Oooooo ja super! Ik denk wel dat het idd door de infacol komt! Hier wordt echt nog niet gedraaid hoor, daaraan kun je echt merken dat ze prematuur zijn. Ze beginnen nu net hun handjes te ontdekken. Doen brabbelen en lachen en op hun buik vinden ze echt nog niet grappig. Er is nog geen meting gedaan, maar je kunt het bij joan goed aan de voorkant zien, dat is aan de linkerkant iets hoger. Ze draait ook echt strak naar links, het lijkt echt vast te zitten. As donderdag komt de fysio, dan gaat ze observeren en meten. Heb voor nu wat tips gekregen. Was geen nieuws, maar het dwingt je wel even om er consequenter in te worden. De osteopaat maakt het losser, hij heeft haar wervelkollomtje losser gemaakt, weet het ook niet exact, maar het doet iig geen pijn. Had iig wat vriendinnen met goede ervaringen met hun baby's en zelf heb ik ook een tijdje bij een osteo gelopen. Het schijnt wel bijzonder te zijn dat de voorkeurshouding naar links is, de meeste hebben het naar rechts. Links schijnt ook wat hardnekkiger te zijn. K en j hebbben hier nu structureel hun huiluurtje z( of twee pfff) vanaf een uur of vier, das niet grappig! Mijn moeder moest even oppassen omdat ik een oudergesprek over Lynn had, die was niet blij hahaha dat geeft echt een herrie hoor twee tegelijk!! Maar goed daarentegen gaan ze savonds altijd direct slapen en doen ze het snachts ook prima. Ennnnnn het gaat weer over! @ naat, hoes het met de misselijkheid? @Bir, hoe laat zouden we nou ook alweer bij jou zijn? @sab, waar ben je?
Jaaaa Kris wat een geweldig nieuws!!!!! Zo bijzonder!!!! Gefeliciteerd nu is het helemaal echt! Wel balen dat je je misselijk voelt! Super het is dus gelukt bij de recherche??? Wow dat is echt suuuuper goed nieuws zeg eindelijk rust en na dat half jaar kun je ook onder je terug betaling uit toch van het ouderschapsverlof? Bietje heftig die huiluurtjes jeetje! Wel fijn dat Joan bij de osteopaat en fysio terecht kan en nu maar hopen dat het snel bij trekt! Naat succes morgen en hopelijk ook heeeeeeel veel plezier!!!! Sorry meiden ik weet het gewoon echt niet meer ben moeoeoeoe! Het is zo leuk op mijn nieuwe werk! Druk en veel geluid en gehuil haha soms wel met z'n 9en tegelijk, maar dat drukt de pret niet hoor! Heb t idee dat dit echt mijn dingetje is! Nu naar bed, want ik heb vroege dienst morgen!
Jaja...om half 9 mogen wij voor de echo. Hoop zo dat t goed zit. Ben wel zenuwachtig. Bietje wat vervelend van het huil uurtje bij de meiden, maar gelukkig slapen ze wel goed snachts. Hoe was het met de fysio ? Ik be heel erg misselijk, gister 2 x overgegeven en net ook alweer. Jojo super dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe werk. Kris hoe gaat t met jou, nog misselijk? Sab wat ben je stil.
Dames, Het hartje klopt, we hebben het gehoord en zien knipperen, zo mooi weer. Qua berekening kwam hij precies hetzelfde uit, ook de meting van de echo, dus 7 weken en 3 dagen. Helemaal happy. Nu op naar 22 november, dan de termijn echo. We gaan het morgen aan onze ouders vertellen. Leuk, leuk, leuk!!!!
Naat: Wauw wat een fijn nieuws zeg! Mooi dat alles het doet. En leuk om te gaan vertellen denk. Bi: pfffieuw een huiluurtje(s) dubbel volume.....respect. Zou gillend gek worden hahaha. Maar wel fijn dat ze het 's nachts zo goed doen. Welke maar kleertjes hebben ze nu? Jojo; wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Echt heerlijk voor je hoor. Kan me voorstellen dat je helemaal bekaf bent van alle indrukken. Hoeveel uur werk je daar eigenlijk? Heb nog geen tegenreactie gehad van de recherche dus ga er vanuit dat ik gewoon heen kan. Idd ik blijf daar tot juli, moet tot nov in dienst blijven. Dus kan ik na de zomer gaan beginnen met solliciteren! Geeft wel rust dit vooruitzicht. Zo eerste nachtdienst weer gehad van de drie. Wat een nacht. Toch ook wel weer kicken hoor. Nick gaat gelukkig weer goed. Maar jeetje wat hangt hij aan me. Kan mijn kont niet keren of het is gillen geblazen.......verlatingsangst? Smits: hoe is het bij jullie? Jij weer helemaal opgeknapt? Mutz:: hoe gaat het met je kleine mannetje? Zo ik ga lekker met de hond fietsen en dan Nick halen. Fijne dag
Super gaaf hey hahah ben echt helemaal happy de peppy. Uhhhm zou best verlatingsangst kunnen zijn of een sprongetje misschien?
Zo daar ben ik ook eindelijk weer eens. De accu kwam vandaag pas binnen dus nu niet meer aan de lader met die laptop. Euhm, jeetje wat is er allemaal ook alweer gezegd. Oh ja Mutzie natuurlijk. Wat een verhaal zeg. Klinkt als een heftige bevalling. Hoe gaat het nu met jullie? Lekker aan het genieten van het mooie weer. Heb je lekker gewandeld buiten? Bietje lijkt me inderdaad heftig 2 van die luchtalarmen die afgaan, want jeetje wat kunnen baby's hard huilen. Wat raar trouwens dat het verschil maakt of voor welke kant ze de voorkeur hebben. Zou verwachten dat dat niet uitmaakt, maar blijkbaar dus wel. Krisje WOEHOE mooie echo hoor. Heel bijzonder, lekker genieten samen met Ivo. En hoe gaat het nu met de misselijkheid? Naat jij ook al zo'n mooie echo. Hoe ga je het je ouders vertellen? Je had toch een t-shirt gekocht met de tekst ik wordt grote broer, of was dat Sab? Kan het allemaal niet meer uit elkaar houden. Ineens weer 3 zwangeren erbij. Geweldig! Wel balen dat je zo misselijk bent, was je dat bij Keano ook zo erg? Super wat gaaf dat je naar de recherche mag. lijkt me heel anders werken, toch. Hopelijk daarna een mooie andere baan (misschien wel bij recherche) waarbij die nachtdiensten verleden tijd zijn. Sab wat ben je stil. Gaat alles goed? Jojo wat fijn dat je werk je goed bevalt. Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is, maar wel lekker om van zoiets moe te zijn. Geeft een heerlijke voldoening. Manon hoe gaat het nu zonder het inbakeren? Hopelijk slaapt ze snel weer goed in en heerlijk door tot een uurtje of 7/8. Heb je nog wat foto's ben benieuwd hoe ze er nu uitziet. Smits bij jullie alles goed? Ben je weer helemaal opgeknapt? Gelukkig volgende week naar het ziekenhuis. Hou ons op de hoogte. 1979 hoe gaat het met je. Lees je alweer mee? Ben benieuwd hoe het met jou en je meisie gaat. Ik ben trouwens inmiddels ook wel nieuwsgierig naar je bevallingsverhaal en de naam. Zo volgens mij iedereen gehad. Hopelijk blijf ik nu wat beter bij. Afgelopen week had Sam zo'n vreselijk zure luiers. Echt verschrikkelijk en heel haar billetjes waren rood met bultjes erop. Zo zielig. Ze krijste het uit van de pijn. Maar de maizena tip van Jojo doet echt wonderen. Ik weet alleen nog niet waar die vreselijke poepgeur vandaan kwam. Ik denk dat het van de nieuwe melk kwam. Ik had geen halfvolle melk in huis dus had ik haar volle melk gegeven. En sindsdien had ze het, maar kan natuurlijk ook een infectie zijn geweest. Of misschien tandjes, hoewel ik daar verder niets van zie of merk. Heeft iemand van jullie dat ooit gehad van bepaald eten?
