Gezicht in matras!

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Draaikont, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Onze dame is 5,5 maand en draait constant op haar buik in bed! Ik heb 2 handdoekrollen aan beide kanten naast haar maar dat stopt haar niet.
    Vervolgens gaat ze met haar neus in het matras slapen.
    Hebben jullie nog tips? Ik doe geen oog dicht en draai haar terug waardoor ze wakker wordt of draai na 1 min weer op haar buik.
    Ze lijkt niet de snappen dat ze haar hoofd naar de zijkant moet draaien.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Aerosleep. Zelf getest destijds, en daarmee kan je perfect ademen zelfs als je je gezicht volledig erin duwt.

    Overigens, als ze sterk genoeg is om zelf tot daar te draaien, zal ze ook wel sterk genoeg zijn om haar hoofd opzij te leggen als ze niet kan ademen.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wil ze niet gewoon op haar buik slapen? Hier ligt ze ook wel eens met haar neus in het matras maar ze draait vanzelf terug. Wij hebben een aerosleep.
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb ook een aerosleep maar de gastouder bv niet! Ze tilt echt haar gezicht niet op ook niet als ze dus geen lucht krijgt.
    Ik ga per nog 10 keer kijken maar ja ik weet bijv niet wat er bij de gastouder gebeurd. Ben zo bang dat er iets mis gaat...
    Op haar buik slapen mag ze van mij pas zodra ze haar hoofd opzij gaat leggen.

    Ik kwam dit tegen
    https://www.snoozzz.com/nl/product/slaapwikkel-m/

    Iemand hier toevallig ervaring mee?
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan koop je toch gewoon een extra aerosleep voor de opvang?

    En hoe weet je dat ze ook niet draait als ze te weinig lucht krijgt? Dat is dan misschien nog niet voorgevallen.

    Je kindje vastleggen in bed is nóóit een goed idee.
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb geen zin om weer een duur matras te kopen voor 1 dag gastouder eigenlijk. Heb daar echt geen geld voor en aerosleep is niet bewezen dat het echt werkt.
    Ik had in een impuls dat ding gekocht maar toen ik me er uiteindelijk ik ging verdiepen was het allemaal niet positief.

    Mijn gevoel is gewoon niet goed! Ik slaap s'nachts niet meer en als ze naar de opvang is maak ik me constant zorgen.

    Buikslapen is ook geen goed idee. Dat mag ook niet op de opvang.
    Dus moet ik iets vind wat haar gewoon op haar plek houdt.


    Ducktape denk ik :p
     
  7. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Aerosleep helpt wel degelijk met ademen en buikslapen, het is alleen niet bewezen effectief tegen wiegendood. Omdat wiegendood niet zozeer met stikken te maken heeft, maar waarschijnlijk met het te diep slapen op de buik waardoor het hart stopt.
    Maar wat wil je doen dan? Ze draait zelf in het matras, kennelijk ligt dat voor haar lekker. Je kan er moeilijk continue bij blijven. Desnoods Geef je de topper mee met de go, hoef je helemaal geen nieuwe te kopen.

    Edit:hier heb ik zoon vanaf 3 maanden op z'n buik gelegd, rug en zij sliep hij absoluut niet. Nu draait hij ook zelf naar z'n buik.

    Op consultatiebureau zeiden ze dat als het kindje zelf zo ging liggen je paar keer kan proberen terug te draaien maar als dat niet helpt dan gewoon je kind volgen.
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Aerosleep werkt wel degelijk bij je volledig begraven in je matras. Probeer het zelf maar eens en je merkt hoeveel beter je kan ademen.

    Ik snap dat je geen zin hebt in zo'n kost. Maar veel kan je er nu eenmaal niet aan doen. Ze draait en ze legt haar gezicht in het matras. Dat kan je niet Stoppen. Dus ofwel accepteer je dat en krijg je vertrouwen in haar, ofwel koop je iets dat je wat kan geruststellen. En dan niet iets dat vastleggen impliceert.
     
  9. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Aerosleep ademt inderdaad makkelijk door. Als je je zo een zorgen maakt bij de gastouder, dan snap ik niet dat je niet wit investeren in een extra matras. Desnoods alleen de topper? Is niet zo duur en werkt ook goed!
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij de gastouder mag ze sowieso niet op haar buik slapen!
    En aerosleep stelt me zeker niet gerust want thuis maak ik me dus ook zorgen.
    Dus dat is geen optie
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Dan blijft er erg weinig over. Snap echt wel dat het eng is maar veel kun je er niet aan doen . Kun je de aerosleep niet elke keer meegeven? Snooozz heb ik ook even over nagedacht maar vond dat enger dan buikslapen.
     
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ze mag sowieso op de opvang niet op haar buik slapen! Dat is het beleid...
    Ik werk zelf met kinderen en bij ons mag dat ook niet.
    De kids moeten verplicht terug worden gedraaid.
    Toch maar tussen 2 handdoekrollen in dan zoals we nu doen.
     
  13. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Op onze opvang mogen ze gelukkig wél buikslapen, maar moet je daar als ouders voor tekenen. Gelukkig maar anders sliep mijn zoontje geen seconde.
     
  14. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij ons kan dat inderdaad ook! Al kiezen de meeste ouders voor terug draaien.
    Ik wil daar zelf ook niet voor tekenen.
    Maar snap dat je daar wel voor kiest als je kindje niet slaapt en toch goed het hoofdje kan draaien.

    Een vriendin van mij liet haar dochter vanaf 2 weken op haar buikje slapen.
    Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar probeer zelf thuis eens te ademen door de aerosleep als je met je gezicht in het matras ligt. Dan zal je merken dat je dan wél kan ademen. Zo heb ik me destijds over die angst geen gezet.
     
  16. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Mijn zoon sliep vanaf dag 2 of 3 op zn buik...
     
  17. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Dan blijft er weinig over he? Vastleggen in bed is gevaarlijk en ten zeerste af te raden. Je kan je eigen aerosleep elke keer meegeven.
    Het is altijd even een lastige fase wanneer ze al wel op hun buik draaien, maar niet terug.
     
  18. vd21

    vd21 Niet meer actief

    Dat doen een heleboel kindjes. Ze kunnen gewoon doorademen dus er is niets aan de hand.
    Aerosleep is niet nodig
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Als ze ECHT geen licht krijgt draait ze echt haar hoofd wel hoor ;)

    Je kan er dus vanuit dat op de manier jij haar hebt gezien ze voldoende kan ademen :)

    Koop een extra aerosleep voor de opvang, laat je kindje lekker liggen ipv 100x om te draaien en dus 100x wakker te maken, het komt best goed
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    #20 Biny, 11 sep 2016
    Laatst bewerkt: 11 sep 2016
    Waarom is buikslapen geen goed idee?

    Jeetje.. Laat het los het is echt nergens voor nodig om zo gigantisch te stressen hoor

    En van wie mag ze niet op de buik slapen bij de opvang? Beleid? Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit totaaaaaaaal niet realistisch is...? Een kind is net een mens en gaat zelf liggen hoe ze lekker liggen

    Je kan je kindje niet in een bepaalde positie dwingen.. Zelf lig je ook hoe je het lekkerst ligt...

    Vastleggen is ontzettend gevaarlijk in bed.. Daar moet je echt niet aan beginnen

    Buiten dat... Je handdoekrollen zijn ook niet bepaald veilig... Die kan ze namelijk zelf pakken.. Uit elkaar halen en erin verstrikt raken...
    Haal die er dus uit en laat je kindje gewoon slapen zoals zij wil
     

Deel Deze Pagina