Gestopt met pil en puisten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal29, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    De titel zegt het al. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik veel last van puistjes. Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen? Of is het gewoon een kwestie van ermee leren leven?
     
  2. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    heij chantal..ik heb hier ook vreselijk veel last van...ik had het voordat ik gestopt was met de pil helemaal niet zo erg..wat je eraan kan doen...tsja...goeie reiniging/milk en misschien voor de nacht benzoylperoxide (5%) aanbrengen= te koop bij de apotheek..helpt heel goed...succes verder gr linda
     
  3. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Thanx voor de tip. Ik heb al vanalles gebruikt en niks helpt en net als je denkt het onder controle te hebben komen ze weer opnieuw grrrrr
     
  4. zibella

    zibella Actief lid

    30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Ik heb net hetzelfde probleem. Ook last van puistjes sinds ik gestopt ben met de pil. 1 tot 2 keer per week kan je een milde peeling gebruiken. Ook zou ik voor een emulsie (is lichter van textuur) kiezen, want een crème is te rijk voor een huid met puistjes. groetjes
     
  5. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Aaah gek word ik ervan. Ik lijk wel weer een puber en ze doen ook gewoon echt zeer.
    De Diane pil doet blijkbaar erg goed zijn werk.
     
  6. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb zelfs in mijn pubertijd niet zoveel puisten gehad haha....we moeten er maar iets voor over hebben toch?
     
  7. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    heey Chantal, ja ik heb er ook veel last van. In mijn pubertijd had ik er misschien ooit eentje....En nu? Ik heb nu heel veel kleine puistjes! Van die broebeltjes, net een grindtegel, maar dan met een fijne korrel....pfff
     
  8. bubbletje

    bubbletje Lid

    23 sep 2006
    71
    0
    0
    hoi Chantal,

    Ook ik heb hier heel erg last van sinds ik gestopt ben met de diane pil.

    Ik heb hier op het forum een handige tip gelezen:

    acnecare creme van louis widmer, daar zit ook benzolperoxide in en ik smeer nu 3 weken daarmee en het begint goed te werken!

    je kan het bij de drogist kopen (niet elke drogist, maar op de site van louis widmer produkten kun je zoeken op drogisterijen bij jou in de buurt)

    ik hoop dat je hier wat aan hebt

    en verder succes met zwanger worden!
     
  9. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bedankt voor je tip bubbletje. Zoals ik al zei wij vrouwen moeten er toch maar wat over hebben haha, maar goed als ik, hopelijk snel, een wolk van een baby heb ben ik de puistjes snel vergeten.

    @nikkie80, we zitten samen in ronde 4, spannend
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Chantal, Ja spannend!
    Wanneer is jouw NOD? Die van mij pas 8 oktober...snik Duurt nog zo lang!

    Ja die puistjes nemen we maar voor lief. Wel vervelend, maar als we een mooie buik ervoor terugkrijgen dan mag ik wel puistjes hebben haha!
    Succes en we houden elkaar op de hoogte

    Kuzz
     
  11. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Mijn NOD is 27-09, deze week "moet" er flink geklust worden :)
    Och ja als ik straks zwanger ben en lekker trots met een dikke buik rondloop dan ben ik mijn puistjes heel snel vergeten haha...
     
  12. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Mijn NOD is 27-09, deze week "moet" er flink geklust worden :)
    Och ja als ik straks zwanger ben en lekker trots met een dikke buik rondloop dan ben ik mijn puistjes heel snel vergeten haha...

    xxx
     
  13. Elena

    Elena Actief lid

    1 sep 2007
    241
    0
    0
    Ik gebruik garnier pureA en het werkt perfect! En wat ook erg goed helpt is zwitsal zinkzalf, ik gebruik het al jaren en ben erg tevrede kan niet meer zonder het nadeel alleen is dat het erg wit is, daarom overdag garnier anders geef ik licht hihi.. 8)

    Succes liefs, Elena
     
  14. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Hey allemaal!

    Wat ik gebruik werkt SUPER!
    Ik ben zelfs in het ziekenhuis geweest, maar omdat we graag zwanger willen worden konden ze me daar niets voorschrijven.
    In de Telegraaf las ik toen een stuk over Sunlight zeep.
    Deze kan je overal voor gebruiken (schoonmaken van spiegels, kleding met vlekken enz) maar ook voor je gezicht!
    Je wast je gezicht dan met heet water en die zeep en spoelt het af met koud water.
    Daarna moet je je wel insmeren met een verzorgende cremé.
    Bij mij waren na een maand of 3 alle bultjes, plekjes, puistjes verdwenen!
    Ik raad het dus iedereen aan!

    Suc6!

    Liefs, Lady79
     
  15. Sousa

    Sousa Actief lid

    5 sep 2007
    193
    0
    0
    Hmm msunlight dus?

    K heb er ook heel erg last van, ook mini meeeters (om gek van te worden echt overal!).

    Tjah Diana he. :(
     
  16. Yvetje1982

    Yvetje1982 Bekend lid

    17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ik zit zelf ook zwaar onder.Ben nu al meer dan een jaar van de pil af maar de puistjes werden maar niet minder.Ben naar de huisarts geweest laatst en die heeft me wat meegegeven.Idd dat benzoylperoxidehydrogel 5 % en nog wat met antibiotica in.Dalacin-T.Het stinkt enorm maar sinds ik deze 2 dingen gebruik is het wel al wat vermindert.
    Groetjes Yvette
     

Deel Deze Pagina