Naat gefeliciteerd!!! Ook jij een goede echo wat heerlijk!!!! Wel balen dat je zo beroerd bent. Als het echt te erg wordt kun je bij de huisarts een veilig middeltje voorgeschreven krijgen tegen de misselijkheid. Mijn collega gebruikt dat ook. Die functioneerde niet meer! Super kan me goed voorstellen dat het rust geeft! Je werkt omdat je het geld nodig hebt natuurlijk en dan moet het wel werk zijn waar je gezinsleven niet onder "lijdt" (nou ja denk eerder dat mama er onder lijdt!!) en waar je het helemaal naar je zin hebt! Ik hoop echt dat het allemaal zo positief blijft gaan voor je!!! Hoe is het eigenlijk met je moeder? Kun je het een beetje handelen allemaal? En ik heb op mijn werk veel jongetjes van Nick zijn leeftijd en allemaal brullen ze om t hardst om hun mama!!! Denk dat het bij de leeftijd hoort en bij het jongen zijn haha, de meiden hebben dat minder op een of andere manier! Loes, welkom terug haha! Wat zielig voor Sam. Die blazen springen ook open zodra je er met je doekje overheen gaat he! Ik gebruik nooit lotion doekjes als het zo erg is. Poep haal ik grotendeels met een tissue weg en dan met lauw water en een washandje de billen wassen en met een hydrofiele luier droog deppen (niet wrijven) En blazen terwijl je bezig bent met schoonmaken. maïzena is echt geweldig spul, ik kan niet zonder! Die luiers hebben toch meestal met tandjes te maken. Denk niet dat het door volle melk komt! Kan ook bij een schommeling van de weerstand gebeuren. Ach t lichaam van een klein kind vind ik toch altijd weer een raadsel!!!! Gelukkig gaat het nu beter!!!! Hier heb ik mijn eerste werkweek erop zitten. Wat een week! Begon niet goed met een zieke charlie die een virale oorontsteking heeft gehad, maar toch voelde ik me (voor t eerst) niet schuldig dat ik ging werken. Het is zulk leuk werk! Dat zal Gelukkig beamen! Wat voor groep werk jij eigenlijk Gelukkig? Elke dag is anders met andere kindjes of een andere combi van kindjes! Dinsdag en donderdag veel grotere kindjes van 1 en ouder en woensdag half om half, maar vrijdag 7 baby's en 2 van net 1 jaar. haha en dan gaan ze met zn allen huilen hahahaha had t mezelf een paar maanden geleden niet zien doen maar nu hoor ik t niet eens meer! Ik werk dan ook 32 uur wat ik wel veel vind, maar goed de vacature was nu eenmaal zo en ik heb het er voor over! Nu weekend heerlijk. Morgen naar Derek Ogilvie!!! Spannend!
Ik lees nog altijd trouw met jullie mee hoor, heb alleen niet vaak de zin om te reageren. Jullie begrijpen dat hopelijk vast wel!!! Kris en Naat...Wat een goed nieuws, allebei een mooie echo gehad, nu heerlijk genieten. Jojo... Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Ik zit al 12 jaar in de kinderopvang, werk op een verticale groep, 36 uur per week. Tegenwoordig sinds ik op de nieuwe locatie werk werk ik vaak 5 dagen dus 45 uur per week. Tja, je moet toch wat als je geen kids hebt hahah. Ook ik vind dit werk nog altijd zo leuk, en hoor het gehuil vaak niet eens meer!!! Verwacht aankomende woensdag of donderdag mijn menstruatie. We zijn van de week weer bloed wezen prikken en moeten aankomende donderdag naar het ziekenhuis. Een spannende week dus in het vooruitzicht..... Naat en Kris...Wisten jullie voor de test al dat jullie zwanger waren, voelde jullie wat voor de nod datum? Of een innestelingbloeding gehad? Houd jullie op de hoogte
gelukkig... ik ben zo'n vrouw die niets heeft gemerkt. achteraf gezien heb ik lichtroze verlies gehad als innestelbloeding..maar ik merkte niet veel bijzonders... ja ik werd niet ongi Haha knuffel voor je
Gelukkig hier geen innesteling bloeding gehad. Merkte het wel voor mijn nod. Had gevoelige borsten en wist het eigenlijk gewoon, mijn gevoel. Heel veel succes aankomende week, denk aan je. Knuffel.
Jojo wat heerlijk dat je het zo geweldig vind op je werk. Dat is wel wat anders dan een tijd geleden. Ik merk gewoon dat het goed met je gaat. Je verhalen zijn zoveel vrolijker en positiever. Heel erg fijn om dat te merken. En het stoppen met roken gaat zeker ook nog steeds goed? Ik vind het echt super knap van je. Hier met de rode billetjes inderdaad ook de lotiondoekjes achterwege gelaten. Volgens mij bijt dat dan gigantisch. Er zit toch altijd iets of wat parfum in. Ook gewoon tissues gebruikt en droogdeppen. Het heeft in ieder geval geholpen, want is nu helemaal weg. Even in de gaten houden of er inderdaad een tand komt, anders nog een keer testen met de volle melk. Gelukkig natuurlijk snappen we dat je niet altijd zin hebt om te reageren. Aankomende week inderdaad erg spannend voor je. Ik had trouwens bij Sam wel een innestelingsbloeding. Ik dacht toen nog dat ik dus weer ongesteld zou worden. 4 dagen daarna heb ik getest, omdat de ongi nog steeds uitbleef en toen was het raak. Dus die bloeding kwam zo'n beetje op de dag dat ik normaal ongi zou zijn. Hoezo heb je misschien symptomen? Ik zou het zo voor je hopen!
Gelukkig..ik heb toen bij Tessa een beetje roze verlies gehad in die eerste 4 weken weet ik nog, ik had al positief getest en was bang voor een miskraam...hoe het is afgelopen weet je Loestig...ja hoor ik heb nog foto's zal zo eens ff spuien hier. Tessa slaapt nog niet goed. We geven nu een uur later het laatste flesje en willen dat dan per kwartier terug brengen zodat ze weer op de gewone tijd zit. Gisteravond dus weer om 1 uur de fles i.p.v. 12 uur...maar het heeft niets geholpen ze was vanaf 5 uur onrustig en om 6 uur klaarwakker....Wat niet meewerkt is dat ze natuurlijk oningebakerd ligt waardoor ze lichter slaapt en ook dat ze een uur eerder daat slapen. Normaal ging ze om 8 uur 's avonds naar bed..nu is ze door die K*&@%TE wintertijd een uur eerder moe. We krijgen het er haast niet uit. Maar vanavond gaan we proberen dat uur na 7 uur te rekken naar 8 uur door haar in bad te doen zodra ze moe wordt. Zal wel een uitputtingsslag worden met veel gegil en gekrijs maar hopeleijk zijn we er dan wel in 1 keer vanaf...je moet wat proberen he... Wat zielig van Sam haar billetjes! Maizena gebruikt mijn schoonzus ook voor mijn neefje. Dat werkt idd super. Hopelijk heeft ze er voortaan geen last meer van. Hoeveel tandjes moet ze nu eigenlijk nog? En heeft ze ook al kiezen?
@Manon: Wat een moppie is ze toch!! Hier is de wintertijd ook nog niet ingeburgerd, grrrrrrrr. Vorig jaar is het ook goed gekomen dus zal nu ook wel gebeuren. Morgen hebben we iig geen "last"van. Tim is met mijn ouders mee en wij hebben een etentje. @Jojo: Wat super dat het zo leuk is op je werk. 32 uur lijkt mij ook pittig, maar als iets leuk is doe je het graag en dat scheelt. Charlie heeft toch al eens eerder oorsteking gehad (niet dat dat uitmaakt hoor)? Gaat Charlie nu 4 dagen op de opvang of hebben jullie het anders geregeld? @Gelukkig: Duim voor je!!!! Ik had overigens geen bloeding, maar wist wel dat ik zwanger was door het gerommel in mijn buik. @Naat: Joehoe een kloppend hartje. Hoe was het vandaag met het vertellen. @Kris: Je komt toch wel he volgende week?!!!!! @Loes: Ik denk ook dat het eerder ligt aan komende tandjes dan aan de melk. Gelukkig gaat het weer beter. Een kennis had altijd de fohn bij de comode liggen om de billetjes droog te blazen. @MUtz: Lekker aan het genieten......................................... Ga mij snel omkleden en richting Brabant (ja ben bij je in buurt vanavond Kris). Oja: Voor volgende week: Hadden in eerste instantie om 15.00 uur afgesproken. Mocht het voor sommige beter uitkomen om eerder hier voor de deur te staan, gewoon doen. Wel ff laten weten graag. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
We hebben het onze ouders, mijn schoonzussen en me beste vriendin vandaag verteld. Super leuke reacties. We hadden idd een shirt voor Keano met grote broer, nou beide opa's en oma's hadden het niet door tot we het zeiden hahaha. Dinsdag ga ik het op me werk vertellen, ben zo misselijk, dan hoef ik tenminste niet elke x een smoes te verzinnen. Smits' veel plerzier vanavond lekker uit eten. Mutz hoe gaat t met jou en met kleine Milan? Loestig fijn dat t weer beter gaat met de billetjes. Hopelijk blijft het nu zo. Jojo hoe is het nu geregeld met de opvang van Charlie?eerst werkte je toch minder uren? Manon leuke foto's van Tessa. Hopelijk gaat het snel beter met slapen, breekt je altijd zo op vind ik.
Pfff zeg..we hebben het weten te rekken tot 8 uur vanavond voor ze op bed lag. Met haar gespeeld tot ze heeel moe werd maar toen was het nog maar kwart voor 7 oeps...toen haar voor de tv gezet en daar heeft ze nog iets meer dan een kwartier rustig naar zitten kijken voor ze nog moeier werd. Toen naar boven en in bad gedaan. Eerst was het leuk..toen was het gillen...haar afgedroogd, dat was gelukkig ook leuk en babyolie was ook leuk...aanlkeden was minder leuk..toen zag je dat ze echt bekaf was...nog een gekroeld natuurlijk tot ze helemaal rustig was en lekker ingestopt in bedje. Ze sliep zonder huilen in dus dat was al winst 1...straks nog wakker maken voor het laatste flesje en dan de vingers gekruist en duimen in de mond tot morgenochtend.....ik wil gewoon weer eens slapen tot minimaal 7 uur!!!!!!!!!!! Naat..fijn te horen dat er een kloppend hartje is! leuk he om het aan iedereen te vertellen! Smits..alweer een etentje..jij neemt het er wel van he heh heh... Gelukkig..ben aan het duimen voor je..nu moet het gewoon raak zijn! Waarvoor moesten jullie nu bloedprikken dan? Jojo...Derek Ogilvie..was gaaf..je hoopt zeker wel dat hij jou eruit pikt of niet....Ik heb er ook weleens over zitten denken om erheen te gaan..gaaf hoor dat je gaat! ben benieuwd hoe het is geweest! Mutz..gaat alles goed..zit je lekker op je rose..eh blauwe wolk? Ik hou het even hierbij..ben zelf ook geradbraakt haha....tot morgen misschien dan laat ik wel weten of het geholpen heeft...zo niet dan mag iemand haar een weekje lenen
Gelukkig, verticale groep lijkt me erg pittig! Wel leuk dat je er al zo lang werk, maar wat een hoop uren zeg! Nu maar snel zwanger raken (ja duh dat wil je zelf ook natuurlijk) en dan lekker 3 of 4 dagen gaan werken! Ik weet niet wie het allemaal vroegen, maar Charlie gaat maar 2 dagen naar t kdv. Woensdag is Ro thuis en dinsdag is ze bij oma. Zo is het voor haar ook goed te doen! Loestig, fijn dat haar billen weer ok zijn! Als het er weer netjes uitziet ook niet meer smeren hoor, anders raakt de huid eraan gewend en helpt het niet wanneer je het echt nodig hebt! En ik ben natuuuurlijk nog steeds gestopt met roken! Morgen 4 maanden en ik heb het nog regelmatig moeilijk, want ik blijf het heerlijk vinden ruiken! Smits, vorig jaar had Charlie idd regelmatig oorontsteking. Eigenlijk elke keer als we gezwommen hadden. Je kunt merken dat ze nu ouder is en ook wat sterker, want het is niet meer om de haverklap (afkloppen) Lekker joh dat Tim een nachtje gaat logeren! Ik ben er ook wel aan toe, goede nachtrust haha kloterige wintertijd bah! Vind het echt leuk om hem weer te zien volgende week! Ben ook benieuwd hoe Charlie op hem reageert, omdat ze toch bijna even oud zijn! Leuk hoor zin in! Ben ook niet bang voor de rit, want als het goed is slaapt Charlie en anders doe ik de portable dvd speler met Pieter Post aan en dan is het ook goed!!! Naat wat leuk dat je het verteld hebt! Grappig dat ze het eerst niet door hadden! Heeft Keano het een beetje door eigenelijk? Denk ook dat het prettig is voor je als je het op je werk vertelt! Ben benieuwd hoe de malle baas van je reageert, die heeft het woord empathie ook niet uitgevonden toch??? Manon wat wordt Tessa groot!!! Leuk grietje hoor met al lekkere spekkies heerlijk ik