Sporten CrossFit

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Vanmorgen ben ik voor het eerst in 15 jaar wezen sporten.
    Een proefles CrossFit.
    Heb het ternauwernood overleefd :roflmao::roflmao:.
    Het was verschrikkelijk, loodzwaar.
    Ik heb letterlijk geen conditie. Ik loop veel met mijn honden en fiets 8 km naar mijn werk, op een elektrische fiets dus dat telt niet.:oops:
    Ik heb moeten hardlopen ( dacht dat ik doodging) roeien ( dat ging lekker), springen met beiden benen tegelijk op een groot blok, squatten met gewicht boven mijn hoofd en squatten met zware bal die ik omhoog moest werpen tegen een target tegen de muur.
    Dat squatten was echt loodzwaar, voelde na een keertje of 4 al spierpijn opkomen.
    Heb mn vriendin toegezegd dat ik vrijdag weer meekom, maar liefst blijf ik thuis :roflmao::roflmao:.
    Ik wil dit doen omdat ik geen kracht en conditie heb, dunne armen en benen en een dikke buik.
    Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic aan wil, zijn er hier dames die crosfitten en mij moed willen inpraten.:oops::oops:
    Was behoorlijk onder de indruk van de sporters die de oefeningen deden alsof het niets was en wat ook meespeelt is dat ik met mijn 47 jaar niet meer een van de jongsten ben...
    Ik zou dit eigenlijk wel graag willen volhouden, want ik geef altijd snel op en het zou een grote overwinning zijn..
    En een platte buik en gespierde ledematen is ook mooi meegenomen :roflmao:
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.511
    113
    Vrouw
    Hahaha ik moet heel erg om je post lachen :roflmao:

    Ik heb zelf gebootcampt, en echt hoe vaker je gaat hoe beter het wordt. Maar die drempel om dan na een vakantie/ziekte oid weer een eerste keer te gaan....

    Sterkte vrijdag ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik ben bijna geboren in een gymzaal ( moeder was gym/turn lerares)

    Altijd best hoog niveau gesport. Vond sporten allemaal geweldig...van basketbal tot de sportschool.

    Maar er is 1 sport die ik nooit zal doen:

    CrossFit.

    Je lichaam afbeulen is voor mij echt helemaal niks.

    Ik was dus nooit gegaan.

    Inderdaad sterkte vrijdag :cool:
     
    Jessi79, Zara75 en Shay25 vinden dit leuk.
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de stap vanuit niets naar volledig op en top mee willen doen met crossfit wel iets te groot is.
    Ik zou wel weer gaan maar probeer meer naar je lichaam te luisteren dan naar je hoofd; in je hoofd kan je alles ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    :roflmao: Volledig meedoen lukte me niet eens.
    Ik heb oefeningen op mn eigen tempo gedaan. Die bal omhoog werpen lukte me 1 keer en daarna niet meer. Dus heb gesquat met bal in mn handen zonder te werpen. Dat hardlopen was ook lastig, dus heb het afgewisseld met roeien.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    RESPECT hoor! Goed dat je zo je best hebt gedaan. Probeer wel je eigen grenzen te bewaken, want anders krijg je verschrikkelijk veel spierpijn en dan is de kans dat je afhaakt groter.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.690
    93
    Nederland
    Ik heb crossfit trainingen gegeven, en geloof me; het wordt beter en ‘makkelijker’.
    Het blijft zwaar, maar het voelt niet meer alsof je elk moment dood gaat / flauw valt / moet kotsen :roflmao:
    Belangrijk is dat je op je eigen niveau mee sport. Een goede instructeur helpt je daar bij. Geef je grenzen aan, maar zoek ze zeker op. Dus oncomfortabele zijn hoort er een beetje bij.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Haha, de eerste keer dat ik meedeed aan een les bodypump en crossfit dacht ik dat ik dood ging, de eerste paar keer heb ik het echt op karakter gedaan. Daarna kon ik een week niet meer normaal traplopen.

    Succes met de aankomende dagen.:roflmao:
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Idd goed je grenzen bewaken. Ik ga bv niet zomaar met gewichten aan het werk, maar eerst squats met eigen lichaamsgewicht. Het wordt beter! Naarmate je het vaker doet. Ga je vrijdag weer of hou je het bij deze proefles?
     
  10. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Kan je nog lopen? :roflmao:

    Ik zou niet zomaar out of the blue gaan crossfitten eigenlijk. Of nou ja, wel met goede begeleiding.

    Is bootcamp iets voor je, misschien fijn om conditie mee op te bouwen?
     
  11. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    :roflmao::roflmao: nauwelijks! En ga het nu ook in mn billen, zij en schouders voelen haha.
     
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Voordeel is wel als je na een paar dagen weer gaat, dat dan de spierpijn die je hebt vermindert en zorg er dan wel voor dan je niet overdrijft ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Ik wil wel weer gaan inderdaad.
     
  14. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik heb tot week 6 van deze zwangerschap aqua crossfit gedaan.
    Net zo intensief, maar dan zonder spierpijn :thumup:
    Doordat vrijwel alles in het water is, heb je minder spierpijn dan met normale crossfit.
    Maar het bleef iedere week pittig, maar wel beter te doen en sneller herstel.
    Over een jaar ga ik zeker weer!

    En dat terwijl ik echt een hekel heb aan sporten, maar dit is leuk!:D
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  15. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Succes vrijdag.


    Goed dat je het op je eigen tempo doet. Ik ken het. Het word beter.

    Ikhad het met de eerste paar lessen met bodypump en jumping fitness.
     
    Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina