Gestopt met de pil juli 2010, wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Enjoyllive, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Lot27
    Dankjewel voor het duimen :p !! Mijn NOD is ongeveer komende zaterdag of zondag. Gaat spannend voor je worden zie ik !! Lijkt mij echt een mooi moment :) Geniet ervan!

@lastbelly
    Welkom en gezellig dat je mee komt kletsen! :D Wat mooi zeg dat jullie nog een tweede willen. Ik hoop het echt voor jullie dat je dit jaar zwanger bent. Het is ook altijd wel leuk voor je kindje om er een broertje of zusje bij te hebben. ;) dus mag het gauw raak zijn!

@Justme66
    Hoe is het nu met je?

@Joy2111
    Jaaaa nog een paar daagjes he :D waar gaan we naar toe deze maand. Starten we in November met roze of met rood.. spannend!

Hahaha Ik heb weer een beetje hetzelfde gevoel als de verledenkeer rond deze tijd:

- dikke slijm weer wat steeds erger wordt bij de dag.
    - die rare smaak weer in mijn mond
    - iets nieuws.. puisten in m'n gezicht worden opeens minder (gladde huid)
    - af en toe hoofdpijn
    - moe
    - rugpijn (had ik de verleden keer niet)
    - jeuk borsten (had ik de verleden keer niet)
    - minuut lang steek in mijn onderste (je weet wel)
    - vannacht niet geslapen (4 uurtjes maar vanmorgen) wegens buikpijn en misselijkheid en zweet en warmte aanvallen en heb de hele nacht op de wc gezeten om te plassen (geloof dat ik wel meer dan 12x ben geweest). Vanmiddag even bezig geweest (huishouden doen) en werd het opeens heel heftig voor een half uurtje. Dit had ik de verleden keer ook en had ik een opgezwollen buik, ik snap er niks van.

Hele lijst bij mij maar snap niet waarom zoveel klachten, vind het niet normaal eigenlijk. Ik zit bijna te denken of ik wel niet in orde bent af en toe haha. Kan ook allemaal innesteling's symptomen zijn hoor ;)

Zo en nu jij :D...

2. lastbelly

lastbelly Lid

Oct 17, 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Goedemorgen dames, bedankt voor het warme welkom! :D
    Hier een heeeeele waardeloze nacht gehad, mijn zoon –die normaliter ALTIJD slaapt ’s nachts- besloot om vanaf 3.00 steeds wakker te worden. Om 4.30 is mijn vriend al uit bed gegaan (dat is zo een van; als ik wakker word, kom ik niet zo 1,2,3 weer in slaap. Gelukkig heb ik daar totaal geen last van!) Man o man, dat ben ik even niet meer gewend hoor hahahaha. Zo kunnen we weer een beetje oefenen alvast, hi ha ho. Ik zit nu dus vrij brak op het werk. Zal trouwens even wat over mezelf vertellen!

Ik werk parttime bij een uitgeverij, altijd op ma di en wo. Daarnaast ben ik nagelstyliste, dus dat doe ik nog op andere dagen erbij.

Ik heb momenteel even geen idee waar ik mij in de cyclus bevind, omdat ik de laatste 2 keer een cyclus van maar 16 dagen had.
    Het kan zijn dat dat door mijn schildklier is gekomen. Ik ben namelijk sinds mijn eerste zwangerschap, 14 kilo afgevallen. Ik ben 1.80m en woog altijd 74 kilo. Nu nog maar 60…L En dat is niet helemaal de bedoeling, heb er dan ook niets voor gedaan. Wat blijkt, ik heb waarschijnlijk na mijn bevalling een schildklierontsteking gehad zonder dit door te hebben. Nooit naar dokter geweest dus, en dan gaat je lichaam er zelf tegen vechten. Dit heeft geresulteerd in een te snel werkende schildklierfunctie. Ook hier nooit voor naar de dokter geweest, en je raadt het al; ook hier probeert je lichaam zelf tegen te vechten. Ik had op 1 oktober j.l. bloed laten prikken; die waarden waren precies goed (dit is het moment geweest waarop mijn lichaam de te snel werkende schildklier precies op het 0-punt heeft afgeremd. 2 weken later moest ik weer bloed prikken, en nu blijkt dat mijn schildklier te traag werkt. Maar, gezien mijn verhaal kan de dokter eigenlijk wel met 100% zekerheid zeggen dat mijn schildklier dus wel veel te snel is geweest. Ik had alleen wat eerder langs moeten komen, zodat we die waarden ook op papier hadden gehad. Heb altijd gedacht dat ik zo afgevallen was door een veranderde levensstijl ofzo, dus daarom nooit eerder naar de dokter geweest. Maar goed, momenteel werkt mijn schildklier dus te traag, dus ik zou nu niet meer mogen afvallen, maar eerder juist bijkomen (gelukkig heb ik eerst nog 14 kilo te gaan hahahaha). Over 3 weken wederom bloed prikken om te zien of de schildklier nog steeds te traag werkt. Als het erger wordt, gaan ze het behandelen.

