gewogen vanmorgen :(

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door cyntje78, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou... wat een domper! Ons mannetje is in 1 week tijd maar 30 gram aangekomen! Terwijl hij super goed drinkt! 5 flessen van 110 en 1 fles van 130 cc (eigenlijk al over de max :$)
    Nu mogen we van het cb naar 6 flessen van 30 cc.... NOG MEER!?

    Ga ff de kinderarts bellen hoor!
     
  2. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Gtvr.....de gtvr.... heb ik gewoon wéér de "altijd vriendelijke" assistente aan de telefoon.... die gewoon niet snapt dat ik me zorgen maak. Zorgen om de gezondheid van ons mannetje.
    Krijg ik als antwoord "oh, das niet erg" "kan volgende week zomaar anders zijn" "En als het cb zegt dat hij zo veel voeding mag, dan mag dat"
    Nou.... en daar kun je het mee doen!
    Natuurlijk begin ik dan half huilend te eisen om overleg met de k.a.

    Overal lees en hoor je waarschuwingen over de hoeveelheid voeding... dat dit slecht is voor de niertjes als je te veel geeft.
    Ons ventje woog vandaag 3400 gram dus...
    3.4 x 180 cc = 612 cc / 6 flessen = 102 cc per fles! Nou... wij geven dus 30 cc te veel.... pér fles....

    En het erge is... ons mannetje drinkt het op met 2 vingers in zijn neus!
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Meid, ik snap dat je helemaal bezorgd en in de stress zit omdat ie zo weinig is aangekomen. Ik zou ook flippen, helemaal me zo'n kleintje (been there)

    Teveel kunstvoeding mbt niertjes geldt alleen als je over de 1 liter gaat he!!! Premature en dysmature kindjes hebben vaak meer voeding nodig omdat ze heel veel gewicht moeten inhalen. Ik zou die formule dan even loslaten en zorgen dat je niet over die liter heen komt.

    Welke voeding gebruik je? Gezien het gewicht van de kleine zou prematurenvoeding het beste voor hem zijn, deze is speciaal afgestemd op de behoefte van een prematuur/ dysmatuur kindje, en hiermee groeien de kleintjes meestal harder.

    EditL in de andere topic over zijn drinken heb ik ook aangegeven dat je kindje nu nog andere behoeftes nodig heeft dan zijn aterm leeftijdsgenootje.
    Dus nog even niet kijken naar die formules die normaal gelden, naar het aantal flessen wat een baby van 2 maanden zou moeten drinken, doorslapen 's nachts enz, maar even die max. liter voeding aanhouden en voor de rest aan de behoefte van je mannetje voldoen. Hij wil waarschijnlijk meer voeding omdat ie nog veel gewicht moet inhalen.
    Wij gingen destijds elke week 10-15cc per voeding ophoog totdat de kindjes ergens rond 4 kilo zaten, toen zijn we pas naar die formule gaan kijken (180cc per kilo). Dit was overigens in overleg met de ka. En tot dat gewicht kregen ze hier ook prematurenvoeding (deze krijg je op recept van de ka)
     
  4. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor je uitleg Adi!!

    Ohh... geld dat pas over 1 liter... nooit geweten! Ik dacht dat het dus altijd met het lichaamsgewicht te maken had. Pfff... dat is iig een hele geruststelling.
    Ons ventje is nu zijn prematuren voeding aan het opmaken, met friso extra gemengd.
    Als de pré op is dan krijgt hij Friso standaard met extra half om half.

    En over het aankomen, ja... 30 gram is heel weinig, maar ik was echt even helemaal vergeten dat ons mannetje de vorige keer 300 gram in 1,5 week was aangekomen :) Je bent zo gewend aan dat flinke groeien dat je ineens schrikt als hij een keer weinig is aangkomen.

    Ons ventje krijgt nu dus gewoon 6 flessen van 135 cc (120 water + 4 schepjes voeding) Ik ga dinsdag weer wegen.

    Adi... nogmaals heel erg bedankt!!!
     
  5. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Heey meid snap dat je bezorgd ben/was maar hoef echt niet hoor en idd onze dysmatuutjes krijgen een inhaal slag dat ze meer willen drinken en slecht voor niertjes is echt pas als je over n liter komt!
    Anthony kreeg het voor elkaar zelfs 235- af te vallen in 3 weken ...waarom hij besloot in de lengte te groeien en had geen energie om ook zwaarder erbij te worden
     
  6. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Even een update :D

    Vanmiddag heb ik Lars gewogen en meneer is weer 300 gram aangekomen in 9 dagen tijd! Hij weegt nu 3700 gram!
    Ben zo trots op hem!
     
  7. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Super zeg!:)
     
  8. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    jee Cyntje wat doet hij het goed!! In 3 maanden tijd meer dan zijn geboortegewicht verdubbeld...wauw
     
  9. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Potjandosie!! Al weer 230 gram erbij in 6 dagen! Bijna 4 kilo nu!!

    En het grappige is, is dat ik soms echt denk "jeetje, wat ben je zwaar geworden" als ik hem na een slaapje uit bed haal.
    Alsof hij in een uur tijd 100 gram aan is gekomen haha!
     
  10. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik zou proberen het nu toch een beetje los te laten. Ik herinner me nog dat ik er zelf vrij obsessief mee bezig was(met dat wegen) als hij een dag niet was aangekomen was ik helemaal van slag. Het geeft een hoop stress om niets!
    Je moet er van uit gaan dat als hij goed drinkt hij dan ook echt wel goed groeit.

    valt niet mee he? zo'n dysmatuurtje :)
     
  11. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Beagle,

    Ik weet niet goed hoe ik je berichtje op moet vatten? Maar zoals je kunt lezen ben ik supertrots op ons mannetje hoor. Hij is de laatste 2,5 weken erg goed gegroeid... Het is niet zo dat ik elke week ga wegen... maar toevallig nu een paar keer achter elkaar ivm weinig groeien 3 weken geleden.

    Het komt me over alsof ik me niet druk mag maken/niet trots mag zijn. Sorry als ik je berichtje verkeerd heb begrepen....
     
  12. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hoi meis,

    ik bedoel het niet verkeerd hoor. Ik begrijp je juist heel goed omdat ik precies zo zat met mijn lichtgewichtje.

    mij is toen aangeraden om gewoon niet meer zoveel te wegen omdat je toch in de stress schiet als je kindje niet zoveel is aangekomen.
    Als ze goed drinken dan komt het wel goed :)

    Ik zeg dus idd dat je je niet al te druk moet maken en dat je natuurlijk wel supertrots moet zijn!!!

    het was meer een hart onder de riem.
     
  13. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ahh oké... thanks! :)

    Drinken doet hij zowiezo erg goed. Misschien was hij toen wel even in de lengte gegroeid ipv de breedte haha!
     

Deel Deze Pagina