Oh help, helaas heeft mijn dochter van 13 mijn genen wat dit betreft, sinds 2 maanden zit ineens haar gezicht vol met puistjes... Iemand DE tip? Het was voor mij echt vreselijk als tiener.. Elke dag goed gezicht wassen met water doen we al. Het is een combi van gewone echte puistjes en van gie gistpuistjes op haar voorhoofd.
Hier is het bij dochter echt hormonaal, dan weer een golf met veel puistjes, dan wordt het weer rustiger. Ze reinigt haar huid goed (maar niet agressief) en gebruikt af en toe een milde exfoliant. Verder blijft ze er af, geen gepluk eraan, dan trekken ze uiteindelijk ook weer goed weg zonder bv littekens.
Ik ben bang dat als het echt hormonaal is je er niet heel veel aan kunt doen. Hier ook bij dochter helaas. En inderdaad naar de huisarts geweest. Dat is het beste wat je kunt doen en zou er ook niet te lang mee wachten, want alles wat ze voorschrijven duurt heel lang. Hier heeft ze een soort anti biotics kuur gedaan van drie maanden icm met een lotion van de arts. Werkte heel goed, maar toen ze stopte was alles na een paar maanden weer terug helaas. Nu aan de pil maar dat heeft ook niet het gewenste effect. Ik vind het bij mijn dochter nog meevallen (ene keer is het erger dan de andere keer, komt en gaat maar ze zit er wel mee), maar ik weet ook helaas uit mijn eigen ervaring hoe kl*te het is. Dus wij hebben nu een afspraak bij de dermatoloog...
Hier precies hetzelfde, antibiotica zalf, pil... zojuist een afspraak met de dermatoloog gemaakt... Het was zó mooi om te zien dat aan het eind van de (2e) antibiotica kuur haar egale huid weer tevoorschijn kwam! Maar begin zomervakantie was de tube leeg... en inmiddels dus weer 2 maanden verder en weer bijna helemaal terug bij af. Gelukkig zijn de ontstekingen op haar rug (nog) niet zo heftig als ze waren, maar haar gezicht wel. Huisarts had het over een (goed werkende, maar heftige) creme die alleen de dermatoloog voor mocht schrijven. Ben benieuwd wat de dermatoloog gaat zeggen of doen... maar ze kan pas over 4 weken terecht...
Ja die wachttijden... wij gelukkig deze week een afspraak. Maar jouw dochter dus een tweede antibiotica en dat hielp ook maar even? Waren dat pillen of zalf?
Mijn dochter kreeg een gecombineerde zalf; antibiotica met benzo geloof ik bij elkaar. Van alleen de benzo (nog iets erachter- ik weet de precieze naam even niet) kreeg ze heel veel jeuk. Maar vanwege die antibiotica mocht ze dat 6 weken smeren meen ik - daarna nog 1 verlenging van 6 weken, maar dat was dus de maximale tijd. Deze had ze denk ik; https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/c/clindamycine_benzoylperoxide . Maar 1 soort creme dus maar hoor.. maar het idee was dat 6 weken genoeg moest zijn - maar dat viel best tegen, terwijl dochter het wel goed bijhield. Maar uiteindelijk werkte het dus wel.. maarja. Toen moest ze dus weer stoppen. We hoopte dat de pil en de zomer het over zouden nemen, maar dat valt dus tegen helaas. De pil heeft ze nu zo'n 3 of 4 maanden geslikt. Ik ben benieuwd wat de dermatoloog bij jou dochter zegt en/of gaat doen!
Wat je kan overwegen is zo'n blauwe lamp. Of navragen eer je bij de dermatoloog bent. De bacterie die acné veroorzaakt zou t er niet heel best op doen. Met veel geduld werd het bij mij wat minder destijds. Maar ook 16jaar (!) Diana hielp niet. Enige voordeel is dat ze me nu jonger inschatten, nog steeds acne...hoera genen
Ik heb die clindamicine als een lotion voor de ochtend gehad en de benzo voor de nacht, paar maanden terug. Van alle spullen werkte dat nog het beste van allemaal. Het is rustiger dan het was. Al sluit ik factor leeftijd niet uit.
Mijn dochter heeft via dermatoloog roaccutane gehad. Heftig middel maar maar na maanden gebruik heeft ze echt mooi glad huidje (al jaren) met af en toe 1 pukkeltje
Ik denk dat dit is waar mijn huisarts het ook al een tijdje over heeft... gezien de heftigheid van de acne. Ze mag het zelf niet voorschrijven, maar ze had wel het idee dat dit de oplossing zou zijn voor onze dochter zeg maar. Dus ik ben benieuwd of ze er hier uiteindelijk ook mee gaan komen of dat er eerst nog andere dingen geprobeerd gaan worden.
Klopt, dat werkt als een tierelier... maar is wel echt heftig en je moet je ook wel aan heel veel dingen houden als 16-jarige waaronder geen alcohol en zwangerschapstesten doen om aan te tonen dat je niet zwanger bent... mijn dochter vindt dat wel lastig... vooral het niet drinken van alcohol (ja ze drinkt wel eens op haar 16e en nee ik hoef geen preek over dat dit slecht is... I know....
Ik zou als het zo heftig is niet afwachten, maar aangeven dat je dit wilt (als je dochter dit ook wilt...). Voordat je bij een dermatoloog zit ben je zo een maand verder...
ja dat niet zwanger mogen worden had de huisarts inderdaad een paar keer genoemd. Maar dat is hier niet aan de orde. Dochter is bijna 15 - maar nog erg jong verder. En alcohol is écht not done wat haar betreft. Ze is wat dat betreft echt van de regeltjes. Dat ze moet testen zal wel bizar zijn haha. Maar oke, eerst de afspraak dus maar afwachten. En dat duurt inderdaad een maand - maar het moet echt via de dermatoloog. Ze kon een week eerder terecht, maar dan zat ze in haar toetsweek - en dat wil ze dan ook echt niet. Dus tja.. maar fijn om te horen dat het dus wel echt werkt...
Mijn dochter zat in de eerste dus was 13 toen ze deze medicatie gebruikte. Heeft inderdaad bijwerkingen en voorschriften waar aan te houden. Maar heeft wel echt goed geholpen en zo jong begonnen om littekens te voorkomen.
Ja zij had het ook liever gehad toen ze in de eerste zat... maar helaas... Inderdaad vorige week bij de dermatoloog geweest en inderdaad Roaccutane voorgesteld. Ze moet er deze week een beslissing over nemen. Ik ben benieuwd wat ze doet. Ze zit in haar examenjaar en de kuur gaat 6 tot 9 maanden duren... Op zich is het dus wel echt NU het moment om het te doen, maar aan de andere kant twijfelt zij er wel heel erg over ivm niet drinken... (vakantie Cherso is al gepland bijvoorbeeld)
Dochter is nu ook begonnen met de medicatie. Ze heeft de bijwerkingen gelezen en durfde al bijna niet meer...maar ok. Apotheek waarschuwde vooral voor extreem droge huid. Dat ze echt iets goed vochtinbrengends moest smeren. Voor diegenen met ervaring met het middel; had jullie dochter er veel last van?
Ik zag zon skincare set van Paula's choicd, iemand ervaring? Ik ga eens kijken naar die creme die jullie noemen. De pil is sowieso geen optie want ze is nog niet ongesteld