Gestopt met de pil, wanneer weer een normale cyclus?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmetjuh90, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hay dames,
    Ik heb voor een half jaar ongeveer de pil geslikt.
    Ik kreeg er migraine aanvallen van, dus op aanraden van de huisarts na de laatste pil van mn strip gestopt, en niet meer begonnen.
    13 december werd ik ongesteld, dit heeft 6 dagen geduurd.
    Nu had ik gister wat bruine slijmerige afscheiding en vandaag weer..
    Dit heb ik echter nooit gehad, ook niet toen ik niet aan de pil was na de bevalling van mn jongste dochter.
    Wij gaan in augustus voor nog een wondertje, maar wil graag weten wanneer na stoppen met de pil je cyclus weer normaal is, en dan weet ik dus ook of t niet te vroeg is om in augustus te starten met de cryo's die we nog hebben.
    Ik wilde met mn volgende cyclus gaan starten met ovulatietesten, om te kijken of t allemaal weer normaal werkt, maar nu ik die bruine afscheiding heb, twijfel ik of ik de volgende cyclus al een eerlijk beeld ga krijgen.
    Wat denken jullie?
    Wel of niet volgende cyclus met ovulatietesten starten?
    En heeft iemand van jullie ook ervaring met bruine afscheiding in ongeveer t midden van je cyclus?
    Ik it nu op cyclus dag 16, mijn cyclussen zonder pil waren tussen de 22 en 30 dagen.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mij duurde het 3 maanden na stoppen voor mn menstruatie op gang kwam. Toen was het meteen regelmatig. Dat bruinverlies herken ik niet.
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oke dank je wel :)
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Dat is niet te zeggen, is bij iedereen verschillend. Sommigen hebben gelijk hun cyclus, sommigen hebben wel een jaar nodig. Op zich ben je niet zo lang aan de hormonen geweest, dus de kans is groot dat het snel herstelt. :)
    Ik zou nog even wachten met de testen (zonde van je geld zou ik vinden) en de komende maanden even afwachten. Als er dan regelmaat in komt kun je altijd nog beginnen met de ovutesten.
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel voor je antwoord :)
    Hoeveel cyclussen zou ik dan moeten wachten eer ik met ovulatietesten aan de gang ga? :)
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Als je toch pas in augustus wilt gaan proberen voor nog eens kindje dan zou ik pas in juni of juli kijken rond welke dag de ovulatie is. Lijkt me op dit moment zonde van je geld. Je cyclus kan in het slechtste geval nog maanden onregelmatig zijn. Ik zou je lichaam gewoon even de tijd geven om alles zelf weer op te pakken.
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Het is ook dat ik wil kijken of ovulatietesten nu wel werken, nog voor dat we aan de cryo's gaan beginnen, t zou zonde zijn als mn cryo's verspilt worden omdat ik te vroeg een piek heb en te laat een terugplaatsing.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Oh zo, ik snap het. :)
    Nou als jij je er fijn bij voelt om het te doen en het qua geld geen probleem is, zou ik gewoon gaan beginnen als je straks weer ongesteld bent geweest en dat ‘ronde 1 ovutesten’ verklaren. ;)
    Het ergste wat er kan gebeuren is een tiental ovutesten voor niks doen toch? En als het wel gelijk op de rit is heb je meteen inzicht, dat zou natuurlijk super zijn!

    Overigens kan er wat bloed vrijkomen bij een eisprong, op zich zou dat wel het bloedverlies rond dag 16 verklaren. Ik hoop dat er snel regelmaat in komt, zodat je in augustus zo optimaal mogelijk zit. :thumup:
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel :)
    Dan ga ik na de volgende menstruatie gewoon beginnen, t i idd om inzicht te krijgen in mn cyclussen, en geld maakt niet uit :)
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nou die cyclus heeft 30 dagen geduurt, nu zit ik op cd 9, en nogsteeds flink bloedverlies :(
    Deze ronde dus nog geen ovulatietesten gebruiken, wil ik pas gaan doen als mn bloedverlies weer tot max 7 dagen duurt (zoals ik gewend was).
    Wel benieuwd hoelang deze cyclus dan weer gaat duren :)
     
  11. Frellian

    Frellian Lid

    10 feb 2021
    36
    29
    18
    Vrouw
    Ik had 11 januari mijn laatste menstruatie. Daarna gestopt met de pil, welke ik ongeveer 6 jaar heb geslikt en daarvoor 1 jaar de hormoonvrije pil ivm borstvoeding.

    Ik heb daarna met een ovulatietest in de gaten gehouden, zodat ik niet straks een onverwachte verrassing zou hebben. 2 februari een positieve test in handen gehad, dus heel snel al. Al zegt het nog niks over de regelmaat uiteraard.
    Maar ik heb vaker gelezen dat het wel een paar maand tot een jaar kan duren voordat er weer een menstruatie is.

    Overigens reageer ik zowiezo al slecht op medicatie of gewoon helemaal niet. Ik was direct na het stoppen met de pil al zwanger van mijn oudste en mijn jongste is dwars door de pil heen gegaan. Ik zat aan de hormoonvrije pil ivm borstvoeding geven en die heeft blijkbaar niks voor mij gedaan. Tussen de bevalling en zwangerschap van de jongste namelijk niet ongesteld geweest. Dus ik denk dat dat ook wel een rol speelt bij mij en het ontpillen.
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel voor je reactie, het is nogsteeds een zooitje bij mij helaas.. na 21 dagen hevig bloeden, aan de provera gezet, morgennde laatste innemen en dan hopen op een normale cyclus, zoniet moet ik weer terug naar de huisarts.
     
  13. Polpolp

    Polpolp Lid

    30 jul 2020
    46
    3
    8
    Vrouw
    Mijn cyclus is ook nog steeds een zooitje ruim een half jaar na stoppen met de pil. Ik word er echt gek van. Hopelijk helpt de provera bij jou!

    Iemand enig idee of het normaal is dat je na pilgebruik meer bruinverlies hebt dan in de stopweek met de pil? Ik heb het wel in combinatie met helder rood, maar dus meer bruin erbij dan tijdens de pil...
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je ik hoop t ook, gister de laatste pil gehad, nu afwachten
     
  15. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Ik denk ik reageer ook even.

    Ik zat de 1e ronde na het stoppen met de pil op 35 dagen cyclussen. Dit had ik ook voor de pil. Maar mijn cyclussen zijn na een tijdje wel korter geworden richting de 30 a 32 dagen (na de bbz). Nu na de bevalling zat ik bijna stipt op 28 dagen.

    Hopelijk helpt de provera. Wat een gedoe. Als de provera niet helpt zou ik wellicht een echo aanvragen.

    @Polpolp ik had met de pil meer bruin dan zonder de pil. Dus bij mij was het andersom.

    Xx
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ga ik zeker doen, al hoop ik gewoon dat de provera de boel goed gereset heeft :) ben benieuwd wanneer ik begin te bloeden:)
     
    MinnieM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina