Ik weet niet hoe het heet, maar ik ben op zoek naar een hok (lijkt wat op een konijnenhok ) voor de baby buiten. Vroeger werden deze hokken veel op het land gebruikt (met name in Groningen) als ouders aan het werk waren. Weet iemand hoe ze echt heten en waar ze eventueel te koop zijn?
in groningen heet dat een lutje potje. erg leuk en super, ze slapen heerlijk buiten en je hoeft er niet de hele tijd bij te zijn.
Fijn ga ik daar ook nog even op googlen. Het lijkt me ook ideaal met onze hond en als import Groninger moet ik deze traditie toch in ere houden .
Heb net ook even gekeken, haha het is idd net een konijnenhok maar wel superhandig denk ik... Kan je kleintje lekker in slapen straks en met zo'n ding heb je ook geen last van muggen of andere steekbeesten...
Ik vind het er wel grappig uitzien en het is inderdaad ook lekker, buiten slapen. Maar waarom niet gewoon in de kinderwagen of campingbed? Daar kan ook een muskietennet overheen en dan is het toch ongeveer hetzelfde?
@ snoopy daar kun je ook een op maat gemaakt matrasje in doen. en wat grotere babys kunnen er ook in.
Wij hebben in ons campingbed ook een gewoon matrasje en Eva past er nog in . Ik vraag me oprecht af wat het voordeel is ten opzichte van een campingbed.
Het kan buiten blijven staan, je hoeft niks in en uit te klappen, er zit een dakje op en kindjes tot 1.5 jaar oud passen erin (itt tot een kinderwagenbak) en doordat het meer beschut en geisoleerd is, kan het ook in de winter gebruikt worden. Daarnaast vind ik ze er gewoon erg leuk uitzien.
hier (wonen echt niet in groningen..) hebben we ze ook op het kdv en mijn kinderen slapen er allebei heerlijk in.. (de oudste is inmiddels te groot) maar vind het super dingen!
Dat denk ik ook. Ik heb ze trouwens ook al in de tuin van ons toekomstig KDV gespot. Het is schijnbaar nog steeds erg gebruikelijk hier.
Het is inderdaad makkelijk dat het buiten kan blijven staan en dat je het in de winter kan gebruiken. Zou ik met een campingbed niet doen . En raar vind ik het niet hoor, juist wel leuk! Ik zou het misschien ook wel leuk vinden als we een iets ruimere tuin hadden gehad...
haha wat gek... nog NOOIT gezien... ben dan ook belgische Maar... wél opletten met de zon, want eerst staan ze in de schaduw, maar na verloop van tijd, als de aarde draait kunnen ze best in de zon komen... Maar wat ik niet goed snap? Sommigen zeggen; leuk, gaat ook in de winter.. Maar waarom zou je je kindje in de winter buiten leggen? Zijn jullie dan vaak in de tuin in de winter? Vind het echt bizar eigenlijk maar niet slecht bedoelt hoor
http://www.hetcoendersnest.nl/uploads/1241502367Lutje-Potje-slaaphuizen.JPG hah... het is echt maar het idee waarschijnlijk... ze liggen namelijk wel veilig en droog etc.. maar het ziet er toch érg vreemd uit?!