gevecht met sab simplexdruppeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Grrr heb echt ruzie met de Sab simplex druppeltjes.
    Ik krijg er vaak amper wat druppeltjes uit. Maakt niet uit wat ik doe. Helemaal op zijn kop houden, juist wat schuin, opnieuws proberen, op de bodem tikken.
    Of er komt totaal geen druppeltje of ze zijn zo vreselijk traag! En daar op staan te wachten met een hongerige huilende baby op de achtergrond valt niet mee!

Iemand een goede tip om die @#%$*@ druppeltjes uit het flesje te krijgen?

Alvast bedankt! :)

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Heel herkenbaar! Dat hadden wij eerder ook altijd. Wat bij ons nog wel eens hielp was blijven draaien met het flesje. Dan was het vaak zo dat ie weer ineens goed begon te druppelen.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Herkenbaar haha, ik zat er ook altijd op te foeteren. Mijn ervaring is dat hoe ongeduldiger ik met het flesje rammelde, hoe langzamer het ging. Dus gewoon rustig op z'n kop houden, als het eerste drupje eruit is volgt de rest snel.

PS nog even wat anders: ik had een flesje over en ga dat zo naar een vriendinnetje brengen die een kindje heeft met krampjes. Kindje is nu 4 weken. Ik heb de bijsluiter niet meer; hoe was de dosering ook weer? Er staat me iets bij van 14 druppels voor elke voeding?? Pff, dat ik dat nu alweer ben vergeten :$!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    7 - 10 druppels bij elke voeding of 3 maal daags. En kan gewoon door de fles. Met borstvoeding denk ik vantevoren geven maar dat weet ik even niet.
    Op deze pagina de uitleg EN je kan 'm daar ook bestellen ( wel dure verzendkosten maarja.
    Drogisterij Mensink

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ben wel blij te lezen dat meer mensen vechten met de Sab Simplex. Ligt het tenminste niet alleen aan mij hihi ;)

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Soms helpt het ook om even in het flesje te blazen.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    das niet alleen sab simplex ook met de vit d druppels vreselijk.

Eerst met een flinke zwiepper ondersteboven draaien en dan als de eerste druppel eruit is gaat t verder.

Wat ik met de sab simplex deed was eerst even een los spuitje pakken (van mn werk meegenomen spuitje van 5 ml) En openmaken, dan de hoeveelheid druppels daarin doen. Dus kijken hoeveel ml het was. Was niet veel, de druppelaar uit het flesje gehaald en een half jaar lang met een spuitje de sab simplex opgetrokken.

8. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik heb een potje van de infacol (zelfde soort product) en daarin giet ik de sab simplex in over. Werkt ideaal.
    Toen ik dat potje nog niet had schudde ik ook hard met het flesje, mijn ervaring was dat als ie eenmaal druppelde, de volgende druppels wel snel kwamen.

9. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Jaaaa hadden eerst ook sab s. maar infacol was makkelijker te krijgen en werkt 100x beter.....! Goedkoper ook... succes

Deel Deze Pagina