sind ik zwanger ben vliegen de kilo's eraan. ik was 2 weken geleden met de laatste controle bijna 10 kilo aan gekomen en zag vandaag op de weegschaal dat er al weer 2 bij zaten. elke keer als ik op de controle kom is er wel weer rond de 4 kilo bij. ik ben nu de laatste 2 weken veel water aan het drinken zo'n 1,5 ltr op advies van de vk.naast de thee en melk die ik dan nog drink. maar ik zie geen vermindering van het gewicht dat erbij komt. verder snoep ik niet veel en eet ik gewoon. smorgens beschuit met vlokken of appelstoop (kaas soms) tussen de middag brood met beleg meestal hartig of aardbeitjes erop. en savonds gewoon een prakje ofzo. tussen door als ik trek heb neem ik smorgens vaak een stukje ontbijt koek. en s avonds pak ik meestal fruit meestal 2 appels per dag of stuk meloen net wat er is en waar ik trek in heb. het snoep laat ik al voor wat het is af en toe neem ik eens wat maarniet elke dag. neem ik nog liever een kaakje. wat kan dit zijn??? ik wordt nergens dikker alleen mijn buik. wat kan ik nou nog meer doen om te zorgen dat ik niet zo veel aan kom. ik weet dat het erbij hoort maar mijn vk zegt steeds dat ik moet opletten ivm gewicht. controle van de baby was goed niet te groot en niet te veel vruchtwater. sorry voor dit lange verhaal maar hoop dat je een tip hebt voor me.
ik vind het erg jammer dat er niet geantwoord wordt is het zo raar dat ik hier naar vraag dat ie daarom niet wordt beantwoord?
Hoi Tweety, Je vraag is niet raar! Ik weet niet precies waarom je vraag niet eerder beantwoord is, zelf heb ik wel twee diensten gehad, zonder internet. Waar het aan ligt? Geen idee, als ik je eetpatroon lees, dan zie ik geen buitensporige dingen waar je rekening mee zou kunnen houden. Kijk nog eventjes op de site van het voedingscentrum. Verder ook frisdrank, sapjes, sausjes, jus, roomboter zijn ook diktemakers. En sport je ook nog net zoals voor je zwangerschap? Of is je bewegingspatroon in de zwangerschap heel anders geworden, mischien wel veel minder? Want ook dit kan invloed hebben op het gewicht. Ook de toename in het gewicht kan ik niet zo snel verklaren. Gemiddeld kom je 12-15 kilo aan, en de ene periode kom je meer aan dan de andere periode. Je kindje maakt de ene periode een groeispurt door en dat zie je soms ook terug in de toename in het gewicht. Ook ben je al bijna op driekwart van de zwangerschap. Als je goed let, op je voeding en je beweging verwacht ik dat de gewichtstoename niet zo blijft stijgen! Mocht je desondanks, toch zo blijvend in gewicht toenemen, overleg het dan nogmaals eens met de verloskundige of je huisarts. Heel veel succes, groetjes, Japke
dank je japke voor het beantwoorde van mijn vraag. op zich maak ik er zelf niet zo'n groot probleem van mijn vk vond het erger dan ik heb ook een extra echo gekregen ivm de groei maar die is normaal. mijn bewegings patroon is niet echt veel veranderd vergeleken met voor de zwangerschap ik werk in de oudere zorg dus moet veel lopen enzo. ik ben nu al meer water gaan drinken op advies van de vk ipv sapjes wat ik altijd dronk maar heb niet het idee dat het echt verschil uit maakt de laatste 3 weken maar volgende week weet ik meer of ik weer zoveel ben aan gekomen is nu gemiddeld een kilo per week en dan zit ik nog niet eens in mijn verlof hihi kan nog leuk worden kan je me rollen straks hihi. nogmaals bedankt voor je antwoord.
hoi Tweety, nog even uitleg over waarom jouw vraag bleef staan. Als een vraag nog niet is beantwoord staat er een nul achter,. Zodra er een reactie is (van jou of van 1 van ons) komt er een 1 achter te staan. Ikzelf kijk altijd of ik nullen zie en beantwoord dan die vragen Als ik dan een 1(of 2 of 3) zie denk ik dat de vraag al is beantwoord en sla ik hem over. Dus daarom is jouw vraag waarschijnlijk over het hoofd gezien en heeft het wat langer geduurd. Geen enkele vraag is raar hoor, dus daar ligt het niet aan. Soms moet je ook gewoon even wachten omdat we dit allemaal naast ons werk doen, als we druk zijn kan het een paar dagen duren voor je antwoord hebt. Als je je zorgen maakt kun je altijd je eigen verloskundige bellen, dan heb je snel antwoord. Mirjam