Gevaccineerden vs. ongevaccineerden vrienden / familie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Anniek88, 15 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.729
    2.509
    113
    Vrouw
    Ik verwacht dat iedereen in z’n omgeving wel mensen heeft die niet voor vaccinatie hebben gekozen. Wellicht ook die niet willen testen voor toegang.
    Hoe gaan jullie daar mee om nu de 1,5 meter vervalt maar de checkapp wordt ingevoerd? Ik merk dat het plannen van een etentje in een restaurant of de kroeg in dan wel lastiger wordt. Zeker als iemand principieel weigert om de qrcode te gebruiken.
    Ik wil niet voor iemand bepalen dat ze dat wel moeten doen. Maar wil ook niet altijd verplicht thuis moeten blijven omdat iemand niet naar de horeca kan.

    en überhaupt, zijn mensen nog angstig om om te gaan misschien met ongevaccineerden?
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De meeste mensen in mijn omgeving zijn wel gevaccineerd. Toevallig heb ik uitgerekend zaterdag 25 sept een etentje staan wat al een hele tijd op de planning staat en dan wil weleens gaan zien in hoeverre ze gaan controleren. Ik heb hem nog geeneens op mijn tel staan dus binnenkort eens doen.
    Heel eerlijk staat het me ook heel erg tegen om hierin mee te gaan en ik heb daarom weinig op de planning staan voor de komende maanden aan uitjes en etentjes.
    Ik denk dat ik het allemaal maar aan me voorbij laat gaan. Ik heb wel gelezen op de FB pagina van de restaurant waar wij veelal komen niet meedoen aan de check app en daar zou ik dan nog wel heengaan maar niet naar gelegenheden waar ze gaan controleren.
    Voor ongevaccineerde mensen ben ik niet bang maar wel voor gevaccineerde mensen die een positieve huisgenoot hebben en niet meer in quarantaine hoeven. Daar zit mijn grootste angst moet ik zeggen.
     
    liefkleintje, Marihi, Cin85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Ik als ongevaccineerde ga dan niet meer mee maar ik verwacht niet van gevaccineerden dat zij dan ook maar niet moeten gaan. Alleen als het iets is waar ik heel graag bij wil zijn dan overweeg ik om mij van tevoren te laten testen.

    Ook moet ik nog maar zien in hoeverre er gecontroleerd gaat worden op die pas. Ik zal misschien ook horeca voorstellen waar dat niet gebeurt.
     
    Mammavantwee, mutskuh, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    #4 Paris91, 15 sep 2021
    Laatst bewerkt: 15 sep 2021
    Ik heb zowel vrienden als familie die niet gevaccineerd zijn. Ben er niet angstig voor, ik ben immers zelf wel gevaccineerd, jong en gezond.
    We gaan toevallig volgende maand een weekendje weg met vrienden, waarvan 1 stel niet is gevaccineerd.
    Zij zullen dus moeten testen voor toegang. Willen ze dit niet, gaan ze zelf maar met een picknickkleedje buiten zitten. Ga niet van hun probleem mijn probleem maken.
    Bij ons in het dorp zegt de gehele horeca dat ze zich niet aan de nieuwe maatregelen gaan houden en dat iedereen welkom is, ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.
     
    MissXray, Jozefien85, Amberxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Bij mij in de omgeving is iedereen gevaccineerd, dus dat probleem ken ik niet. Iedereen moet doen wat hij zelf wil, maar ik zou er niet voor thuis blijven. Dan krijgt de ander de keus of hij wel of niet wil testen. En als het echt een goede vriendin oid zou zijn, zou ik thuis afspreken of in het bos of zo.
     
    Anouk2005 en amdaa vinden dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Bij ons in de familie is wel een tweedeling qua vaccinaties en regels ja. Maar qua invoering van de coronapas zitten we ineens meer op 1 lijn.
    Ik en mijn man zijn wel gevaccineerd, eigen keus en sta daar zeker achter, maar ik heb een grote weerstand tegen de invoering van de pas. Ik voel de dwang om die vaccinatiegraad maar omhoog te krijgen. Dwang om mijn 13-jarige toch te laten vaccineren om als gezin op pad te kunnen gaan. En ik vind dat dus niet ok.
    Maar uiteraard houd ik me netjes aan de regels. Wij gaan voorlopig dus niet meer naar iets waarvoor zo’n pas nodig is.
     
    mam1991, SAARC en Kindje3 vinden dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.923
    113
    #7 Adje, 15 sep 2021
    Laatst bewerkt: 15 sep 2021
    Ik ken eigenlijk niemand (in mijn directe imgeving dan) die niet gevaccineerd is. Dus met etentjes buiten de deur zou dat simpelweg geen issue zijn.
    Ik vind het zelf wel belachelijk dat het nodig is, dus als ik wel met iemand zou gaan eten die ongevaccineerd is en niet aan die qr-code mee wil doen zou ik dat wel snappen. Ik denk dat ik dan zou voorstellen om bij ons thuis te eten en dan kook ik wel.

