Gewicht kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Afgelopen week was ik bij de VK, volgens haar groeide het kindje goed, ben nu 34 weken zwanger, als het zo doorgroeide kwam hij boven de 7,5 pond dacht ze.
    Volgens mij is dat best veel of niet? Ik ben er niet zo in thuis, is mijn 1e kindje.

    Nu maak ik me best zorgen, is dat niet ongezond voor zo'n kleintje? Ik voel me nu schuldig als ik iets ongezonds eet, zoals friet of chips of snoep. Ik probeer zoveel mogelijk fruit te eten, ik eet zeker 2 stuks fruit op een dag. En verder werk ik nog fulltime, dus vind ik het zwaar om ook nog eens elke vers te gaan koken, want dan ben ik om 8 uur nog niet klaar met alles. Dus meestal worden het diepvriesgroenten of uit een potje.

    En als ik dan 's avonds een koekje pak voel ik me dus schuldig.

    Volgens mijn moeder heeft het er niets mee te maken met wat ik eet en hoe zwaar mijn kindje wordt. Klopt dit?

    Of is het mijn schuld als we dadelijk een zwaarder kindje krijgen?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bloem1981,

    je moet gewoon niet al teveel snoepen, maar dat is dan met name voor jezelf. Je kleine pakt wat ie nodig heeft en heeft het goed bij jou. 7 pond is normaal gemiddeld voor een Hollandse meid. Dus 7,5 pond is prima hoor. Dus snoep echt niet al te veel, maar toch ook niet al te streng voor jezelf zijn. Gewoon normaal eten en drinken, dan doe je niets verkeerds.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina