Gewicht baby bijna 5 maanden. 8,2 kilo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suikerfee, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Ik heb een vraag om even te vergelijken. Onze zoon van bijna 5 maanden weegt 8,2 kilo. Onze dochter woog dit pas toen ze 10/11 maanden was!

    Ik weet dat jongens harder groeien maar is dit niet wat te zwaar?

    Dus wat woog jullie kleine op deze leeftijd?
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier al even niet naar het cb geweest maar ik denk dat ze hier rond de 9 kg zit, dus rond 5 maanden zal dat waarschijnlijk ruim 8 kg geweest zijn.
     
  3. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Ons jongste meisje woog toen 5300 gram.
    De andere wogen toen rond de 6,5 kilo op die leeftijd
     
  4. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn kereltje woog een week geleden ( 4,5 maand ) 7415 gram.
    Weet niet of je ook bv geeft, maar vaak is het zo dat ze dan de eerste maanden sneller aankomen en daarna zakt dat weer af.
    Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding kun je de gewichten in een grafiekje zetten, dan zie je op welke lijn je kindje zit!
    Hierbij de lijn van mijn mannetje! Lekker gemiddeld zoals je ziet;)
     
  5. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Bedankt alvast voor deze antwoorden.

    Nee ik geef geen borstvoeding, toch bedankt voor de tip.
    Op het cb zit hij altijd op de 2+ lijn, daar dachten ze ook dat ik borstvoeding gaf omdat hij zo snel groeit.

    Anderhalve week geleden woog hij nog 7,8 we wegen hem altijd zelf thuis. Eind maart pas weer naar het cb.
     
  6. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Zolang hij zijn eigen lijntje volgt zou ik me niet te druk maken hoor.
    Niet ieder kind is hetzelfde en als jij je aan de hoeveelheid voeding geeft die hij mag, groeit hij gewoon hard.

    Die curve kann je ook gebruiken als je geen bv geeft.
    Ik vind het zelf wel makkelijk om te zien hoe die kleintjes groeien.

    Trouwens de weegschaal thuis is niet te vergelijken met die op het cb, als je echt wilt weten hoe zwaar hij nu is kun je ook naar het inloopspreekuur gaan, want iedere weegschaal weegt weer anders.
     
  7. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Ja inderdaad hij volgt wel zijn eigen lijntje.
    Op cb wegen is tot de gram nauwkeurig inderdaad, wel klopt het grove gewicht altijd met het cb.

    Hij krijgt 4 flessen per dag van 180/6 meer wil hij niet.

    Het is een kleine dikke kerel, zijn lengte gaat niet zo snel
     
  8. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Zoon 1 met 5 mnd: 11 kilo en 84 cm(geen typfout).
    Zoon 2 met 5 mnd: 11 kilo en 76 cm(ook geen typfout).

    Dochtertje met 5 mnd: 9 kilo en 71 cm.

    Hier allemaal erg flink op de bv gegroeit.
    Ik gaf puur slagroom ;)

    Dus ze waren omdat ze alle 3 bv kregen niet te zwaar.
    Dat was anders geweest als ze fles kregen.
    Vanaf 5 mnd kreeg alleen mijn dochtertje fv omdat ik aan de zware mddicatie moest :(
    Moest dus gedwongen stoppen.
     
  9. Anne22

    Anne22 Actief lid

    18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn dochtertje met 6 mnd 8,5 kilo.
    Met 5 mnd ongeveer 7,5.
    Iets lichter dus, maar wel ongeveer vergelijkbaar. Mijn dochtertje is wel vrij lang.
    Hoe is dat met jouw zoontje?
     
  10. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Mijn mannetje was met 4 maanden 7900 gram, dus met 5 maanden zal hij ook ruim 8 kilo wegen. Wel op mama's slagroom overigens. Ik gebruik ook bovengenoemde curve, mijn uk zit keurig halverwege het bovenste groene vak. Die curve kun je ook gebruiken bij fv, het geeft aan hoe gezonde kindjes zouden moeten groeien.
     
