 of 36 uur na de pregnyl is gesproken :p ik denk zelf 24) dus vanaf vandaag word het spannend! aangezien ik vorige ronde vanaf 5DPO begonnen ben met licht bloed verlies!

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Fijn dat het wel weer gestopt was, dan is alle hoop nog niet vervlogen!! En fijn dat je zo goed met je man kunt praten, heeeel belangrijk :)

En wat top een tweede bezichtiging! Hopelijk wordt het snel verkocht.

Nou dan ga ik wel met je mee broekloeren, morgen 9 dpo.. dat is mijn bruinverliesdag :)

Moet zeggen dat ik het prima vind hoor.. liever niet op vakantie zo pril zwanger ivm de vorige keer :) maar kon het toch niet helemaal laten om seks te hebben haha.

12. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, wat goed dat jullie een 2e bezichtiging van jullie huis hadden, ik hoop dat het snel verkocht is.
    En verschrikkelijk die hormonen, jij krijgt er nu natuurlijk meer binnen dan normaal dus dat is dan extra vervelend. Gelukkig kan je goed met je man praten dan kan je lekker je ei kwijt. En ik hoop dat ze je maandag in het ziekenhuis toch meer kunnen vertellen over het bloedverlies, want het is toch raar zo vroeg na je eisprong.

@Lief, succes met broekloeren:p Je weet maar nooit, toch?

Ik begin me een beetje ziek te voelen, nog niet echt, maar heb het gevoel dat het eraan zit te komen. Vooral veel pijn in mijn hoofd en in mijn keel. Dus ik probeer zoveel mogelijk vitaminen naar binnen te gooien in de hoop dat het niet doorzet. Nicholas is ook snotterig, zijn neus zit zo vol dat ik hem 's avonds door de babyfoon hoor snurken, het is zielig maar het klinkt ook wel schattig zo'n babysnurkje.

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Hier gewoon weer netjes bruin gespot op 9 dpo hoor, mn lichaam is in elk geval wel zéér regelmatig daarin ;)

Nja het doet me toch meer dan ik dacht, want ik was er totaal niet mee bezig deze ronde. Aan de andere kant: heerlijk vakantie zonder zorgen en met zon en cocktails ;)

Hoe is het bij Moon en Flippo???

Ben me ook aan het inlezen in de IVF MNC, staat heel veel info op de site van de INeS studie, heel interessant allemaal, even wat feitjes op een rijtje voor jullie:

-Waarschijnlijk vanaf CD 6 of 8 echo's daarna elke of om de dag
    -Als follikel 14 mm is beginnen met spuiten dagelijks Orgalutran 0,25mg (zodat LH niet voortijdig stijgt) en Puregon 150 eenheden.
    -Als follikel dan 17 of 18 mm is moet ik 1000 eenheden pregnyl spuiten
    -Moet meerdere keren op LH prikken om te zien of er al een eisprong gaat komen
    -punctie, er kunnen meerdere eicellen zijn, er kan ook een cryo ontstaan, maar is niet echt iets waar ze naar streven ofzo
    -dag 5 8 en 11 na punctie moet ik 1500 eenheden pregnyl spuiten (vroeg testen zit er dus niet in ivm vals positief ;) en eigenlijk... wil ik graag gewoon utrogestan gebruiken, eens overleggen, omdat dat gewoon goed werkt voor mij)
    -als het mislukt mag ik gelijk door, dus geen cyclus wachten (als alles goed is natuurlijk)
    -De kans op een punctie per gestarte cyclus ligt rond 80%
    -De kans op een succesvolle punctie ligt rond de 70%.
    -De zwangerschapskans per cyclus ligt rond 9-10% kans per cyclus.
    -Kans op een doorgaande zwangerschap is ongeveer 30-35% na 6 cycli
    -als er 2 keer na elkaar geen bevruchting is gaan ze over op ICSI MNC (dus zaadcelletje direct in eicel ipv in een bakje samen zoals bij IVF)

Interessant he ;)

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Lief, balen meid dat bruin, maar wat je zegt, je lichaam is in ieder geval wel heel voorspelbaar. En heb je een link van de site waar al die informatie staat over die ivf mnc? Ik vind dat namelijk erg interesant om te lezen. En snap ik het nu goed dat je straks niet die bollen mag gebruiken of weet je dat nog niet?

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Nee je kunt om je LF te ondersteunen pregnyl spuiten of utrogestan gebruiken. In dit onderzoek/bij IVF MNC doen ze dit dmv Pregnyl blijkbaar. Maar hierover krijgen we allemaal de 23ste nog uitleg hoor, ik wilde alleen zelf alvast 1 en ander uitzoeken zodat het niet zo'n stortvloed aan info wordt dan :)

Pregnyl zou ook moeten werken hoor, maar omdat ik zo gewend ben aan (en vertrouw op) de bolletjes zou ik dat net zo lief (erbij) gebruiken, ga dit dus nog wel even aan de gyn vragen.

INeS

dit is de site, het is wel even zoeken, ik haal de info bv bij document vandaan, en dan kun je vanalles aanklikken. Soms engels, soms nl.

16. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Balen lief :( Dikke knuff! Indd erg interessant! Ik wil de link v due site ook wel weten om ff alles te lezen! En al helemaal omdat wij wie weet ook wel dit traject zouden kunnen inrollen... Spannnd !

Ik heb sinds gister echt lage rugpijn en buikpijn, geen ongi gevoel maar wat wel geen idee. Leuk elke keer die andere dingen... Heb niks geks gedaan en t is echt een zeurderige rommelende pijn zowel m'n rug als buik. Op 20 juni is mijn pink day en 22 juni mijn officiële nod.. Kriebels!! Maarja we kunnen niets anders dan afwachten....

Liefs xx

17. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hier nog steeds ziek, voorhoofdsholteontsteking. Heb gisteren een kuur gekregen, hopen dat het gaat helpen.

Flippo: er is dus nog steeds een kans, ga voor je duimen!

Lief: toch weer een teleurstelling, sterkte!
    Wel alvast genieten vd voorpret ve heerlijke vakantie. Wanneer vertrekken jullie?

Juf: wat fijn dat het oppassen zo goed gegaan is, toch wel spannend he om je kleintje achter te laten. Maar je zus is wel heel eigen.

Moon: je weet het ook nooit met die rare lichamelijke dingetjes, klinkt wel spannend en veelbelovend maar laat je niet gek maken hoor!

Laatst vroeg flippo geloof ik? of we al een tweede willen. Nou, daar denken we wel eens over na maar ik kan me er nog niets bij voorstellen. Kan toch nooit leuker worden zoals het nu met Sanna is denk ik dan. Maar ik zou het toch wel heel leuk vinden, ook juist voor Sanna, en zou het graag nog eens meemaken.
    Maar ieder geval nog niet op hele korte termijn.
    Want eerst zijn jullie aan de beurt!!! :)

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.052
    2.860
    113
    Carrie, veel beterschap wat vervelend joh, blijkbaar maakt een kindje je ook sneller ziek met die KDV virusjes ;) Maar wel balen!

Enne laat je door ons vooral niet tegenhouden voor een tweede :D (ik vroeg het trouwens) bij ons duurt het namelijk nog wel ff dan gaat Sanna straks naar de middelbare school haha. Kan me wel voorstellen dat het gek is, je bent zo gericht op Sanna nu en dat is vast zo leuk dat je bang bent dat het allemaal anders wordt met een tweede? Maarja denk dat het zo weer gewend is hoor. Mijn moeder zei: die tweede die doe je er gewoon zo even bij haha.

Oww moon wat klinkt dat weer afschuwelijk hoopgevend allemaal. Jij voelt echt altijd vanalles, ik voel nooit iets haha, ik heb toch liever dat van mij, krijg ik tenminste ook niet zo belachelijk veel extra hoop. De gewone hoop is al erg genoeg.

