vandaag de dokter gebeld en een afspraak gemaakt voor aanstaande woensdag, nog 2 daagjes geduld dus. ben benieuwd wat hij zegt. ik houd jullie op de hoogte
spannend noa! ik denk aan je! hier een nieuwe ontwikkeling... mijn vriend en ik hebben vandaag totaal onverwacht een ander huis gekocht! dit betekent dat we nu z.s.m. ons eigen huis moeten verkopen, want 1 juli krijgen we de sleutel. Een paar maand is een dubbele hypotheek wel op te brengen, maar niet als je ook een babyuitzet moet kopen. de kinderwens moet dus echt even uitgesteld worden... aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant kan ik wel mijn eigen cyclus afwachten. dat maakt het straks misschien een stuk makkelijker. nu zit ik dus heel erg met mijn gevoel in de knoop... ik wil ABSOLUUT niet meer aan de pil! heeft iemand van jullie ervaring met een spiraaltje? goh, ik had niet gedacht dat ik dit nog zou vragen, na zo lang op mijn ongie te hebben gewacht... ik blijf meelezen hier hoor! liefs ellen
Jeetje, dat is inderdaad wel een hele ommezwaai. Willen jullie niet liever condooms gaan proberen. Heb je in ieder geval geen hormonen in je lijf. Noa, succes bij de huisarts!
hey ik ben na het stoppen met de pil na 30 dagen ongesteld geworden. precies op de dag wanneer ik ze verwachtte. ik nam dan ook yasmine, een zeer goede en lichte pil. je nam diane 35, ik heb gehoord dat dat een zeer zware pil is. misschien ligt het daaraan. de 1 pil heeft wat meer tijd nodig om uit je lichaam te verwijderen dan de ander. gewoon nog een beetje gedult oefenen en als je je echt zorgen maakt dan ga je naar de huisarts. hij kan je gerust stellen of je eventueel iets voorschrijven als het nodig blijkt te zijn.
Hoi Ellen, Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Ook heel leuk toch?! Ik heb altijd van de dokter gehoord dat je beter geen spiraaltje kunt nemen als je nog geen kinderen hebt.. Heeft iets met je vruchtbaarheid te maken, dus dat zou ik je niet aanraden.. Je zou misschien wel met Persona kunnen gaan werken, dan kun je precies je vruchtbare periodes berekenen en dan niet vrijen.. En anders durf ik het niet te zeggen meid! Wel jammer dat je je kinderwens moet uitstellen, maar wel heel logisch hoor! Succes met het verkopen van je huis! Dikke kus Lin
hey Lin, ik zie dat je weer op dag 40 zit...hopen dat t nu snel komt! hoe zit het met testen? doe je dat vaak? we hebben t al over voorbehoedsmiddelen gehad, t worden condooms! ach zoveel tijd om te klussen hebben we toch niet denk ik, officieel krijgen we de sleutel 1 juli, maar we mogen er vanaf dit weekend al in om te klussen.(hihi dat andere klussen bedoel ik!) dus 1 juli gaan we misschien wel direct over! en dan zijn de financien ook weer rond (de makelaar verwacht dat ons huis snel verkocht is) en kunnen we er weer voor gaan! dus dan gaan we voor die pendel van hummel!
@ Ellen: in een ander topic (klachten na je eisprong) zag ik staan dat Linda vandaag een tweede streepje binnen de tijd zag verschijnen... Ze laat haar vriend vandaag ook nog even kijken naar de test om te zien of hij ook een tweede streepje ziet... Wellicht dat ze nog een keer gaat testen.... Maar er zit dus een kansje in dat ze zwanger is....! Nog gefeliciteerd met je nieuwe huis trouwens en succes met de verkoop van je oude huis! Misschien dat je tijdelijk condooms kunt gebruiken? Dan hoef je tenminste geen enkel hormoon te slikken. @ Noa: goed van je dat je een afspraak bij de huisarts hebt. Ik ben benieuwd wat hij er van gaat zeggen. @ Kitana: ik hoor wel van meer mensen dat ze denken dat Diane-35 onder de categorie zwaar valt, maar dat schijnt niet meer zo te zijn. Vroeger wel, toen was dat een loodzware pil. Maar hoe je het ook went of keert: ook ik had de Diane-35 en werd de eerste keer pas na 126 dagen ongesteld.