Zo, een heel verhaal zo op deze dinsdagmorgen! Vind het wel leuk om met een groepje wat te kletsen zoals jullie doen. Gezellig man! Zijn er nu ook meiden die tegen hun N.O.D. aanzitten? Als maar gewoon van plusminus 29 dagen uitga, en de laatste korte cyclus tóch een menstruatie was (heeeele lichte bloeding; duurde wel 6 dagen, maar had in totaal 1 tampon kunnen vullen bij wijze van. Weet dus niet zeker of ik dit als menstruatie moet zien!) zit ik nu op dag 20. Afwachten dus!

Liefs!

3. lastbelly

lastbelly Lid

Oct 17, 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Oh ik zie dat sowieso Sugarblossom al tegen haar nod aanzit!! :) Spannend! Zal voor je duimen!

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @lastbelly
    Jeetje wat rot voor je dat je dat waarschijnlijk na je bevalling kreeg schildklieronsteking. Maar hopen dat het de goede kant voor je op gaat, sterkte meid! Ook voor je cyclus dat het weer goed op gang mag komen. Is dit trouwens ook door je bevalling gekomen? Hoe is het nou om zo'n kleintje te hebben? Ja klopt mijn NOD komt in zicht en die van @Joy2111 ook en nog een paar dacht ik.. dankjewel voor het duimen :D duim ook terug voor jou!

5. lastbelly

lastbelly Lid

Oct 17, 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    @SugarBlossom, mijn cyclus is waarschijnlijk even 2 x van slag geweest door de omschakeling van snel werkende schildklier naar traag werkende. Tenminste, dat vermoed ik. Zit nu alweer op dag 20, dus het gaat volgens mij weer de goede kant op :). Toen ik zwanger was van Daan (mijn zoon) had ik een cyclus van 33 - 31 - 29 - 30 - 31 - zwanger dus ik ga nu van ongeveer 29 dagen uit.

Vorige week goed geklust, alleen ik gebruik verder geen ovulatietesten e.d. dus heb geen idee of ik mei ei al heb gehad of dat ik die misschien een dezer dagen pas heb. We hebben nog een goed jaar de tijd, dus ik houd mijn duimen gewoon draaiende dat het voor december 2011 wel lukt. Jullie duimpjes daarbij, dan moet het helemaal goedkomen :D

Wanneer is je NOD? Heb je een regelmatige cyclus?

Om nog ff op je vraag te antwoorden; moeder zijn is het mooiste wat er is. Het is echt onbeschrijflijk, hoeveel je kan houden van zo'n wezentje wat helemaal van jou is. Als je zwanger bent heb je die band al voor een heeeel groot deel, maar die groeit met de dag, zelfs bij mij nog. Je zult het precies zo ervaren wanneer je je eigen kindje in je armen mag houden! Als ik nu naar mijn zoon kijk terwijl hij aan het spelen is, ben ik zo verliefd op hem. Hoe hij het blokje in het bakje aan het prutsen is, hoe hij hal heel wijs door een boekje bladert, maakt me helemaal trots hahaha. Ben sinds ik moeder ben veranderd van een harde tante in een hele emotionele zachte moeder. Gek eigenlijk!?

