Gezin, zzp’er en een opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Donutlover, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik hoop dat jullie wat ervaring hebben en me kunnen helpen!

    Ik wil heel graag een opleiding doen. Mijn opleiding verzorgende ig heb ik na het eerste jaar afgekapt omdat ik zwanger was (2012). Ik heb wel nog een ander mbo diploma (helpende) en hoewel dat ook wel op verzorging gericht is word je daar niet echt voor ingezet, meer huishoudelijk en dat vind ik niet leuk

    Nu zocht ik eigenlijk een deeltijd opleiding, ik ben zzp’er dus werk overdag veel en zorg daarnaast voor de kids.
    Maar deeltijd verzorgende ig kan ik niet vinden in de buurt? We wonen in Noord holland.

    Toen dacht ik nog aan een thuisstudie? Nti, loi enz
    Nti heeft ook een erkend diploma geloof ik.

    Uiteindelijk wil ik graag werken als verpleegkundige, wat nog een niveau hoger is en waar ik dus dan nog een aparte opleiding voor moet volgen.

    Ik zag ook dat ze hier op het roc vavo aanbieden, dan kun je vmbo tl , havo enz alsnog halen.
    Dan zou ik 1 jaar vmbo tl doen en daarna meteen door kunnen naar niveau 4.
    Maar goed hoe realistisch is dat? Vmbo in 1 jaar proppen?


    Of misschien hebben jullie nog een idee qua stappen enz?

    Overigens doe ik nu heel ander werk. Ik ben content creator en vormgever en werk samen met verschillende bedrijven/merken.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik denk dat alleen jijzelf deze vraag kan beantwoorden. Is voor mensen hier op zp denk ik tamelijk lastig. Als het niet zou kunnen zouden ze het niet aanbieden denk ik, maar of het lukt heeft met jouw niveau en inzet te maken.
     
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Kun je niet een BBL opleiding volgen? Ik doe VIG/MMZ BBL, heb 1 dag school en werk 2 dagen. dus totaal 3 dagen a 24 uur en krijg die 24 uur ook volledig uitbetaald. Ik zou persoonlijk niet voor een thuisstudie kiezen, dan eerder 1 jaar vmbo en dan meteen niveau 4.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit inderdaad!
    Heb BBL toen als zeer positief ervaren.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    heb ik ook naar zitten kijken maar wordt hier in de buurt nergens aangeboden. Alleen stageplekken.
    Zag dat capabel ook BBL opleidingen aanbied maar dan moet je idd zelf voor een leerwerkplek zorgen.
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Daar heb je een punt idd haha
    Aan mijn inzet zal het niet liggen ben alleen enorm slecht in wiskunde :|
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kunt een instaptoets maken voor mbo-v
    Als je daar laat zien het niveau te beheersen dan kun je gewoon starten. Ik zou kiezen voor een bbl opleiding.
    Veel zorgorganisaties bieden zulke plekken aan, solliciteren voor zo'n plek is dan denk ik het beste wat je kunt doen.
     
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ik zou denk ik een Mbo verpleegkunde gaan doen. Dat is al in de richting, en vaak kan je daarmee bij de Hbo verpleegkunde vrijstellingen krijgen. Volgens mij kan je Mbo verpleegkunde ook doen met een niveau-2 of niveau-3 vooropleiding. Dat is helpende toch? Of is dat niveau-1?
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Helpende is 2, verzorgende 3 en 3 heb je nodig voor verpleegkundige 4
    Of een andere vooropleiding op niveau 3
     
  10. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Op de website van het RijnIJssel en dan bij MBO verpleegkunde staat niveau 2 of 3 als toelating.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nice! Hier niet helaas
    En Arnhem is beetje ver haha
    [​IMG]
     
  12. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Oh ik had gewoon gegoogeld. Misschien zijn er ook wel in jouw omgeving die dit bieden?
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Kan je niet een toelatingstoets doen voor verpleegkundige? Mijn man was vroeger niet heel ambitieus, maar heeft 5 jaar terug met alleen VBO een toelatingstoets voor het HBO gedaan en werd toegelaten. Moet je even kijken onder niet rechtstreeks toelaatbaar: https://www.dehaagsehogeschool.nl/opleidingen/bachelors/hbo-v-deeltijd/voor-de-opleiding?gclid=EAIaIQobChMImZjh8vXJ6gIVi-R3Ch3c0g7tEAAYASAAEgIy-vD_BwE

    het is wel pittig, vooral met 3 kinderen (wij hadden er toen 1) het vraagt veel flexibiliteit van je partner. Ik zou dan wel de toelatingstoets doen en starten als alle kinderen op school zijn.
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zou ook naar een toelatingstoets kijken voor het hbo ipv eerst het hele traject mbo te doorlopen.

    Ik doe nu deeltijd hbo en ik heb 2 kinderen en een partner die in ploegen werkt. Dus de ene week sta ik er in principe alleen voor. Op zich prima te doen. Mbo4 heb ik afgerond terwijl ik zwanger was van de oudste. Examens afgelegd toen hij net geboren was. Ik zat toen nog in mijn “verlof”. Ik had in principe direct naar hbo gekund obv mijn havo-diploma maar dit niet gedaan. Daar heb ik nog altijd spijt van....

    Ik heb geen toelatingsexamen gedaan, maar ik heb van klasgenoten begrepen dat het examen ook te doen is.
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    ik ga even kijken dankjewel voor de link!
    Zou ik natuurlijk altijd kunnen proberen maar weet natuurlijk niet hoe pittig de toets is
     
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    ja dat is waar het is anders wel een ‘lang’ traject. Nu ben ik gelukkig nog vrij ‘jong’ en de jongste gaat vanaf volgend jaar oktober ook naar school dus dat is dan wel fijn voor mij qua lessen en huiswerk enz
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    zie idd dat ik voor €100 bij hun die toets kan afleggen.
    Volgens mij goedkoper dan bij een andere school. Maakt toch niet uit waar je die toets hebt gedaan? Of moet je dan perse naar de haagse hoge school?
     
    Toverbal vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Mijn man kon ook lessen volgen voor de toetsen die hij moest maken en het was echt goed te doen voor hem. Als je nu al weet dat wiskunde lastig is, zou ik nu alvast beginnen met dit vak.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik weet wel dat verschillende hogescholen verschillende toetsen hanteren, dus ik zou bij een Hogeschool in de buurt navraag doen.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je kunt dan toch gewoon de VIG afmaken? En dan doorstromen?
     
    Donutlover vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina