Ik merk dat ze bij ons op school best laconiek omgaan met geweld tijdens pauzes enz. Nu snap ik best dat in een pauze heel veel kids gaan klagen bij leraren en misschien zijn ze daarom hier imuun voor geworden. Mijn kids zijn over het algemeen braaf en komen regelmatig thuis dat een ander kind hun geschopt, geslagen enz heeft. Ik geef dan aan dat ze het tegen de leraar moet zeggem maar die doen niks. Aan de ene kant snap ik dat want ze hebben het niet gezien en krijgen waarschijnlijk 2 verschillende versies te horen. Aan de andere kant zijn het vaak dezelfde kids die zoiets uitvreten en die komem er steeds mee weg. Gisteren werd mijn zoon (11) geduwd door een kind en hij duwde terug. Dat ging dus over en weer en toen heeft dat andere kind (ook 11) hem gebeten. De leraar belde me en zei dat hij met beide erover gepraat had en dat ze beide sorry moesten zeggen. Maar daar krijg ik toch wel ff een error. Dat andere kind heeft wel vaker anger management issues en bovendien vind ik bijten echt niet normaal voor een groep 8 kind. Elkaar duwen hoort ook niet maar goed daar lig ik niet direct wakker van. Ik begreep eigenlijk ook niet zo goed waarom ik gebeld werd. Volgens mij meer als standje naar mijn zoon. Maar eigenlijk was ik juist blij dat hij het eens voor zichzelf heeft opgenomen. En hij kwam er ook nog het slechtst vanaf omdat hij gebeten is. Hoe kijken jullie hier tegenaan en hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Sorry, maar dat is belachelijk. Op wat voor school is het normaal dat dat regelmatig gebeurd? Mijn kinderen zijn alle 3 nu van de basisschool af en mijn oudste heeft 1x gevochten en mijn jongste is 1x geslagen door een jongetje. Beide keren werd direct door de leraar contact opgenomen en is het voorval uitgebreid besproken en moest het andere kind excuses aanbieden en de schade aan zoontje zijn bril vergoeden. Bijten in groep 8 is al helemaal idioot. Op kdv leeftijd kan dat wel voorkomen, maar met 11/12 jaar? Ziekelijk gedrag (tenzij misschien omdat jouw zoon hem zo stevig vasthield dat het noodweer werd, maar dat haal ik niet uit jouw verhaal).
Ja ik was ook verbaasd en ben benieuwd of dat kind vandaag zijn excuses nog heeft aangeboden. Ik denk niet dat mijn zoon hem dusdanig stevig vasthield dat het noodweer was. Fysiek is dat andere kind ook wel een stuk sterker. Denk dat het bij het andere kind gewoon zwart voor de ogen werd. Ik vind het zelf ook wel bijzonder hoe vaak er iets gebeurt en ook hoe er op gereageerd wordt. Het irriteert me ook dat beide kinderen sorry moeten zeggen. Vorig jaar had een kind mijn zoon geslagen en hij kwam gewoon thuis met een hele wond in zijn gezicht. Toen had ik de juf een berixht gestuurd. Toen zei ze ja dat andere kindje had onlangs zijn opa verloren en dat reageerde hij nu af op kinderen. Maar ze zou zijn ouders er op aanspreken....ja ik vind dat niet normaal.
Hier heb ik mijn oudste (nu 12 en niet meer op de basisschool) nog nooit gehoord over slaan, schoppen etc. Wel over venijnige meidenruzietjes, maar ook dat werd meteen opgepakt. Mijn jongste is wel een paar keer door dezelfde jongen geduwd en geschopt, dat werd door school gewoon goed opgepakt, zeker niet weggewuifd ofzo. Nu gebeurt het ook niet meer. Bijten is hier nooit gebeurd, mijn jongste was als dreumesje wel een bijter uit liefde - dus intens knuffelen en dan ineens bijten. Maar op school echt niets van dat.
Mijn god, dit vind ik echt niet normaal. Mijn zoon was op de basisschool ook een pestventje en ik ben altijd op de hoogte gehouden over zijn streken en wangedrag, niet zozeer mbt vechten en al helemaal niet vechten in combinatie met bijten, hier werkte het juist weleens andersom. Dan werd iedere klein dingetje onder een vergrootglas gelegd dat ik dan weleens dacht, bespaar je de moeite want dit is niet zo boeiend maar dat ze dit zo wegwuiven. Ben dan altijd zo benieuwd om wat voor soort school dit gaat dat ze er zo laks mee omgaan. mbt de bijtwond: heb je de wond goed schoongemaakt? Bel ook de huisarts, wij geven bij bijtwonden van een mens altijd een antibiotica kuur!! Een mensenbeet zit echt vol met bacterien.
Helaas herkenbaar. Alleen bij ons is zoon de pineut. Het probleem is dat 1 van de kinderen achterbaks is. Die zet andere kinderen op om andere te pakken / pijn te doen. Als de leerkracht dan vraagt weet die jongen nergens van en liegt. De andere jongen die ingezet wordt heeft voldoende problemen. Is ook geen reguliere school. Maar je hoort niet van de consequenties zijn. Ga ook maar eens navragen en we gaan er ook over in gesprek.
Nee heb ik eerlijk gezegd niet gedaan. Was zo verbaasd dat ik daar eigenlijk niet aan gedacht heb. Zal ik de vlg keer wel meteen doen (hopelijk is het niet nodig)! Weet niet of het nu nog zin heeft? Het is al redelijk weg getrokken hij had gelukkig niet mega hard doorgebeten. Ben net op school geweest voor het reguliere oudergesprek en heb wel "geeist" dat dat kind zijn excuses moet aanbieden. De leraar zou dat morgen gaan regelen. De school is eigenlijk een hele nette school maar ik vind dat kinderen die zich niet gedragen veel te soft aangepakt worden.
Als er niet doorgebeten is mag je het afwachten, wel even in de gaten houden of het niet rood/ warm wordt en of die koorts ontwikkelt. Mag wel hopen dat ze het op school aanpakken. Wat een softies zeg.
Gebeten? In groep 7 of 8? Volslagen debiel gedrag op die leeftijd. Ik zou de leerkracht in persoon aanspreken. Hier een kind in groep 8 en daar gebeurd echt nauwelijks iets. 1x echt een serieus incident en dat werd direct opgepakt door school. Is daarna ook nooit meer voorgekomen.
Bij mijn kind op school zijn ook wel eens vechtpartijen en ook wel eens een kind waarvan bekend is dat hij een 'agressieprobleem' heeft die helemaal uit de bocht vliegt (gooide eens een schaar) maar dat wordt wel bijna altijd aangepakt. En dan ook zo, zodat de schuldige sorry zegt, een sorry-brief schrijft voor het slachtoffer. En er is ook straf, soms als het nodig is werd een kind binnen gehouden tijdens speelkwartier. Ik vind niet dat de school van Koraal82 het goed aanpakt, ook al kan een school geweld niet 100% uitbannen ze kunnen wel zorgen dat kinderen het gevoel hebben dat over ze gewaakt wordt en dat ze fair worden behandeld. In ieder geval met de leerkracht gaan praten en aangeven dat het zo niet OK gaat.
Ja, helaas heel bekend. Dat was op de eerste twee basisscholen van mijn zoon aan de orde van de dag. Zo vaak gesprekken gehad met school en dan kreeg ik antwoorden als "ja, maar jongens zijn nou eenmaal wild/Pietje is gewoon een moeilijk kind/jouw kind kan maar beter op SoVatraining etc. Dan heb ik het niet alleen over slaan, duwen en trappen, maar wat we hier allemaal meemaakten was gewoon absurd. Kelen dichtknijpen tot kinderen flauw vielen, broeken en onderbroeken naar beneden trekken, ik heb mijn kind met bloed op zijn keel eens van school gehaald, met scharen gooien door de klas, voeten kapot trappen van anderen, twee vingers in ogen steken, een stok in een keel, een kind hebben ze in de pauze in een grote papiercontainer opgesloten en pas halverwege de middag kwam de juf er achter dat dat kind niet meer in de klas zat en ga zo maar door. In de klas constant uitschelden, been uitsteken als iemand langs liep, bewegingen maken van keel doorsnijden of schietbewegingen als je de kant op keek van die kinderen enz. Tja, wel jaren de hoogst haalbare score voor veiligheid volgens de onderwijsinspectie. Oh ja, en verplicht allebei excuses aanbieden, nou ja, ongemeend sorry schreeuwen ofzo was meestal voldoende voor juf of meester. Ik heb de externe vertrouwenspersoon ingeschakeld en de leerplichtambtenaar en toen werd het ietsje minder, maar we zijn alsnog vertrokken. Naar een school in een heel andere plaats. Wereld van verschil. Overal gebeurt wel eens wat, maar hier was veel meer toezicht en ze pakten het ook anders aan. Mijn bloed kookt nog als ik langs die oude school rijd. En met hun posters als "dit is een pestvrije school". Flikker toch op. Oh ja, als ik langs fiets en het is pauze, staan de juffen altijd gezellig bij elkaar te kletsen op een kluitje met een kop thee of koffie. Dat schoolplein loopt helemaal rond de school, er zijn struiken, schuurtjes en muurtjes. Ze missen zowat alles wat daar gebeurt. Met de overblijf deden ze niets, dat moesten ouders doen. De helft kwam niet opdagen en een kwart zat op zijn telefoon of zat te kletsen met andere ouders. Goh, verrassend joh dat zulke dingen allemaal gebeuren. Edit, veel kinderen vertellen thuis weinig tot niets over school. Mijn kinderen vertellen al vanaf de kleuterschool heel veel (daarvoor al). Ik merkte dat veel ouders werkelijk geen benul hadden van wat er op school gebeurde. Daarnaast heb ik veel op school geholpen, in de klas en met uitstapjes waarbij ik met sommige leraren echt dacht "hoe kun je dit niet zien"?
Jeetje wat heftig. Als het zo heftig is kan je ook naar de wijkagent: https://www.politie.nl/informatie/ik-word-gepest-en-mishandeld-wat-kan-ik-doen.html#:~:text=Word%20je%20ook%20mishandeld%2C%20bijvoorbeeld,bel%20je%20naar%200900%2D8844.
Hier ook zo’n school. Ik zou bij school en de ouders van het kind aangeven dat je de volgende keer aangifte van mishandeling doet tegen hun zoon als dit een consequente etterbak/pester is. Was het enige wat hier hielp om actie te krijgen. Van tevoren advies ingewonnen bij de politie en die zeiden dat dat heel helpend kan zijn als de volwassenen op school verder niets doen.
Hier gaat het momenteel ook niet zoals het hoort op school. Er zijn de afgelopen weken wat akkefietjes geweest (steeds met dezelfde leerlingen) en het plan is om volgende week even met de juf te spreken.. Geweld is echt niet oke, maar het hangt van de situatie af. Hier ervaring met keel dicht knijpen en als reactie bijten zodat het andere kind los zou laten.. Nouja, wat ik dus volkomen kan begrijpen, want waar is het toezicht dat dit kan gebeuren op het schoolplein?? Waardoor kinderen zich genoodzaakt voelen om zelf te handelen?
Leerkrachten kunnen niet alles zien. Zonahd zoon in gr 1 een jongen in de klas en die sloeg en schopte hem. Deed hij alleen als de juf even niet keek. Als je dan vroeg wat zei de juf dan vertelde hij dat juf het niet had gezien maar het niet mocht. Daarna vertelde hij het niet meer. Zijn redenatie was ik zeg dit en de andere liegt en wat moet juf dan? Dat vertelde ik de juf en die schrok er van. Die hield hem in de gaten en geloofde zoon als hij kwam. Inmiddels 10 een andere school en het zelfde probleem. Kinderen die pesten weten precies wanneer iemand niet kijkt of er niet is.
Hier laatst ook. Een klasgenoot zette zijn fiets dwars voor zoon zodat die niet verder kon, liep naar hem toe en gaf hem zo een vuistslag in het gezicht. Drie vriendjes van zoon hebben het gezien. Moeder van die andere jongen vond "dat ze elkaar maar een handje moesten geven". School wilde/kon er helemaal niks mee omdat het buiten school zou zijn, maar het was op het schoolplein bij het naar huis gaan. School pakte het ondanks de getuigen op als "het woord vsn de een tegen het woord van de ander" (die alles ontkende). We hebben nog gebeld met de vader van die jongen, maar die zei nog net niet letterlijk dat mijn zoon een leugenaar was, en als het toch waar zou zijn dan zou mijn zoon het er wel naar gemaakt hebben. Dus dat joch komt overal mee weg thuis en op school. Dat kind doet wel meer rare dingen. Zegt tegen een andere jongen dat die zoon moet gaan slaan. Achtervolgt mijn zoon roepend dat zoon hem moet aanrijden met zijn hoverkart, en duwt hem. En is daarbij dusdanig vervelend dat zoon in tranen is, gaat vervolgens met een of ander verhaal naar zijn moeder die weer naar de juf gaat... We gaan het in de oudergesprekken nog wel eens bespreken. Mijn zoon is zeker niet heilig zeker niet als hij getergd wordt, maar die andere jongen is in die paar weken al meerdere keren zwaar de lijn over gegaan.
Ja, er was ook eens een moeder boos naar de juf gegaan, omdat mijn zoon haar zoon had gebeten met de overblijf. Tot ze hoorde wat hij eerst bij mijn zoon allemaal had gedaan en er gelukkig ook getuigen waren die dit vertelden. Toen begreep ze ook wel waarom hij had gebeten. Bij één kind heb ik destijds ook besloten naar de politie te gaan als ze nog één keer zoiets zou flikken. Haar moeder had daar lang als juf gewerkt en daarom kwam ze met veel weg. Zoals veel kinderen van leraren zelf juist de schrik van de school waren, maar niemand de kinderen van collega’s aan durfde te pakken.
Zo'n soort incident hadden wij vorig jaar met nr2 (klas 1 toen). Ik werd gebeld door de mentor dat ze zou pesten. Ik heb hem zijn verhaal laten doen en daarna gevraagd naar de andere helft van het verhaal. Die had hij niet dus even verteld wat ik van mijn dochter hoorde en las in haar app-geschiedenis. Wat ze deed was niet netjes maar wel een reactie op dat andere meisje. En dát stuk was dat meisje "vergeten" te vertellen toen ze ging klagen. Niks pesten maar een tegenreactie
Vooral het bijten van een 11 jarige vind ik bizar En dat zal vast komen door iets maar als dat hier gebeurt zou ik het er echt niet bij laten zitten en een gesprek eisen helemaal als er vaker word geslagen en geschopt