Gezond(er) in de MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Do1981, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hoi dames, wie vind het leuk om mee te praten over het verbeteren van je gezondheid terwijl je in de MMM zit? En dan heb ik het over meer bewegen en minder/gezonder eten.

    Door alle hormonen/emoties/stress/Corona ben ik best wat aangekomen over de tijd. De knop is om en ik wil graag weer wat afvallen. De eerste 2 kilo is er af inmiddels. Ook het gezond eten helpt hierbij.

    en meer bewegen natuurlijk niet vergeten. Ik heb redelijk wat rugklachten overgehouden aan mijn vorige zwangerschap/bevalling en dat speelt soms meer op. Ik wil wel hardlopen, doe dat soms, maar niet als ik teveel klachten heb. Ook rond behandelingen durf ik het niet zo.

    ik zit na 6x iui voor een 2e kindje nu aan de 5e terugplaatsing uit de eerste punctie.

    wie schrijft er mee?

    @2jongensmama
     
  2. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik schrijf graag mee! Wij zijn in de MMM voor een brusje voor ons zoontje♡ wij doen icsi-traject. A.s dinsdag hopelijk onze 3de cryo tp! Mits het ontdooien goed verloopt.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oeh, spannend!

    is dat laatste cryo of heb je er nog meer? Omdat je zegt ‘mits ontdooiing goed verloopt’.

    ben je ook aangekomen door het traject? Alhoewel ik me zelf afvraag welk deel nou door het traject komt en welk deel meer ‘gewoon’ is. Maar feit blijft dat er echt wel wat af mag en ik gezonder mag eten.

    heb nog niet per se een doel, maar bmi is nu wel iets boven 25, dus zou wel beter zijn als er wat af is.

    Ik probeer alleen niet door te slaan. Dat deed ik in het verleden soms wel. Ging ik ook iedere ochtend en avond op de weegschaal staan enzo
     
  4. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Hey,

    Ja klopt onze laatste cryo uit icsi 1!
    Ik ben redelijk stabiel gebleven maar wil er wel nog 15 kilootjes af nog steeds:roflmao: bmi net aan 32! Wil gewoon nog zakken baar minimaal 30 of er onder:thumup:
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zit nu op bmi 27 ongeveer. Probeer niet te vaak te wegen of het uit te gaan rekenen. Ben gedurende het traject wel zo’n 10 kilo aangekomen. Na geboorte van mijn zoontje op een gegeven moment een vrij intensief traject gedaan om de zwangerschapskilos eraf te krijgen. Die zijn er allemaal weer aan nu en nog wat Corona kilo’s.

    volgens mij moet ik nu nog zo’n 9 kilo kwijt om onder de 25 te komen.

    vraag jij je wel eens af of de extra kilo’s en de impact die dat mogelijk op je hormoon huishouding heeft impact hebben op vruchtbaarheid?

    Ik soms wel, maar bedenk me dan weer dat ik ook niet zwanger werd toen ik die kilo’s minder was.

    en laatste cryo lijkt me wel spannend. Ben je er in je hoofd al erg mee bezig dat je evt weer een nieuwe poging op moet starten?
     
  6. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik doe ook mee! Morgen gezonde boodschappen en wil meer fietsen (mountainbiken) en wandelen
     
    droomwens79 en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Nu je zegt boodschappen bedenk ik me iets. Sinds Corona laat ik 1x per week boodschappen thuis bezorgen en ga ik niet naar supermarkt.

    Tussendoor alleen naar groenteboer en bakker.

    Ik realiseer me dat dit mij eigenlijk nu heel erg helpt om gezonder te leven. Als ik die ene keer per week sterk ben idzv niks bestellen, dan is het gewoon niet in huis.

    de afgelopen maanden pakte het juist ook slecht uit omdat ik dan de hele week zat te snaaien tov vroeger alleen in het weekend. Maar nu helpt het me eigenlijk best goed
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vandaag wel weer een goede dag gehad. Alleen niet echt veel bewogen. Dat schiet er nog wel een beetje bij in.

    eigenljjk moet je dan dan savonds na het eten gaan doen ofzo. Maar om met Geer & Goo te spreken ‘heb ik de kracht er niet voor’.

    Hoe doen jullie dat? Motivatie/energie opbrengen om te bewegen of sporten?
     
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden,

    Ik doe een beetje mee, ben al op gewicht en ben dus ook mijn hormoon kilo's kwijt sinds 2019. Hoop ze er alleen met een zwangerschap aan te krijgen en voor de rest liever niet ;)

    BMI was 30.2 en is nu 26.2, maar ik vind niet dat het altijd wat zegt hoor.
    Ben 1.80 en nu 85 KG. Voor het mooie zou ik er nog 5 kg af willen maar moet eerlijk zeggen dat die er niet zo makkelijk af gaan, en dan denk ik ook van wat zou het, soms geeft je lijf zelf aan wat bij je past.

    Voor het meer bewegen en @Do1981 (voor je rug) kan ik wel een goede Youtube pagina aanraden. Ook voor straks wanneer we toch door kou meer binnen blijven.
    Zijn oefeningen tussen de 20 en 40 min, low impact en voor iedereen. Het is een leuk stel, echte mensen geen Amerikaanse afgetrainde mensen waar je jaloers op zou worden maar een (volgens mij Engels) stel. Waarbij hij ook motivational speaker is.
    Het heet Team Body Project, je kunt ze daar onder ook vinden op Facebook. Ook daar geen mooie verhalen van afslank middeltjes en magic pills, gewoon doorzettingsvermogen.

