Gewichtstoename tweede zwangerschap gelijk aan eerste?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seffie, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Hi dames.

    Wij willen graag voor een tweede kindje gaan maar door mijn overgewicht twijfel ik er een beetje aan of dit het moment is. Ik ben de eerste zwangerschap 25 kilo aangekomen (niet door voeding). En daar is pas 10 kilo van af. Ik weeg dus nu alsnog veel te zwaar maar door trage schildklier en hormoon disbalans is het erg lastig om af te vallen :( ben er al zo lang mee bezig.

    Ik heb niet echt vetrollen op mijn buik, alles zit aan mijn kont en benen. Vrij smalle taille dus mensen schatten mij nooit zo zwaar gelukkig maar toch ben ik de hele tijd aan het piekeren.

    Nu is mijn vraag (of eigenlijk 2): kwam je de tweede zwangerschap net zoveel aan als de eerste keer?
    Kom je met (flink) overgewicht sowieso veel aan?

    ❤️
     
  2. haileybaby

    haileybaby Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Over overgewicht en aankomen durf ik niks te zeggen.
    Wat betreft de zwangerschap het hoeft niet zo te zijn dat je net zoveel aankomt. Bij mijn dochters wel beide 14 kilo aangekomen. Momenteel bijna 29 weken zwanger van ons derde kindje en nu pas 7 kilo aangekomen. Dus dat is weer totaal anders. Hopelijk zijn er meerdere dames die je antwoord kunnen geven.
     
  3. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf ook zeker niet smal aangelegd, hier zit het eigenlijk overal een beetje maar idd ook smalle taille.

    Voor ik zwanger was van mijn zoon 18kg afgevallen, maar was toen echt super smal voor mijn doen. Die zwangerschap 30+ kg aangekomen, door ook heel erg veel vocht. Was er na een week wel weer 15 vanaf..

    Nu bij deze zwangerschap besloten mezelf niet/nauwelijks te wegen omdat ik het grotendeels toch niet in de hand heb. Mezelf wel voorgenomen gewoon normaal/gezond te eten, maar af en toe iets lekkers gewoon goed te vinden. Heb me geloof ik met 29 weken gewogen voor het eerste en was toen 14kg aangekomen.. dus het zal dit keer wel op minder uitkomen.. maar mijn startgewicht was dus ook hoger.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #4 GroeneBomen, 4 mei 2021
    Laatst bewerkt: 4 mei 2021
    Ik niet, kwam.minder aan maar ik was bij nr 2 wel iets zwaarder dan bij nr 1 aan de start. Helaas ben ik nu wel zwaarder :( na nr 1 was ik keurig 58 kilo na een paar maanden en nu blijf ik steken op 63/64 :( dus minder aangekomen,maar kilo's blijven plakken :(

    Ik wil je wel echt adviseren om echt in zeer goede conditie voor nr2 te gaan, want met je bekken kan t hard minder gaan omdat je minder kan rusten omdat je al 1 hebt rondlopen (en ik vond t ook echt naar voor de oudste dat hij daardoor ook moest inleveren). Fysiotherapie en diëtiste kunnen je helpen. Diëtiste zit in je basisverzekering overigens voor 3 uur dacht ik
     
  5. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    728
    789
    93
    Vrouw
    Ik heb flink overgewicht. Ik ben 22 weken zwanger en 1 kilo aangekomen.
    Ik let er wel goed op. Eet vaak salades. En als ik honger heb probeer ik het te beperken tot yoghurt crackers groenten fruit en noten. Maar zo at ik ook voor de zwangerschap.
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Bij nummer 1 kwam ik 30 kg aan... Nummer 2 15kg!

    Het verschil zat hem bij mij dat ik bij de eerste dag.. Jeej ik ben zwanger ik moet eten wanneer ik trek heb... En dan at ik niet de gezondste dingen... Bij de 2e lette ik veel beter op dat ik niet teveel en te ongezond at! ;)

    Nu zit ik op zo'n 7kg... Merk wel dat ik het nu weer lastiger vind om het ongezonde te laten staan... o_O
     
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Ik ben hier ook zo bang voor!
    Ben tijdens mijn zwangerschap ook iets van 25 kilo aangekomen. En ik at juist heel gezond, en normaal. :eek:

    Ik ben dus bang dat nu weer veel aan ga komen mocht ik zwanger raken.
    En ik ben nu 3 kilo zwaarder dan toen ik voor het eerst op de weegschaal stond bij de verloskundige. (Geen idee met hoeveel weken... Ik gok een week of 10?) o_O
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik kwam bij de eerste zwangerschap een kilo of 20 aan. Bij de tweede zwangerschap krap aan 2 kilo. Ik heb geen overgewicht, wel een trage schildklier. Bij de eerste zwangerschap wist ik dit niet, bij de tweede zwangerschap wel en was hij stabiel dmv medicatie.
     
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja ik wist dit ook niet bij de eerste. Dit is ontdekt NA de zwangerschap. Maar omdat hij zooo schommelt tussen 0.2 en 6.0.... Kan ik er geen medicatie voor krijgen. Het is echt vervelend :(

    @GroeneBomen ja daar heb je wel een punt en daar ben ik ook bang voor. Met m'n bekken gaat nu alles goed gelukkig. Ik ben alleen door m'n verleden zo bang om te wachten met een tweede.. Zo bang dat het me niet lukt of we er jaren over doen :$. Als ik kijk naar m'n gewicht is 't beter om wat af te vallen maar daar ben ik nu al een jaar mee bezig en pas 4 kilo kwijt :(
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Dat doe je goed! Is dit je eerste?
     
  11. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    728
    789
    93
    Vrouw
    Nee mijn derde.

    Eerste 13 kg aangekomen
    Tweede 9 kg aangekomen.

    Doe het steeds beter dus haha
     
  12. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    O wat goed :D er is misschien nog hoop voor mij haha. Mag ik vragen wat je bmi is? En als je er geen antwoord op wilt geven is dat logisch hoor❤️
     
  13. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    728
    789
    93
    Vrouw
    40 :oops:
     
    Seffie vindt dit leuk.
  14. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Merk je moeilijkheden door het gewicht?
    Ik ben een bmi van 35. Maar ben altijd flink geweest ook al sportte ik 5 dagen in de week. Dus ik voel me niet echt 100 kilo :oops: ben zo bang dat het in de zwangerschap lastig wordt ofzo haha. Mijn vorige zwangerschap ging ik in met geloof ik een bmi van 31. Maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval 13 kilo lichter dan nu.
     
  15. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik bij alle drie een kilo of 8/9 aangekomen.

    Ik was na alle drie de bevallingen snel weer op gewicht maar nu door medicatie en ik gok ouder worden, nu zwaarder van voor de derde zwangerschap.
     
  16. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    728
    789
    93
    Vrouw
    Nee hoor. Geen moeilijkheden. Ik sport ook en wandel ook. Heb ook nog geen bekken problemen.
     
  17. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Bij de eerste dik 25 kilo aangekomen! Van 50 kilo naar 75 poehhh

    Nu bij de 2de nog geen 5 kilo. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes, dus let goed op mijn eten. Maar op de 1 of andere manier ben ik gewoon weinig aangekomen vanaf het begin van de zwangerschap.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Loop je al bij een diëtiste? Ik vind dat echt enorm leerzaam :)
    Geen voedingsdeskundige hoor maar wel echt hbo diëtiste. Hoe beter je erin gaat, hoe gunstiger alles is.
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij mij verschilde het.
    Ik kwam bij de eerste 13kg aan.
    Bij de 2e 3kg.
    3e iets meer dan de 2e.. 6kg
     
  20. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel een goed idee. Heb er eerder over na gedacht maar toen was het financieel echt even een uitgave. Maar zal wel weer eens informeren :) bedankt voor de tip :D
     

Deel Deze Pagina