    En het ik vind het ook wel dubbel. Ik ben echt tegen die tweedeling mbt je vaccinatie status. Dus ergens vind ik dan dat ik daar ook principieel mee om moet gaan. Maar dan heb ik in november bv een tafel gereserveerd bij een sterrenrestaurant (als ik een weekendje weg ben in mijn eentje) en dat ga ik toch niet afzeggen vanwege het niet willen gebruiken van een qr code. Daar zou ik alleen mezelf mee hebben, denk ik.
    Lastig…
     
    Inge1984, Suzy85, Saartje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ik heb maar één vriendin die bewust niet is gevaccineerd. We praten er verder niet echt over want we zijn het op een aantal aspecten duidelijk niet met elkaar eens. Het staat niet tussen ons in trouwens. Niet uit eten gaan ziet zij als een kleine opoffering voor haar keuzevrijheid. Ze kan er niet mee zitten en ik ben blij dat zij er zo instaat. Als ik met haar afspreek dan halen we iets lekkers bij de traiteur en maken het thuis gezellig. Daar hebben we heen terras voor nodig hoor ;).
     
    Huismuisie, Nikki23 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Dan zoeken wij iets waar we wel heen kunnen en waar ze niet om zo'n achterlijke pas vragen. Wij willen binnenkort met collega's uit eten,wel verdiend na een jaar elkaar amper te hebben gezien in real LIFE. 1 collega is niet gevaccineerd en ik zou het niet leuk vinden als ze niet mee mag.
     
    Huismuisie, vrouwvan, Ayla7000 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ze mag wel mee.
     
    MaMa en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Daar zou ik dan zelf niet zo snel naar toe willen gaan. Als een bedrijf zo laks is met de regels, waar doen ze dan nog meer laks over...
     
    MaMa, soovi, Amberxx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.923
    113
    Het kan natuurlijk dat ze wel de oude regels hanteren: dus 1,5 meter afstand.
    Ik zie zelf niet in waarom dat nu opeens van de ene op de andere laks zou zijn of niet meer veilig genoeg.
     
    Axia, Ally2020, liefkleintje en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.836
    113
    Vrouw
    Want jij waant je veiliger hutje mutje tussen allemaal gevaccineerde/geteste dan op 1,5m afstand? Of kom je nu ook al nergens?
     
    NiekeKris, Kindje3, Loveloes en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier is de verdeling redelijk in lijn met het landelijke: 85% wel, 15% niet.

    Wij vinden daar in principe niks van, iedereen kiest zelf wat ie wel of niet wil.

    Voor het uit eten hebben we in de groep wel meer 'obstakels', in ons gezin eentje met een zeer strenge dieet ivm intolerantie, vrienden die vegan zijn of halal eten en alles er tussen in.

    Iedere keer kijken we met de samenstelling wat wel kan. We gaan in principe nooit uiteten met alle mensen die we kennen.
    Dus afhankelijk van de samenstelling zoeken we de beste oplossing. En in een andere samenstelling kiezen we waarschijnlijk een andere plek.
     
    olleke vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben helemaal niet bang om met ongevaccineerden in contact te komen. Ook niet binnen 1,5 meter. Ik heb me laten vaccineren met het idee dat als ik het nu krijg de kans dat ik doodziek word minimaal is. En daar geloof ik ook nog steeds in. Ik denk dat iedereen het wel gaat krijgen, dat dat onvermijdbaar is.
     
    Huismuisie, chrystel73, Inge1984 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijk vooruitzicht!
     
    Adje vindt dit leuk.
  17. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Dit. Mijn man en ik hebben ons, na lang wikken en wegen, laten vaccineren. Maar dat hebben we niet gedaan voor het groene vinkje. We hebben bewust geen corona check app, we gaan niet naar een theater of een restaurant zolang een QR-code verplicht is.

    Ik vind de 1,5m afstand eigenlijk wel heel prettig, ik hou niet zo van mensen in mijn personal space :cool: Heerlijk, mijn eigen bubbeltje.
    Ik ben niet bang om met mensen die andere keuzes maken, om te gaan.
     
    Ally2020, Huismuisie, mam1991 en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.578
    113
    Ik heb weinig tot geen ongevaccineerden in de omgeving. In bredere kring natuurlijk wel maar daar ga ik verder geen aanpassingen voor doen. We gaan dus gewoon eten waar we willen. Ik zie vaccinatie als een keuze en dit is het gevolg daarvan. Je kunt je laten testen. Wil je dat niet dan is dat feestje, die collega's of die vriendschap blijkbaar niet belangrijk genoeg.
     
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.923
    113
    Dat is het zeker! Ik kan al maanden vooraf genieten van de voorpret en voorbereidingen :oops::D
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.578
    113
    Zaken waar men zich bewust niet aan regels gaat houden blijf ik weg. Wellicht nemen ze het ook niet zo nauw met andere regels. En ik hecht belang aan een bedrijf waar men de veiligheid van personeel en gasten serieus.
     

Deel Deze Pagina