Hopelijk betekent het dit keer gewoon dik vet raak!

de link staat in mijn vorige post trouwens, maar jij mag niet deelnemen aan het onderzoek volgens mij omdat je eigen cyclus niet zo goed is en omdat je al behandelingen hebt gehad... maar misschien mag je wel aan de IVF MNC zonder studie natuurlijk :) Weet niet of jouw ziekenhuis dat doet? Zijn er nog niet zoveel die dat als reguliere behandeling doen geloof ik..

Weet ook niet of het zoveel beter of fijner is dan gewone IVF hoor.. 10% kans per behandeling is niet bepaald veel natuurlijk.. en nog altijd 30% kans dat er überhaupt geen of geen goede punctie plaatsvind. Dat is best veel... Ga er de eerst behandeling ook maar vanuit dat dat een soort proefbehandeling is om te zien hoe het allemaal gaat en hoe ik op de hormonen reageer enzo.. ga er maar vanuit dat die eerste sowieso mislukt :)

19. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Lief, wel een beetje een onhandige site zeg, je moet echt goed zoeken naar informatie. Maar wel fijn dat je op deze manier toch een beetje kan inlezen.

@Moon, die kwaaltjes klinken inderdaad wel weer erg hoopgevend, ik duim voor je.

@Carrie, gek is dat he, nadenken over een tweede kindje. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik van een tweede net zoveel kan houden als van Nicholas. Terwijl mijn moeder juist zegt dat ze van mij(ik ben de tweede) meer kon genieten, omdat ze veel zekerder was van zichzelf als moeder.

Is het bij jullie ook zo slecht weer? Het regent hier al bijna de hele dag:(

20. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hej Carrie! Heel veel beterschap nog! Hoop wel dat je inmiddels weer wat opgeknapt bent, want beetje late reactie, sorry! Ik kan me zeker goed voorstellen dat jullie wel eens over een 2e kindje denken ennuh....do'nt wait for us zoals lief zegt want dat kan nog wel eens heeel lang gaan duren :). Maar ik snap ook zeker dat je bang bent dat het heel anders wordt en dat je je niet kunt voorstellen dat je zoveel liefde nog eens kunt krijgen, maar geloof me...dat gaan zeker goedkomen :). Dus..wanneer jullie eraan toe zijn, just go for it!

Flippo: hoest met jou meid???

Jufd: Hoe istie met je zus? Nog nieuws daarover? En het is indd rotweer..hier regent het ook al dagen met flinke hoosbuien. Bij ons is de kinder vierdaagse sinds jl. donderdag aan de gang, echt sneu voor al die kids zeg, alleen maar regen regen regen.

Lief: zodra ik een keer genoeg tijd heb ga ik het eens ff helemaal bestuderen, echt interessant! Ik weet ook absoluut niet of wij deze behandeling zouden krijgen en of het zknh dit uberhaupt wel doet hoor..geen idee, maar deels, door wat de gyn destijds zei en wat ik van jou hoor, denk ik alleen maar dat het misschien wel zoiets zou kunnen zijn. Maar of dit ook zo is, en al zou dit zo zijn, of wij er voor in aanmerking komen, geen idee. We moeten 29 juni gewoon afwachten...Vind het alleen wel erg interssant om het te weten. Morgen D-day...dan begint het rose, zou ik eindelijk eens geluk hebben???? Ik wilde echt dat ik nu al duidelijkheid had! Ben klaar met het wachten! En indd..ik zou ook liever niks voelen, misschien brengt dat mij juist geluk haha. Ik heb nog altijd wel het een en ander gevoeld, behalve de vorige ronde en deze ronde dus weer net ff iets anders, maar.. die rugpijn link ik sowieso niet aan wel of niet zwanger zijn hoor. Heb niks geks gedaan, dat niet, maar dat zal vast ergens anders van komen. Buikpijn is wel weg op zich, alleen beetje en zeurderig gevoel. Verder voel ik niks meer.

Morgen zullen we meer weten, ben ik bang...

Deel Deze Pagina