Gezin, zzp’er en een opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Donutlover, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik hoop dat jullie wat ervaring hebben en me kunnen helpen!

    Ik wil heel graag een opleiding doen. Mijn opleiding verzorgende ig heb ik na het eerste jaar afgekapt omdat ik zwanger was (2012). Ik heb wel nog een ander mbo diploma (helpende) en hoewel dat ook wel op verzorging gericht is word je daar niet echt voor ingezet, meer huishoudelijk en dat vind ik niet leuk

    Nu zocht ik eigenlijk een deeltijd opleiding, ik ben zzp’er dus werk overdag veel en zorg daarnaast voor de kids.
    Maar deeltijd verzorgende ig kan ik niet vinden in de buurt? We wonen in Noord holland.

    Toen dacht ik nog aan een thuisstudie? Nti, loi enz
    Nti heeft ook een erkend diploma geloof ik.

    Uiteindelijk wil ik graag werken als verpleegkundige, wat nog een niveau hoger is en waar ik dus dan nog een aparte opleiding voor moet volgen.

    Ik zag ook dat ze hier op het roc vavo aanbieden, dan kun je vmbo tl , havo enz alsnog halen.
    Dan zou ik 1 jaar vmbo tl doen en daarna meteen door kunnen naar niveau 4.
    Maar goed hoe realistisch is dat? Vmbo in 1 jaar proppen?


    Of misschien hebben jullie nog een idee qua stappen enz?

    Overigens doe ik nu heel ander werk. Ik ben content creator en vormgever en werk samen met verschillende bedrijven/merken.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik denk dat alleen jijzelf deze vraag kan beantwoorden. Is voor mensen hier op zp denk ik tamelijk lastig. Als het niet zou kunnen zouden ze het niet aanbieden denk ik, maar of het lukt heeft met jouw niveau en inzet te maken.
     
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland