Gezond eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door AniekM, 23 feb 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniekM

    AniekM Lid

    23 feb 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik ben nu 16 weken zwanger. Ik ben bang dat ik ongezond eet. Ik eet wel fruit (bijna elke dag). En probeer ook elke avond groente te eten, dit lukt ook. Alleen komt er vaak patat, vettige broodjes zoals kaasbloodjes naar binnen.. Hoe ongezond is dit volgens jullie? Let me know!
     
  2. PerfectChaos

    PerfectChaos Actief lid

    14 jan 2022
    434
    313
    63
    Vrouw
    Helpende +
    Ik kom op 1 bak muesli
    4 mini kaasbroodjes of 1 pistolet met beleg
    En 1 stuk fruit per dag
    Soms wat avondeten , niet dat ik niet meer wil maar lukt niet door maagzuur & obstipatie.

    Hoeveel groente en fruit eet je?
    Misschien nog een smoothie en ipv vettige broodjes een pistolet met eiersalde en tomaat/komkommer & ei.
     
  3. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Hier eet ik ook al bijna 24 weken “ongezond”
    Mijn eigen avond eten walg ik van .. overdag eet ik 2-3 pistoletjes met eiersalade/brie /pindakaas
    Ik probeer in de middag een smootie te drinken of wat fruit te eten en als avond eten of brood of yoghurt met musli of gebakken ei of bij iemand gaan eten / eten bestellen

    in de avonden ga ik vervolgens snaaien en eet ik koekjes :oops:
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.333
    113
    Vrouw
    Vind je gezond eten sowieso moeilijk of ben je misselijk door de zwangerschap?
     
  5. AniekM

    AniekM Lid

    23 feb 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Vind ik sowieso moeilijk. Ik eet wel bijna elke dag fruit en groente
     
  6. AniekM

    AniekM Lid

    23 feb 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    1 stuk fruit en ongeveer 200/300 gr groente
     
  7. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Wat vind je verloskundige ervan? Ben je veel aangekomen?

    Ik ben zelf sinds september begonnen met sporten en een gezondere leefstijl. T is inmiddels een routine geworden. Ik eet gewoon alles hoor. Ik heb zakken chips liggen in de la en mn zwakke punt: zoute pretzels in melkchocolade. Maar omdat ik 6 maanden hard heb gewerkt aan m'n lichaam en meer heb geleerd over voeding, kan ik niet meer eten dan 1 handje chips. Soms wil ik t wel. Maar mn lichaam weigert t. T gaat om t hele plaatje. Er is geen gezond of ongezond. Probeer te balans te vinden. Meer eiwitten eten helpt ook. Dat geeft je een verzadigd gevoel. Succes!
     
  8. AniekM

    AniekM Lid

    23 feb 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben niet veel aangekomen deze weken. Ik eet ook tot dat ik niet meer kan. Daarnaast beweeg ik best veel. Ik loop veel op mijn werk (pedagogisch medewerker kinderopvang). Dankje voor je antwoord!
     
  9. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.333
    113
    Vrouw
    Fruit en groente eten is natuurlijk altijd goed :)
    Vet, zout en suiker is voor jou niet zo goed, ik zou echt proberen te matigen als het lukt! 1x per week frietjes, geen kaasbroodjes enz.. Volkoren brood met kaas? Desnoods een tosti van maken (met niet teveel saus ;) )?
     
  10. AniekM

    AniekM Lid

    23 feb 2022
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je bericht!
     
  11. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Zolang je ook genoeg fruit en groente eet lijkt het me niet erg kwaad kunnen, maar ligt er een beetje aan in welke mate.
    Ik at overdag bijna alleen maar gezond, maar 's avonds snoepte ik toch wel aardig.
    Nu had ik een te hoge suikerwaarde nuchter, dus dat heeft me geholpen om 's avonds ook niet meer zoveel te snoepen. Het is even omschakelen maar ik was er snel aan gewend.
     

Deel Deze Pagina