    Zo tof ook hoe hij tijdens een training praat, echt kom op doorzetten, als je dit hebt gedaan ben je weer 1 stap dichter bij een gezonder leven, ben trots op jezelf, en als het niet lukt zet hem dan op pauze, kom op adem en druk weer op play. Samen maken wij het af. Het maakt mij niet uit hoe lang je er over doet maar maak het af.

    Ik hou daar wel van. Maar is voor een ieder verschillend natuurlijk.

    Heel veel succes meiden.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ga er naar kijken. Leuk!

    ben vandaag weer eens een dagje op kantoor. Werk nu meestal thuis. Echt wel weer eens fijn. Maar lastiger om tussendoor even wat oefeningen te doen ook, haha.

    Vanmorgej toch weer op weegschaal gestaan, terwijl afgelopen dagen best goed zijn gegaan is er nu juist wat bijgekomen. Misschien doordat ik gestart ben met de utro en de ovitrelle prik? Zou dat kunnen denken jullie? Dat ik daardoor meer vocht vasthou ofzo?

    En leuk als je meepraat!
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    Dat kan zeker.

    Lijkt mij fijn thuis werken, althans als je ook echt een bureau ofzo zou hebben. Helaas kan ik met mijn werk niet thuis werken en werk al sinds de Covid gewoon op kantoor. Eerst werkte mijn collega's thuis en was ik haast alleen op magazijn personeel na. Nu weer volle bezetting. Wij hebben wel een ruim kantoor en magazijn en kunnen daardoor genoeg afstand houden maar toch..
     
  12. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag 15 km gefietst en wel te weinig gedronken (echt een verbeterpunt) morgen ga ik wandelen (5km). En dan de dag erop weer in de avond fietsen.

    En morgen of donderdag ga ik Italiaanse risotto maken met citroen en verse groenten. Ben benieuwd. Wil ook wat verse soepen maken voor wat meer vocht inname.
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    bij mij op kantoor is het nog redelijk uitgestorven. Ook niet echt de bedoeling dat je daar vaak gaat werken. Qua reistijd vind ik dat wel fijn op zich. Maar qua contact wel jammer. Een aantal leuke collega’s zijn eigenwijs en zitten daar vaak. Heel gezellig eigenlijk, haha.


    Super goed dat je zo actief bent!

    Ik heb sinds kort zo’n koolzuur apparaat om Spa-rood te maken. Werkt voor mij super goed om meer te drinken. Drink als ik thuiswerk zo 2 flessen leeg (los van alle thee) en dat is volgens mij al 1,5 liter. Als je dat ook lekker vind zou je hier eens naar kunnen kijken misschien.

    Zelf weer weinig bewogen. Wel tijdens 1 afspraak op kantoor flink stuk gelopen. Qua eten gaat wel nog steeds wel vrij goed. Wel net een ijsje op :p
     
    Asil vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vandaag even een vervelende opstart van de dag. Een collega vertelde vanmorgen (digitaal) in het team dat ze recent 2x een miskraam heeft gehad. Ik wist dat ze bezig was en het best lang duurde. Heb haar nog wat tips gegeven ook over onderzoek.

    nu dus recent een vroege miskraam gehad en nu gisteren na 2e echo (1e zag alles er nog goed uit) hartje dat niet meer klopte. Vreselijk voor haar natuurlijk.

    maar merk dat het ook wat met mij doet. Weer iemand die al een tijdje bezig is en dag toch weer vanzelf zwanger raakt (helaas dan niet goed in dit geval). Sowieso al 2 andere zwangere collega’s. Ben er beetje klaar mee.

    maar ga er niet meer van eten heb ik me voorgenomen. Dat gaat eigenlijk best lekker. Mis het niet per se ook, zoetigheid en snoep. Terwijl ik in het verleden (paar weken terug heb ik het dan over, haha) al snel wat te snaaien zocht.
     
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    Je mag je ook gewoon zo voelen en laat het dan ook toe. En goed dat je beslist geen troost te zoeken in wat lekkers, neem jezelf anders voor om straks een stuk te wandelen. Kun je er bij stilstaan over na denken, terwijl je geniet van het mooie weer en alle ander mooie dingen om je heen. Misschien kijk je er daarna anders tegen aan en heb je ook nog lekker bewogen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat is wel een goed plan. Denk dat ik er overdag geen tijd voor heb, maar vanavond even bewust gaan wandelen is wel een goed idee. Thanks!
     
    Asil vindt dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben een partij moe vandaag. Dat wordt niet wandelen, maar gewoon bank hangen vanavond.... pfff
     
  18. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    volgende keer sleep ik je mee
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vandaag dus kies getrokken in bovenkaak en botopbouw daar om over circa 4/5 maanden een implantaat te kunnen plaatsen. Vandaag is alleen zacht voedsel fijn en ook niet te veel. Helpt wel bij afvallen, haha alleen chocolade vla is niet echt gezond dan weer, haha

    ben blij dat het eruit is, want zat ook een ontsteking (kies gebroken). Maar wordt wel lang proces dit. Als het implantaat over 4/5 maanden geplaatst is duurt het nog weer 4 maanden voordat daar de kroon dan kan worden opgezet. Lange adem dit.

    had nog overleg gehad met ivf centrum of timing nu zo handig was. Maar ze zeiden dat het geen kwaad kon en gezien de ontsteking ben ik blij dat ik het toch heb gedaan. Want ontsteking lijkt me nooit goed voor innesteling.
     
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vandaag een stuk gewandeld. Gelukkig niet veel napijn na de behandling gisteren. Maar wel weinig gegeten. Zie dat ook terug op de weegschaal. Dat is dan weer groot voordeel.

    morgen terugplaatsing als alles goed gaat. Spannend weer. Hoop dit keer weer op een balsto. Vorige was van mindere kwaliteit. Daarvoor wel blastocystes.
     

Deel Deze Pagina