Gewoon iets liefs

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 24 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.915
    113
    Vrouw
    Kleine lieve dingen die in je omgeving ziet gebeuren. Of wat iemand voor jou heeft gedaan. Of jij voor een ander.
    Deel ze hier. En laat de rest mee glimlachen.
     
    Mop81, Nova1986 en hibiscusje vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.915
    113
    Vrouw
    Ik zal zelf beginnen met 2 voorbeelden:

    1
    Mijn moeder heeft een lieve vriendin die bij haar in de straat woont. Ze hebben samen een tasje (oud cadeautasje van ern parfumerie) en daar stoppen ze dan een klein cadeautje in, hangen het aan de deur bij de ander. En zo gaat dat op en neer. Geen vaste frequentie, en ook geen dure dingen. Gewoon iets liefs.

    2
    Gisterenmiddag werd de afspraak voor mijn moeder in ziekenhuis bekend (wacht al een poos op hartoperatie). Dus ik stuur een (zakelijke) mail naar mijn team met daarin wat het betekent voor mijn aanwezigheid. Krijg ik van iedereen individueel zo'n lieve reacties. En vanmorgen tijdens de dagstart opnieuw.
     
    Vergeten, chrystel73, teenslipper en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Mijn dochter studeert af aan de kleuterschool.
    Ook met niet klasgenoten. Mijn dochter heeft DCD en verbale ontwikkelingsdyspraxie waardoor sommige dingen moeilijk lopen.

    Ze werd voor het "optreden" / de proclamatie gekoppeld aan een meisje uit de andere klas... Hoe lief dat meisje was voor mijn dochter ontroerde me...

    Ik hoop dat dat nog lang mag duren.

    Toen ik het de juf zei dat ik dat zo mooi vind werd ik nogmaals tot tranen beroerd: de juf zei: " L is zo'n meisje dat door iedereen graag gezien is door wie ze is dat het bijna niet opvalt wat moeilijk loopt."
     
    Vergeten, Mim89, NiVa0230 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Toen ik hoogzwanger cq net bevallen was van de derde waren er allemaal lieve ouders op het schoolplein die mijn dochter een keertje extra meenamen voor een speelafspraakje en haar soms ook nog thuis brachten. Zo ontzettend fijn!

    En toevallig kon ik dat voor één van de moeders nu terugdoen: ook net bevallen van de derde dus oudste bij ons spelen en even thuis gebracht. Ze was er zo blij mee en ik weet maar al te goed hoeveel stress dat op zo'n moment kan schelen.
     
    Nina Sanders, masami, juf1987 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.209
    113
    Dan komt toch wel de vriendschap van mn middelste dochter in gedachten. Sinds een paar maanden heeft ze vriendschap gesloten met een jongetje met down-syndroom (woont net buiten het dorp, gsat naar speciaal onderwijs dus ze kende hem niet eerder). Hoe ze met hem omgaat is zo lief terwijl ze ondertussen zichzelf blijft.

    Woensdag konden ze weer spelen, hij zat al te wachten naast het huis. Zodra hij zag dat E uit de auto stapte... zijn gezicht haast doormidden van zijn lach, zo blij.

    Mijn lieve kleine meisje voelt na even observeren bijna feilloos aan wat R nodig heeft.
     
    sidmick, Basisuil, Lamode en 16 anderen vinden dit leuk.
  6. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Wat een leuk topic!

    Ik vier mijn verjaardag eigenlijk altijd, maar dit jaar door al het extra werk door de lieve mensen uit Oekraïne die bij ons wonen had ik geen tijd en ook geen zin om alles te regelen. Toen ik thuis kwam uit mijn werk, hadden mijn huisgenoten een heel groot feest georganiseerd met al mijn vrienden en familie, een grote bbq met zo’n gezellige tafel met allemaal lekkere dingen, en iedereen was er. Ik was zo ontroerd, ze hadden er zoveel energie in gestoken! En ik had helemaal niks door gehad.
     
    miloena, Paardenbloem, Basisuil en 19 anderen vinden dit leuk.
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.575
    6.270
    113
    Onze kat is vorig weekend overleden (hij was erg ziek). Afgelopen donderdag lag er een kaartje van de dierenarts is de brievenbus met een heel lief berichtje ❤️. Had toevallig net voor hen ook een kaartje gekocht om te bedanken voor de goede zorgen.
     
    miloena, Nina Sanders, Mim89 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.968
    8.771
    113
    Toen wij in onze huidige plaats kwamen wonen werden we gelijk ontvangen door een plantje van de buren.

    In de straat woont een ouder stel. Toen was zoon 1 jaar en liep langs dat huis en zwaaide hij naar mensen. De mensen zwaaide terug en inmiddels 7 jaar verder blijven we naar elkaar zwaaien. Elke keer krijg ik een grote lach van die mensen en wie wordt daar nu niet blij van:D
     
    Paardenbloem, Mamafiets, cowgirl80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.053
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Leuk topic :)

    Mijn zoon mocht vannacht bij mij slapen. Dat mag altijd als man niet thuis slaapt.
    Eerst lekker lang voorgelezen en zoon zei: mama jij kan altijd zo mooi voorlezen.
    En ‘s nachts kroop hij tegen mij aan en zuchte: hmmmm ik hou van jou mama. Smelt :D dan kan ik hem wel opvreten.
     