6. Flowers

Flowers Actief lid

Aug 16, 2010
    300
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastbelly join the club meid! Heftig hoor 14 kilo afvallen in een korte tijd en er dan achter komen dat je schildklier problemen hebt. Wat houdt die behandeling precies in, die ze gaan starten als het erger wordt? Ook voor jou gaan we natuurlijk duimen dat het snel raak is. Wel handig zo'n ervaringsdeskundige onder ons midden.

Sugarblossom dat is een hele waslijst aan symptomen. Laten we hopen dat november roze begint.

Joy2111 jij hebt zo te lezen een lekker druk weekend achter de rug. Nog 1 dagje te gaan en dan kan je je zoontje weer in je armen sluiten.

Lot27 je zit al op de 8 weken! Wat gaat het snel. We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag van je 1e bezoekje aan de verloskundige ;)

Gurabaa ben je nog naar de lapjesmarkt geweest? Bedoel je trouwens die in Utrecht? Inmiddels zijn je schoonouders ook weer thuis. Je recepten klinken lekker, wil je ze met ons delen?

Het veels te korte weekend zit er weer op. Zaterdag boodschappen gedaan met manlief en eindelijk langs de sportschool gegaan om m'n abonnement op te zeggen. Daarna heeft mijn man me even afgezet bij een vriendin. 's Avonds waren we uitgenodigd bij de broer van mijn man. Heerlijk gegeten en genoten van de gezelligheid. Zondag hadden we het verjaardagsfeestje van m'n neefje. Was lekker druk, maar erg gezellig!

7. lastbelly

lastbelly Lid

Oct 17, 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    @Flowers, goede vraag; heb eerlijk gezegd geen idee wat ze dan gaan doen om het tegen te gaan. De dokter weet wel dat ik sinds juli van de pil af ben omdat we graag een tweede kindje zouden krijgen, en hij heeft ook niet gezegd dat het momenteel beter is om daar niet mee bezig te zijn. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal niet zoveel kwaad kan...

Leuk he, zo'n weekend vol gezelligheid! Kan altijd enorm genieten van lekker bijkletsen met familie en vrienden. Mijn vriend is echt het tegenovergestelde van mij; heel erg introvert en houdt absoluut nieet van veel mensen, hahaha. Ik zal dan ook kerst dit jaar weer met onze zoon bij mijn ouders thuis vieren, waar mijn broers met aanhang en kinderen ook komen. En daar zit ik dan weer, zonder vriend. Hahahaha. Maar ik moet niet klagen, want ik wist vanaf dag 1 dat hij zo was. Gelukkig wil hij heel soms (eens in de maand) wel ff mee op visite, dat maakt een hoop goed voor mij. En op de verjaardag van mijn ouders gaat hij ook mee, vind dat hij het niet kan maken om daar niet heen te gaan. De rest slaat hij over. Wat wel weer inhoudt dat ik zaterdag naar het feestje van mijn beste vriendin kan, lekker beppen en stappen met mijn vriendinnengroep. En een oppas is niet nodig, want vriendlief is dus thuis :)

8. Flowers

Flowers Actief lid

Aug 16, 2010
    300
    0
    16
    NULL
    NULL
    Altijd handig zo'n oppas :D Zaterdag is m'n man 'm ook eerder gesmeerd hoor. Na het eten is hij met z'n neven weggegaan en die hebben 'm later ook thuis afgezet. En ik kon lekker met de auto naar huis wanneer ik het zat was. En zo zonder mannen babbelt een stuk makkelijker ;)

Ja als je huisarts weet dat je bent gestopt met de pil er daar niks over heeft gezegd, dan zal de behandeling en kinderwens wel samen kunnen..

9. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hey meiden!

Heb even vlug terug gelezen en als ik het goed heb is er nog geen roze bij gekomen he?!

@ Lastbelly: Welcome to the club! :D

@ Flowers: Klopt mijn schoonouders zijn weer terug, het is alweer zo druk alsof we nooit alleen zijn geweest Even omschakelen hoor. Omdat ze terug zijn van vakantie komt natuurlijk iedereen langs, dus het is gelijk gedaan met de rust..
    Ik zal weer eens wat recepten plaatsen..

