Gevoelige borsten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zoe1983, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo lieve mensen, afgelopen zaterdag had ik een positieve uitslag in handen. Coolblue gaf aan 2-3 weken zwanger. Ik teste 6 dagen voor mijn uitgerekende ongesteldheid. Nu is het donderdag dus bijna een week verder alleen het gekke is dat mijn borsten gisteren heel gevoelig waren en vandaag een stuk minder. Ik las meteen allerlei enge verhalen dat dit symtonen kunnen zijn voor een miskraam. Ik moet nu heel goed voelen wil ik een beetje iets gevoeligs voelen in mijn borsten en gisteren kon ik ze nauwelijks aanraken. 2-3 weken gaf dus de coolblue test aan afgelopen zaterdag en 2 weken erbij zoals de verloskundige zei, dan ben ik nu rond de 4.5 weken zwanger. Zijn jullie bekend met het schommelen van de gevoeligheid van de borsten per dag in dit stadium? Hoor graag van jullie. Liefs Zoë
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dat kan per dag verschillen. Hoeft werkelijk niks te betekenen.
    Ben je zeker van je eisprong? Want 2-3 weken terwijl je 6 dagen voor je nod test is wel uitzonderlijk. Ik zou dan eigenlijk denken dat je zwanger bent van een 2ling haha
     
  3. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Lieve beebylove, oh dus het kan wel steeds verschillen. Ik werd afgelopen zaterdag opeens misselijk dus ritste ik een zwangerschapstest uit de kast. Daarop stond 2-3 weken zwanger. Er stond ook wel dat je 6 dagen voor je ongesteld al positief kan testen door voldoende HCG. Echt geen idee, nu wel een afspraak gemaakt voor een intake verloskundige 12dec.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had vanaf 4 weken en 5 dagen tot eergisteren pijnlijke borsten, en nu al 2 dagen nagenoeg geen last meer ervan, maakt mij ook onzeker hoor.
     
  5. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai Kimmetjuh90. Ik las zonet een beetje rond in jouw laatste geplaatste berichten, klopt het nou dat je erge menstrustiepijnen hebt of had? Hoe gaat het daar nu mee? Ik ben net nieuw op het forum dus ik probeer een beetje wegwijs te worden hoe het forum in zijn werk gaat. In ieder geval heel veel sterkte met de pijnen en hopelijk is er inderdaad alleen maar iets verrekt van een spiertje ofzo. Of misschien komt het dat je baarmoeder uit aan het zetten is, dat daar die pijn van komt. Ik zal voor je duimen dat het iets kleins en onschuldig is. En wat betreft de minder gevoelige borsten. Ik las naast het berichtje van beebylove ook op heel veel verschillende sites dat gevoelige borsten de ene dag heel pijnlijk kunnen zijn en dat je de dag erop weer bijna of niks hoeft te voelen en dat dus idd continu kan schommelen. Elke dag is anders dus laten we hopen dat het goed zit. Vanavond had ik even een flink dutje gedaan van 2.5 uur, voelde me moe en nu voelde ik aan de zijkant van mijn borsten wel weer aardig wat meer gevoeligheid. Beebylove...meteen zag ik in mijn hoofd door jouw opmerking in plaats van geen wiegje (door de nauwelijks meer gevoelige borsten) opeens twee wiegjes staan. Ik ben wel 35 en ik ben zelf van een tweeling. Mocht alles hopen hopen hopen alles goed gaan met deze zwangerschap dan zou dit mijn eerste worden, en dan 2. Wow! Wie weet! Heb echt geen idee hoe alles in zijn werk gaat. Merk wel dat ik mezelf na de positieve test een vrijbrief geef dat ik veel en vet mag eten. Ok geen tonijn, rauw vlees etc. Hadden jullie ook zo een trek en waren jullie ook steeds zo moe? Het liefst slaap ik 20 uur per dag. Kimmetjuh hou je mij op de hoogte? Dikke knuffel!
     
  6. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Oh en wat betreft mijn eerste post. Het was geen test van Coolblue maar van Clearblue. Bij Coolblue had ik deze week mijn laptop gehaald dus vandaar mijn geswitch hihihi
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  7. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Kan heel goed hoor. Ene dag heb je ergens last van en een andere dag kan het weet anders zijn.
    Wat ik wel raar vind... je zegt 6 dagen voor je nod. Dan kan je lijkt me nooit bijna 5 weken zwanger zijn. Dan zou je rond de 3,5 week zitten. Op je nod ben je vaak rond de 4 weken.

    Meer dan afwachten kan je niet doen hoe rot dat ook is.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn urine word onderzocht, daarna verder stappen ondernemen..
     
  9. Jeanney6

    Jeanney6 Lid

    27 jun 2017
    37
    8
    8
    Vrouw
    Ik heb afgelopen maandag positief getest. Mijn nod was gister. Alleen mijn clearblue test geeft 1-2 weken zwanger wat klopt met mijn termijn berekening.

    Ook zijn mijn borsten niet elke dag gevoelig en ik ben met vlagen misselijk. Als ik vergelijk met mijn andere 3 zwangerschappen was ik echt goed ziek. Ze zeggen dat elke zwangerschap anders is. En als ik eerlijk kijk ben ik nog heel kort zwanger. En bij mijn laatste zwschap werden mijn symptomen vanaf 6 weken erger en ik werd goed . We kunnen helaas nu niks doen. Ik probeer nu gewoon te genieten en hopen dat de weken voorbij vliegen ☺️
     
  10. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai Pienvd90, de clearblue gaf afgelopen zaterdag 2-3weken aan. Ik teste 6 dagen voor menstruatie. Ik gok nu zwanger tussen de 21 a 23 dagen zwanger. Dus idd 3weken plus maybe een paar dagen. Alleen bij de verloskundige telde ze vanaf mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie en dat was 14 oktober. Ze gaf vandaag aan je bent 4 weken plus 5 dagen. Dit gaf zij zo aan maar officieel het aantal dagen na bevruchting zullen rond de 21 a 23 dagen zijn. Gok ik allemaal hoor. Mijn cyclus is nogal verschillend. Mijn cyclus makkelijk met een week of meer verschillen. Dus inderdaad 3+ weken. Ok dit lijkt nu 1 groot verward verhaal hhihi.
     
  11. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Jeanney met de zwangerschap! Ja het schommelt echt heel erg. Vanmorgen kon ik mijn borsten niet aanraken en nu kan ik er gewoon in knijpen & nu voel ik bijna weer niks. Ik probeer ook maar te genieten alleen ben ik er wel bewust en onbewust heel de tijd mee bezig. Alles spookt door mijn hoofd, durf vaak niet te blij te wezen. Allerlei angsten wat er mis kan gaan etc. Hoe gaan jullie hiermee om? Denken jullie er ook continu aan...aan de zwangerschap? Moet ik proberen het meer los te laten?
     
  12. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Is dit misschien iets herkenbaars in het begin van de eerste zwangerschap? Ik heb echt geen idee. Liefs Zoë
     
  13. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai Kimmetjuh, las weer een beetje rond en fijn dat alles goed is. Misschien toch gewoon n spiertje verrekt? En misschien wat meer zout eten zodat je vocht gaat vasthouden?
     
  14. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe staat het met de gevoeligheid van de borsten Kimmetjuh? Al meer?
     
  15. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben bekend met rugklachten, ik denk zelf dus dat t toch vanuit mn rug komt.. word nog wat als ikdikker word :roflmao:
    Nee totaal niet..
     
  17. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Okay een laat berichtje in de nacht. Kimmetjuh90 okok. Ach dat zie je zodra je dikker wordt wel weer hihi. Nu eerst maar genieten van het bericht over het kloppend hartje. Echt mooi nieuws!!!

    Ik heb pas 12dec mijn eerste intake en 13dec mijn 7 weken echo. Gossie.... hoeveel weken ben ik nou toch precies zwanger? :rolleyes::cool:
    Waarom zegt de verloskundige nou door een berekening vanaf eerste dag laatste ongesteld (14-10-2018) dat ik 4.5 week ben en ik zelf met tellen vanaf laatste eisprong op 3 weken zwanger kom. Overal staat er op sites dit en dit gebeurt er nu in je buik met week 1, week 2, week 3, week 4 enzovoort. Geen idee naar welke week ik nu moet kijken :o: :roflmao::rolleyes::confused:......
     
  18. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Als je je eisprong vrij zeker weet dan Is dat je beste uitgangspunt. 2 weken erbij op tellen en je hebt een aardige indicatie. Omdat veel vrouwen hun eisprong niet weten, maar wel de eerste dag van hun laatste ongesteldheid, gaat de verloskundige in eerste instantie uit van de laatste menstruatie. Bij ongeveer 10-12 weken meten ze tijdens de echo het kindje van kruin tot billen. Op basis daarvan weten ze precies hoe ver je bent en krijg je een zwangerschapsverklaring met de uitgerekende datum.

    Kwaaltjes komen en gaan. Zeker bij een eerste. Daar Is geen touw op te trekken. Ik denk dat die angst voor een miskraam of later in de zwangerschap een vroeggeboorte nooit echt weg gaat. Je zorgen delen Is wel fijn, hopelijk neemt het wat onzekerheid weg.

    En gefeliciteerd! ;)
    :D
     
  19. Zoe1983

    Zoe1983 Lid

    15 nov 2018
    12
    2
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Lieve Hoop28. Wat een fijn berichtje zo vlak voor het slapen gaan want nu besef ik dat ik gewoon maar moet afwachten en nu weet ik ongeveer mijn zwangerschap. Gelukkig dat je ook zo denkt over die angsten en alles wat erbij komt kijken plus dat kwaaltjes die komen en gaan. Dankjewel voor de felicitaties, ik probeer er al een beetje meer van te genieten :p:D:cool:

    We kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken dus beter meer in het moment leren leven and then we will see :o: :rolleyes:

    Heel fijn bericht en nu straks lekker slapen ♡
     
    hoop28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina