gevoel van "dooie" vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynn1980babyboy, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hallo meiden,

    misschen dat jullie het herkennen ( en anders moet ik echt even langs de dokter ;) )
    Als ik bezig ben ( dweilen of schoonmaken ) heb ik het gevoel dat mijn hele rechterkant dus vingers arm en schouder dik worden en komt er zo'n dood gevoel in. Trekt later wel weer weg, maar blijft toch best even hangen.
    Heeft dit te maken met het slechter sluiten van de bloedvaten dus een zwangerschapskwaal, of raden jullie mij een VK bezoekje aan....

    Alvast bedankt.

    Lynn
     
  2. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik heb dat ook ff een periode gehad en ook met slapen dat me armen en vingers dat rare gevoel hadden.
    Nu (nog) geen last meer gehad gelukkig!

    En of het kwaad kan? geen idee eigenlijk. Ik heb toen ergens gelezen dat het veel voorkomt tijdens een zwangerschap dus heb het nooit aan mn VK gevraagd.
     
  3. Niet meer actief

    Klopt,
    in ergere vorm heet het carpale tunnel syndroom
    wat veel voorkomt bij zwangere vrouwen,
    je kunt er niet zo veel tegen doen, alleen je hand niet zo inspannen als je er last van hebt.
    groetjes,anita
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    klinkt indd als carpaal tunnel syndroom. gewoon even langs de dokter die meet dan een spalkje aan.
     
  5. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hai Meiden,

    bedankt allemaal.
    Ik moet dinsdag weer naar de VK en dan meld ik het eventjes.

    Groetjes,
    Lynn
     
  6. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ook zodra je vocht vasthoudt krijg je hier last van.

    Spalkje kan idd helpen.

    Sterkte
     
  7. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    de zenuwen komen dan een beetje in de knel waardoor het gaat tintelen. Idd niet zoveel aan te doen en schijnt vanzelf weer over te gaan. Mn collega heeft er al vanaf week 18 de hele dag door last van!
     
  8. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Carpaal tunnel syndroom:
    Ik heb er ook last van. Sinds mijn zevende maand ofzo :( :( .

    Het is een akelig gevoel: tintelingen in je vingers (behalve je pink) en een pijnlijke onderarm. Ook voelen mijn vingers erg stijf aan. s' Ochtends is het het ergst.

    De verloskundige raadde mij wisselbaden aan voor het slapen gaan: warm, koud, warm, koud e.d. Dat voelt heel prettig.
    En een skate handschoen aan, maar dat vond ik echt niet lekker slapen.
    Het gaat er in je slaap namelijk om, dat je pols niet door knikt.

    Op één of andere manier wen ik er wel een beetje aan, maar het blijft gewoon vervelend.
    Volgens de verloskundige moet het na je zwangerschap overgaan. Niet meteen, maar langzamerhand een beetje.

    Groeten van Friezin
     
  9. jetteke

    jetteke Bekend lid

    21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik herken het zeker, ik heb hier ook sinds enkele weken last van. Eerst had ik alleen tintelende vingers, inmiddels voelt mijn rechterduim/ pols gebied als gekneusd. Volgens een Fysio komt het idd door vocht vasthouden. Dat knelt de boel. Ik moet mn polsen volgens hem zoveel mogelijk recht houden. Voor de rest is het gewoon afwachten tot na de bevalling, dan zou het over moeten gaan...
     
  10. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Ik werd vanmorgen wakker en het leek wel alsof ik mijn hele arm miste, gewoon helemaal gevoelloos.
    Ook heb ik het idee dat mijn vingertoppen wat gevoeliger zijn als de gevoelloosheid wegtrekt.
    Ik kijk wel even wat de vk dinsdag zegt.
    Ik moet ook volgende week weer werken en ik gebruik de pc eigenlijk de hele dag. Hebben jullie er in je werk ook last van?


    Groetjes,.
    Lynn
     

Deel Deze Pagina