Joepie! De klachten breiden zich steeds meer uit Maar het is voor een goed doel Vannacht leek het of mijn slokdarm in brand stond. Melk, vanillevla is helaas bij mij niet zo effectief. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik flessen met ? van de dokter die hielpen op zich prima. Toch probeer ik liever eerst even iets homeopatisch voordat ik aan de zwaardere middeltjes ga. Krijg niet zo snel een middel gegoogeld. Weet iemand een goed homeopatisch middel?
Mijn vorige zwangerschap is 8 jaar geleden, ik weet het even niet meer. Een soort krijtachtig drankje dat wel lekker was, beetje yogiyogi idee. Ja Rennies zijn ook nog wel eenoptie, maar liever iets natuurlijks
Ik wil ook wel een paar kruiden bij elkaar brengen en dat voor je in een pilletje stoppen? De werking van homeopathische middelen is voor zover ik weet nog nooit bewezen. Dus mijn placebomiddel werkt denk ik net zo goed
bij mij werkt et wel degelijk...denk je dat et alleen kruiden zijn? dan weet je ook niet veel over homeopathie Robinia (acacia) is tegen zuurbranden.Maar wil je echt een middel wat op jou is gebasseerd, moet je naar een homeopaat gaan...
Nee ik weet niet wat er precies in zit, maar ik weet wel dat de werking ervan nog nooit is bewezen. Daarom heb ik me er ook nog nooit in verdiept Mijn moeder smeerde me als kind wel eens homeopathische middelen aan, maar die werkten ook nooit. Als kind had ik er al een hard hoofd in dat die dingen ook maar enige functie zouden hebben. En tsja, dan gaat het placebo-effect dus niet in werking
Maar die middelen die je in de winkel koopt zijn totaal anders als die je bij een goede homeopaat krijgt hoor...dat wordt helemaal op jou gebasseerd. Als je 2 mensen met zuurbranden hebt kan de 1 een totaal ander middel krijgen dan de ander... En kruiden worden niet alleen maar gebruikt in middelen, de middelen worden bijvoorbeeld gemaakt van slangengif zoals Lagesis en Tarantula wordt gemaakt van gif van een Tarentulaspin.... Ipecacuanha, Hypericum, Arnica etc worden wel weer van planten gemaakt en Nux Vomica weer van noten...
antagel is van de dokter en gaviscon mag je zo kopen, helpt bij mij beter dan antagel, verder je maag gevuld houden, dus elk uur een klein beetje eten, goed opletten waar je zuurbranden van krijgt en dat dus niet meer eten ik had het heel erg, en vooral door tel etten op mijn voeding is het nu draaglijk, dus steeds kleine beetjes, geen vet, geen chocola, geen koffie, weinig vlees, veel groenten en fruit......
Mijn ervaring is dat het soms wel en soms niet helpt. Arnica gelei vind ik persoonlijk geweldig als mijn zoontje blauwe plekken heeft met vallen. "Je ziet een bult bijna slinken". Maar helaas het spul voor de darmkrampjes hebben hem niet veel geholpen als baby. Ik vind het het proberen wel waard.
Veel vrouwen krijgen last van brandend maagzuur als hun baby groeit en meer plaats gaat innemen in de buik. Er wordt druk op de maag uitgeoefend. Ook de spier die de maag afsluit verslapt onder invloed van de toename aan hormonen. Je begrijpt dat bijna iedere zwangere ermee te maken kan krijgen. Wat je zou kunnen doen is je maaltijden verdelen in 6 kleinere porties, rechtop zitten tijdens het eten en sterk gekruide voedingsmiddelen vermijden. Soms helpt het ook om kleine slokjes (lauwe) melk te drinken. Alleen is dat 's nachts niet zo handig. Eet in ieder geval niets meer in de drie uur voordat je naar bed gaat. Er is geen speciaal middel bij brandend maagzuur tijdens de zwangerschap, maar het enkelvoudige homeopathische geneesmiddel Nux vomica D6 is een algemeen middel bij brandend maagzuur in combinatie met misselijkheid. Bismuthum subnitricum D6 helpt bij brandend maagzuur, maagpijn met kokhalzen en braken. Beide middelen kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Als je een persoonlijk advies wilt welk product het beste bij jouw klachten past, kun je even bellen naar de VSM Informatielijn 072-566 11 58. Bron: purelijfkracht.nl