Gewicht dmv echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Myrthe, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Ik ben vandaag bij de gyn geweest, hij heeft een aantal berekeningen gemaakt waardoor hij uitkwam op 2400 gram. Dit door een echo. Beenlengte zat nu op 35,4 dagen en buikomtrek idem.
    Nu ben ik dus 33 weken en loop dus voor. Ik lees regelmatig topics waarin gevraagd wordt of de schatting bij jullie klopte maar is dit ook nav een echo. Is dit juister of zit de gyn er dan ook gauw naast?
     
  2. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik meerdere groeiecho's bij de gyn gehad en volgens die echo's liep mijn zoontje altijd 2 weken voor. De laatste groeiecho heb ik bij 38 weken weken gehad en daarbij werd zijn gewicht geschat op ruim 8 pond. Uiteindelijk ben ik bevallen bij 40w6d en woog hij nog geen 7 pond.

    Groeiecho's zeggen mij dus niet zo heel veel. Bij deze zwangerschap heb ik "slechts" 1 groeiecho gehad omdat ik heb aangegeven geen behoefte te hebben aan meer groeiecho's gezien mijn eerdere ervaring...
     
  3. Gerlinda

    Gerlinda Niet meer actief

    2 dagen voor de keizersnede werd het gewicht van mijn zoontje 1 kilo lichter geschat dan hij uiteindelijk was.. men zei dat de kleine in de couveuze zou moeten... gelukkig zat de gynaecoloog ernaast en heeft de kleine lekker bij mij op de kamer gemogen :D:D
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier was hij echt helemaal juist. met 40 weken werd fynn op 3330 gram geschat en met 40+6 was hij 3390 gram
     
  5. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bij ons zou ons zoontje meer dan 4500gr wegen. Maar bij zijn geboorte was hij 3835. Dus ik vond dat wel een verschil. De gyn heeft ons wel altijd op het hart gedrukt dat het altijd een schatting betreft.
     
  6. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Maar ook qua groei zoals beenlengte en buikomtrek??
     

Deel Deze Pagina