Ik slikte ministad, een hele lichte pil, maar het ontpillen ging niet aan mij voorbij. Ligt dus niet zozeer aan de pil, maar meer aan de persoon denk ik. Helaas...
sucre, ik slikte inderdaad oom de ministat pil en al bijna een half jaar aan het ontpillen....het type pil wat je geslikt hebt maakt volgens mij dus niet zo veel uit, maar we je lichaam er mee doet. morgen naar de ha, ik houd jullie op de hoogte
Hoi hoi, Nou na 363 dagen lijkt het erop dat ik eindelijk ongesteld ga worden. Ben blij dat ik nu weer een stapje verder ben, eeeeiiiiindelijk. Groetjes Taby.
Hoi meiden, Ik wil jullie niet bang maken, maar soms kan het lang uitblijven van je ongi meer betekenen dan enkel ontpillen. Ik heb zelf PCO-syndroom dat is een syndroom van de eierstokken waarbij je altijd lange cyclussen hebt met zelden een eisprong. Wat ik wil aanraden is dat als je langer dan een half jaar aan het ontpillen bent, met hele lange cyclussen en je hebt ook met temperaturen geen eisprong kunnen vinden en je hebt twijfels of het wel ontpillen is, ga dan naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een gyn. Met PCO zijn er medicijnen waarmee je zwanger kunt raken en het is zonde dat wanneer je dat hebt je je tijd aan het verdoen bent met zwanger worden terwijl je niet eens een eisprong hebt. Nogmaals ik wil jullie niet bang maken maar wel laten zien dat er meer redenen kunnen zijn van een lange cyclus dan enkel ontpillen. Er zijn ook veel sites over PCO en als je vragen hebt mag je ook altijd pb-en.
ik weet dat het meer redenen kan hebben dan enkel ontpillen, heb daarom mijn lichaam bijna een half jaar de tijd gegeven het zelf te gaan regelen, dat is niet gebeurt, dus daarom nu naar de ha maar bedankt voor je advies
vandaag dus naar de ha geweest en hij heeft me doorgestuurd naar de fertiliteitpoli in het zh. meestal doet hij dit pas na een jaar, maar mede door mijn onregelmatige cyclus voor het pilgebruik en de zorgen die ik mij nu maak, heb ik d verwijzing gekregen. aan de ene kant ben ik blij, maar aan de andere kant ook heel verdrietig. ik weet nog niets en moet gewoon verder afwachten. hij zei nog wel misschien ben je voor dat je aan de beurt bent in het zh al wel zwanger.
@ Noa: jeetje... Dan zit je dus nog langer in onzekerheid. Kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Aan de andere kant: er wordt straks nu wel naar gekeken wat er aan de hand is. En dan kunnen ze er iets aan gaan doen. Wanneer moet je nu naar de fertiliteitspoli? Ik hoop dat je daar gauw terecht kunt. En wie weet.... Misschien word je voor die tijd nog wel ongi of blijk je zwanger te zijn. Zulke dingen komen soms als je het niet verwacht.
@ Noa: 13 juni pas ! Jeetje.....Da's pas over 2 maanden! Nu duim ik echt voor je dat je voor die tijd ongi wordt of zwanger blijkt te zijn. In elk geval een dikke knuffel van mij!
ik hoop ook dat er nu voor die tijd iets gebeurt, ben er helemaal een beetje verdrietig van. thnx voor de knuf
hey noa, ik duim voor je en denk aan je! linda, hoe zit t bij jou? be happy schreef dat je een licht 2e streepje had gezien? ik hoop t zo voor je! x ellen