@ all: Hoe is het met jullie allemaal? Hier niet zo goed: ben wéér ziek!! Vorige week al overgegeven/verhoging/misselijk etc. Nu werd ik gister opeens snot verkouden. In de avond kreeg ik verhoging en ik was al bang dat ik niet kon werken. (sowieso lullig om twee keer achter elkaar ziek te zijn maar al helemaal als je er nog niet eens een maand werkt :() Nou had me gister voorgenomen om HOE DAN OOK het te proberen, maar vannacht kreeg ik echt koorts, voel aan als een kacheltje (mijn man trok het gewoon niet om naast me te liggen zo heet was ik) en nu vandaag voel ik me misserable als nooit te voren! Koort, keelpijn en schor, oorpijn, hoofdpijn, mijn ogen brangen, spierpijn all over.. Baalde echt dat ik niet kon werken, maar zo gaat het gewoon echt niet. Heb me met moeite aangekleed in een andere pyjama..

Enfin: I've been better zullen we maar zeggen.. :D

Deze maand met het zwanger worden een heel stuk minder bezig geweest. Moet zeggen dat ik mijn ei ook niet gevoeld heb, heb dan ook totaal niet de indruk dat het misschien raak zou zijn deze maand. Maar voel me er gelukkig wel geduldiger onder, dus das mooi..:)

Nou ik duik weer onder de dekens, heb het ijskoud!!

Liefsssss...

10. lastbelly

lastbelly Lid

Oct 17, 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    @Ghurabaa beterschap! Niet zo fijn, dat je je zo miserable voelt!! Goed vitamientjes eten, en effe wat sinaasappeltjes uit laten persen door je man! En als je koorts hebt, lekker blijven drinken. Eten maakt niet uit, maar je moet wel goed drinken hoor.

Wat je daarna soort van zegt, dat klopt ook helemaal, is ook mijn ervaring. Als je er iets minder mee bezig bent (natuurlijk wel blijven kletsen op het forum;)) dan gaan de dagen een stuk sneller voorbij en ben je ook niet zo ongeduldig. Ik probeer wel een beetje in de gaten te houden, wanneer ik ONGEVEER (dus globaal gezien) mijn ei zou moeten hebben, en klus dan ook wel om de dag. Daarna laat ik het weer lekker los, zo van; als het nu niet raak is dan een andere keer wel. En dan vlieg je zo naar het eind van de maand :D Er zo weinig mogelijk aan proberen te denken (hoe moeilijk ook! Ik weet het!) helpt wel de tijd sneller voorbij gaan! Misschien een tip voor alle dames hier :D

Maaar, zoals ik al zei, wel lekker blijven kwebbelen hier natuurlijk, hihihi!

liefs

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    @ Lastbelly: Ja klopt. Vorige rondes kroop de tijd voorbij, nu gaat het hartstikke snel. Vorige 3 cylci voelde ik dat mijn eisprong naderde, maar deze maand ook niks gevoel (ook nergens op gelet) dus we zien het wel. Ach, in de oertijd wisten ze ook niet wanneer ze nou moesten klussen en uiteindelijk is de mens destijds ook niet uitgestorven dus volgens mij geeft het niks om het gewoon op z'n beloop te laten.. :D

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @Sugarblossom...mijn enige klacht is eigenlik dat ik ongiebuikpijn heb sinds mijn eisprong en vandaag is het niet leuk meer..
    Heb al een paracetamol ingenomen.. verder weinig klachten behalve dan pijn in mijn onderrug.
    Heb bewust nog geen testen in huis en wil pas eventueel na het weekend testen aangezien ik tot nu toe elke x op mijn NOD ongie werd

@Ghurabaa..Jee zeg meid weer ziek... je weerstand is duidelijk niet helemaal goed.
    Lekker uitzieken meid en je lekker laten verwennen!

13. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @lastbelly... mijn nod is ook aankomend weekend maar ga pas testen na het weekend want vewacht deze maand niet te veel.
    Wel ovutesten gebruikt en maar goed ook want mijn ei was deze maand veel eerder dan ik verwacht had.
    Was er vorige maanden ook veel meer mee bezig en juist vooral na mijn MK want wou gelijk weer zwanger raken maar deze maand ben ik er veel minder mee bezig en ik zie het wel.
    Vorige maand telde ik de dagen af voor ik mocht testen maar deze maand niet meer en dat bevalt me veel beter!

Nu maar even lekker eten en morgenmiddag komt mijn zoon eindelijk weer terug.:):)

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @lastbelly
    Dat lijkt me wel irritant omdat je dan nooit zeker weet wanneer je eisprong komt en je ongie. 29 dagen is wel oke! Ik heb wel een normale cyclus voor de pil al altijd dezelfde tijd ongesteld en na 7 jaar pil slikken had ik gelijk cyclus 27,26,27. Als ik het zondag moet worden zit ik dit keer in mijn 28 dagen cyclus.

Wow vind zo mooi om te horen! ;) Ik ben ook altijd benieuwd van hoe mijn kindje eruit komt te zien en op wie het gaat lijken enzo :D dat is ook zo leuk.

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Ghuraba @Joy2111
    Gaat sneller zo he? als je de dagen niet meer telt :) Wel fijner zo!!

@Ghurabaa
    Balen dat je weer ziekjes bent meissie. Heel veel beterschap van mij!

@Joy2111
    Dat valt nog best mee bij jou. Ik heb soms ook het idee dat het niet raak is weer deze maand en dat ik vanuit gaat dat het innestelings symptomen zijn :)

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    we naderen weer spannende tijden voor sommigen onder ons! ik ga heel hard duimen hoor!

lastbelly welkom hier en klets gezellig mee!

hier alles prima, zit lekker op de laptop mee te kletsen! heb nog geen muis dus is nog ff behelpen. ook nog even wennen, maar dat komt goed! hier is de klustijd aangebroken, dus als ik af en toe online ben maar niet aanwezig.....;):D:D

17. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    @ Lastbelly; Welkom :)

@Ghurabaa; Balen! Alweer ziek :( Dat heb ik in het begin ook gehad in de kov. Je lichaam moet even weerstand opbouwen tegen al die dingen :)! Hopen dat dit de laatste keer is!

@all; Hier nog steeds niks,niks,niks! Ik heb er zooooo genoeg van.. maar goed maakt niet uit.
    Vandaag echt een k*tdag gehad zeg, mn collega was door dr rug gegaan en we hadden eigenlijk alleen maar kleine kindjes dus, ik kon alles verschonen, tillen, naar bed doen enz. PFF!
    en dan ook nog is een "vriendin" die het niet kan hebben dat ik ook !andere! vriendinnen heb (nou, sorry!), heb zo genoeg van haar.. ik ga echt niet mn andere vriendinnen aan de kant zetten omdat zij het niet kan hebben dat ik meerdere vriendinnen heb en zij alleen maar mij.. Ik maak kei veel tijd voor dr vrij, doe wekelijks iets met haar, en dan lopen zeiken dat ik met andere meiden leuke dingen ga doen ZE WIL ZELF NIET MEE:x, omdat ze "De meiden niet kent", Nou dan leer je ze toch kennen? :x.. Kom op zeg, we zitten toch niet meer in groep 2?!
    Pfff Sorry hoor, dit moest er even uit.. Toch idioot?

18. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @femme...kan me voorstellen dat je dan even de balen van je vriendin hebt..ze mag je niet claimen!
    En dat vooral op een dag dat je al helemaal niet lekker in je vel zit!
    Ik blijf duimen voor rode duivels..je mag de mijne deze maand hebben:D

@justme...have fun met het klussen...

@sugarblossom..wanneer ga jij testen?
    Ik wil er ook niet van uit gaan dat het raak is ( maar is wel moeilijk met een knalovutest die we optimaal benut hebben;))
    Maar de ongiebuikpijn heb ik nog niet eerder gehad in vorige rondes.
    Mijn hoofdpijn, koud hebben en moe zijn had ik wel toen ik zwanger was maar kan ook zijn dat er een griepje aan zit te komen...blijven duimen en afwachten

19. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    @Joy2111; Even de balen? heeel erg de balen haha! Heb me voorgenomen dat zij nu maar eerst moet bellen of smsen om iets te gaan doen.

20. Lot27

Lot27 Lid

Oct 8, 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sugarblossom en Joy: dat wordt een spannend weekend voor jullie;)! ben erg benieuwd, zal voor jullie duimen. rugpijn had ik al 4 dagen na mn ei, dus wie weet een goed teken?
    @ flowers: verslag volgt..

Share This Page