hou er van! Ik ben benieuwd of jullie langer gaan slapen vannacht, wil je niet ontmoedigen, maar meestal is het zo dat wanneer je je kind ophoudt, terwijl ze al moe is, ze 's nachts onrustiger slapen en eerder of net zo vroeg wakker zijn... :s Dan zijn ze al een beetje over hun theewater zeg maar. Soms kun je beter met kwartiertjes verlengen voor een sneller resultaat! Hopelijk gaat dit niet voor jullie op, maar wij mogen eerst onze kids uit lenen hoor haha want sommige van ons (pick me!!!) hebben al 1,5 jaar gebroken en hele korte nachten!!! hahahahahhaa pff ik word er gek van ondertussen! Nu al weer een week rond 5 uur wakker. Zomertijd was het 6uur dus dat is ook al om te janken! Vandaag bij Derek Ogilvie geweest. Was de 2e keer en moet zeggen dat de vorige keer leuker was. Geen reading gehad maar het is toch leuk om mee te maken! Ook minder leuk nieuws. Mijn neefje van 15 maanden is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met waarschijnlijk hersenvliesontsteking.... Hij heeft een koortsstuip gehad van iig 2uur, waar ze hem zelfs in het ziekenhuis niet uit kregen. Het is nu afwachten hoe hij op de medicatie gaat reageren. Ben er behoorlijk van slag van. Een soort oom van Ro is gisteren overleden waar hij ook erg van slag van is, dus de sfeer hier is niet zo fijn. Charlie voelt dat altijd feilloos aan en is vandaag ook niet te genieten geweest, vooral bij Ro die totaal geen geduld met haar heeft op het moment. Nou ja een goede nacht slaap zal ook wel helpen... ben alleen bang dat dat er niet in zit!!! Morgen sterfdag van mijn mama. 19jaar geleden alweer pfff. Al met al een beetje emo, maar toch blijven we positief hoor
Jojo sterkte meid, wat een ellende allemaal weer. En gecondoleerd. Weet je al iets meer over je neefje hoe hij op de medicatie reageerd? Smits' lekker gegeten gister? Manon en heeft het geholpen Tessa langer op te houden? Ik denk ook dat het niet de beste manier is ook om de reden die jojo zegt. Maar ieder kind kan er natuurlijk anders op reageren. Hier ook vaak gebroken nachten gehad...moet zeggen dat t nu beter gaat, maar Keano is ook altijd erg vroeg wakker, voor 7 uur. Ohja jojo hahaha even over mijn baas, zie er ook best tegenop om het hem te vertellen hij zal het wel niet echt leuk vinden maar wij zijn er wel helemaal blij mee en daar gaat het om, moet aan mezelf denken en aan het ukkie in me buik. Wel blij dat ik het ga betellen dinsdag want dan kan ik gewoon weer mezelf zijn. Zo ga even ontbijten nu, heerlijk warme pistoletjes uit de oven...
Jojo ga je nog iets speciaals doen vandaag ivm met de sterfdag van je moeder? Of zit dat er nu niet in met de andere nare dingen die je nu meemaakt. Lijkt me zo verschrikkelijk om een koortstuip te zien. En dan ook nog zo'n heftigie met misschien slechte afloop. Ik hoop voor je neefje dat de medicatie aanslaat. Heftig hoor! Manon heerlijke foto's. Ik vind het echt een mooi meisje. Kan het niet helpen. En heerlijk hoe ze bij papa in het bubbelbad zit. Wat betreft de tandjes van Sam dat duurt nog wel even tot ze die allemaal heeft. Ze heeft er nu 6 en volgens mij krijgen ze er in totaal iets van 20. Meestal duurt het tot 2 jaar voor ze alle tandjes hebben. Ik reageer later op de rest, we gaan Sam uit bed halen. Zo dadelijk babyzwemmen.