  11. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Mijn dochtertje was ook lang met haar 71 cm met 5 mnd maar zag er met haar 9 kilo toch echt flink uit.
    Echt een boedahtje.
    Ald je haar nu ziet hihi.
    Nu weegt ze nog maar 9,7.
    Maar woog er met 12 mnd wel bijna 11 kilo.
    Tot ze weer ziek werd.
    En flink afviel.

    Nu is ze met haar 14,5 mnd te licht.
    89,5 cm en 9,7 kilo.
    Ze eet nu na het verwijderen van haar neus en keelamandelen weer erg goed.
    Ik moet haar zelfs bijna remmen want ze propt alles naar binnen.
     
  12. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    bianca wat fijn dat het nu goed gaat met je kleine meid.
    Hopelijk gaat ze nu groeiende heen en kunnen jullie die zorgen achter jullie laten.
     
  13. Noeska

    Noeska Fanatiek lid

    22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn kleine meid woog met 5 maanden 8,9 kg en was 68 cm lang. Ik gaf (geef) wel borstvoeding.
     
  14. Momof3

    Momof3 Fanatiek lid

    5 dec 2011
    3.421
    0
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Onze man is 6 maanden en weegt nu 8675 dus t kan hoor
     
  15. diaantje1984

    diaantje1984 Actief lid

    17 jan 2008
    298
    0
    0
    Mijn mannetje was de laatste keer op het cb 7,8kg en 72cm. Denk dat hij nu ook over de 8kg gaat hoor. Door zijn lengte vind ik hem niet dik, gewoon lekker stevig. Heerlijk die beentjes! Vind dit beter als dat hele magere hoor! En als ze het verder goed doen is er toch niks aan de hand?

    Hij krijgt hier ook maar 4flessen 2 x 210+7 en 2 x 180+6. En dan lekker een fruithapje wat hij heerlijk vind;).
     
  16. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Zolang hij z'n eigen lijntje volgt en ze er op het cb niks van zeggen, is het goed toch?
    Ik weet zo eventjes niet wat mijn dochter met die leeftijd woog, maar ze woog met 11 maanden 7,8 kilo.
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Heb je het al in de groeicurve uitgetekend? Want de vraag of dit te zwaar is, is ook weer nogal afhankelijk van zijn lengte... ;)

    Hier een dametje van 5 maanden vandaag, die vorige week 5800 gram woog bij 63 cm. Ze zit qua lengte gemiddeld en met gewicht op de -1lijn, wat volgens de kinderarts de meest wenselijke groeiverhouding is.
    Onze oudste dochter was met 4,5 maand 6670 gram en 66,5 cm. Zelfde verhoudingen, (lengte +1, gewicht gemiddeld).

    Als ik naar de groeicurve voor jongens kijk, zit hij qua gewicht op de +1lijn nu, en dat is dus prima als zijn lengte daar ook niet teveel van afwijkt. Maar ik mag aannemen dat zijn lengte echt niet onder het gemiddelde zal liggen, bij een dergelijk gewicht?

    Maar, als lengte en gewicht niet met elkaar in verhouding staan op deze leeftijd, maar je zoontje niet teveel voeding krijgt, mag eigenlijk alles ook wel weer. Te zwaar is pas echt zorgelijk als ie ook teveel voeding krijgt.
     
  18. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Ik heb de curve van borstvoeding.com helemaal ingevuld nu. Hij zit met gewicht boven gemiddeld en met lengte er net onder. Kan nu via mijn telefoon het plaatje hier niet neerzetten.

    Zijn lengte in nu 65 cm. Dit lijntje buigt ook af bij het cb.

    Ik maak me niet zozeer zorgen maar schrok wel een beetje van het verschil met onze dochter.

    Teveel voeding krijgt hij zeker niet, 4 keer 180/6
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Heb zo'n neefje die ook zo groeide op minder voeding dan hij zou mogen. Tja, dan is het echt babyvet en groeit het er wel weer af :)
     
  20. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Haha ja inderdaad als hij straks in beweging komt zal het er wel weer af gaan. Hij zou inderdaad ook meer mogen maar dat wil hij niet.
     

Deel Deze Pagina