    Paardenbloem, teenslipper, owly en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dochterlief had een folderwijk in een buurt met veel oudjes Er was altijd 1 meneer bij die altijd zo vriendelijk zwaaide als we de folders bij hem brachten. Daar werden wij keer op keer weer vrolijk van. Zulk oprechte vriendelijkheid <3
     
    owly en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.068
    15.599
    113
    Vrouw
    Ik vind het GEWELDIG om onze oudste met mijn grootvader bezig te zien en te horen.

    Tegen mij zegt opa : ah neuzeke alles goed.
    Bij de oudste springt hij recht, klopt op zijn schouder eens en ze geven een high five.
    We blijven ongeveer een uurtje en mijn opa vertelt gewoon een uur lang en de oudste luistert en stelt vragen.

    Ik vroeg aan onze oudste of hij het echt interessant vond wat opa zei (onderwerp was duiven).
    Hij zei : totaal niet maar hij vind het leuk dus ik laat hem doen ♥ .

    Ik vind dit ontzettend lief van hem en hij maakt mijn opa echt wel gelukkig door dit te doen.
     
    miloena, Paardenbloem, artie en 21 anderen vinden dit leuk.
  12. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    een poosje geleden kon je bij de lidl die boerderij dingen sparen, ik kom nooit bij lidl dus m'n schoonmoeder heeft veel spaarkaarten bij elkaar gespaard voor dochter (toen 8 jaar)

    stond dochter op een gegeven met oma in de lidl, stond er een oudere mevrouw achter haar die haar spaarkaart blijkbaar kwijt was, ze wilde een knuffeltje voor haar achterkleinkind halen.
    verder niet echt aandacht aan besteed omdat de mevrouw dacht dat ze haar kaart thuis had laten liggen.

    zegt dochter bij thuiskomst ineens:
    opa en oma, ik heb nu al zoveel beestjes ik wil die mevrouw uit de winkel mijn kaart geven want ik vind het zielig dat ze haar kaart kwijt is.
    dus schoonmoeder is met dochter naar die mevrouw haar huis gegaan (ze woont bij m'n schoonouders in de straat) dus dochter belde aan en zei tegen de mevrouw. ik vind het zo zielig dat u het kaartje kwijt bent en ik heb toch al heel veel knuffels dus mag u mijn spaarkaart hebben.

    De beste mevrouw stond met tranen in dr ogen, zo lief.

    nu ik het typ, smelt ik weer. vind het zo lief van haar!
     
    Mop81, Beertje8, juf1987 en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.915
    113
    Vrouw
    Wat attent.
    Dierenarts hier ook. Toen we onze kater na ern auto ongeluk moesten laten inslapen. Mocht nog even bij hem zitten. Afscheid nemen. Toen de prik. En einde. Rekening sturen we later wel. Dag later post. Dacht.. dat is de rekening. Maar was dus een kaartje. Pas de week erna de rekening.
     
    Mop81, cowgirl80 en TotalBella vinden dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Van mijn manager deze week. Ik ben weer 100% aan het werk en dat wilde ik ook heel graag. Zegt ze: “ook al ben je weer beter gemeld helemaal, betekent dat niet dat je meteen van alles moet gaan doen. Vorig jaar begon die ellende met je ogen en ik moet er niet aan denken dat je hier ooit weggaat uit het team. Dus we (ja we) gaan het rustig aan doen en als het niet lukt kom je naar me toe. We hoeven je niet meteen weer voor een X-aantal procent ziek te melden maar ik hou je toch even wat lager dan 100%.”
    Voor zo’n manager wil je toch blijven werken? Is het heel raar om ‘ik hou van je’ tegen je manager te zeggen overigens :roflmao::p
     
    Basisuil, Lamode, Merlino en 13 anderen vinden dit leuk.
  15. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Mijn huidige werkgever feliciteerde mij met mijn nieuwe baan :D
     
    sidmick, Muisje2016, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.915
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd :)
     
    Kanarie vindt dit leuk.
  17. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Mijn kinderen zaten in de botsauto’s en ineens zag ik een vrouw met baby van +-10 maanden in een botsauto. Baby helemaal overstuur, probeerde uit de handen van zijn moeder te klimmen de botsauto uit. Ik vond het zo zielig, dat ik die moeder gebaarde dat ze haar kind aan mij mocht geven, ze kon niet eens meer sturen doordat haar baby zo overstuur was (logisch, een botsauto is niks voor een baby) toen ben ik de botsautobaan opgelopen om de baby aan te nemen en te troosten. Ben nog wel voor aangereden door 2 botsauto’s, maar goed, die baby was in ieder geval veilig.
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    HOE kom je er in vredesnaam bij om je BABY mee te nemen in de botsauto’s :|
     
    Paardenbloem, Sado, esklessebes en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. teenslipper

    teenslipper Bekend lid

    3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Heel lief en super fijn voor jou! En als je durft, gewoon zeggen. Persoonlijk vind ik dat we (de samenleving) wat vaker onze positieve emoties mogen delen.
     
    Lamode, Syane, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Wat lief van je deze reactie! En ik ben het met je eens. We mogen net vaker zeggen inderdaad ♥️
     
    teenslipper vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina