Gezwollen schaamlippen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chica82, 2 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Je krijgt echt een dochter, is geen scrotum wat je ziet.:thumup:
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  2. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Duidelijk een meisje hoor!
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Voor een scrotum is het volgens mij veel te ‘gescheiden’, dus het lijken mij ook echt schaamlippen hoor!
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  4. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Meisje! Bij de geboorte van mijn dochter (wij wisten het geslacht niet) ze werd omhoog gehouden en ik diep ik tranen, HET IS EEN MEISJE!! zegt mijn man( die rug zicht had) ; ehh... het is een jongetje... Hahah
    Tja die lippen kunnen best opzwellen maar hier is het helemaal goed gekomen ;)
     
    Lisa890, Chica82 en Ansel vinden dit leuk.
  5. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Echt een meisje hoor! Ik heb 2 meiden en herken dit ook;)
     
  6. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ook zo rond de 20 weken? Ik dacht dat het zwellen vd schaamlippen pas later in de zwangerschap was. Nou goed,, ik denk dat tot ze er is ik het niet zal geloven dat er ook een meisje uit mij kan komen :D
     
  7. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @Chica82 Heb je al een nieuwe echo gehad?
     
  8. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou eigenlijk niet, momenteel is haar (vanuitgaand dat het idd een meid is) groei een zorg en zijn we eigenlijk niet meer zo bezig geweest met het geslacht...
     
  9. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Oh jee, nee dan is het geslacht wel het laatste waar je mee bezig bent.
    Wat is er aan de hand? Groeit de baby niet goed?
     
  10. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Met 20 weken zat ze op de gemiddelde groeicurve en met 22 weken opeens erg gezakt op die curve, met 23 weken een groeiecho gehad in het ziekenhuis en volgende week weer. Dus het wordt goed in de gaten gehouden. De gynaecoloog denkt dat de aanleg vd placenta niet zo goed is. Nu hopen dat ze wel gewoon nog blijft groeien want we zijn bang dat ze anders eerder gehaald moet worden. De gynaecoloog durfde me ook niet echt gerust te stellen, ook indekken natuurlijk/hopelijk , maar ze zei als ze niet verder zakt op die curve en gestaag blijft groeien is is het goed.

    Dus duim hard voor me dat ze dinsdag weer genoeg gegroeid is
     
  11. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Echt een meisje zei ze bij de groeiecho, en de dame is op haar groeilijn gebleven
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lisa890 en sabagirl vinden dit leuk.
  12. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Wat fijn dat jullie dametje toch haar groeilijn blijft volgen. Hebben ze een gewichtsschatting gedaan?
    Goed dat ze er zo bovenop zitten.
    Mijn nichtje was ook zwanger van een meisje. Bij de 20 weken echo bleek zij ook erg klein te zijn. Daarna veel groeiecho's gehad. Deze klopten trouwens niet bij haar. Kindje woog in werkelijkheid gelukkig meer. Meisje is geboren met iets van 38 weken en woog minder dan 2,5 kilo. Na een paar dagen mocht ze lekker met mama naar huis.
     
  13. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ze zit op de p10 dus als ze die lijn blijft volgen weegt ze met 40 weken precies 3 kilo. Mijn middelste (jongen) woog 3500 dus ik denk soms misschien gaat ze helemaal niet veel schelen met hem. Bij hem hadden we alleen echo met 20 weken dus welke lijn hij volgde wisten ze dan helemaal niet. Deze dame boog de curve met 22 weken pas af, met 20 weken was ze gewoon net onder gemiddeld
     
  14. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Mijn nichtje kreeg het advies voldoende rust te nemen. Ze heeft nog wel een tijd gewerkt. Ze is wel iets eerder met verlof gegaan, denk met 32 weken. Bevalling zou ingeleid worden (of een keizersnede) als de groei te veel afnam. Maar dit was dus niet nodig.

    Neem wat vaker tijd voor jezelf, even met een tijdschrift of een serie op de bank. En lekker broeden. ;)
     
  15. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja dat doe ik inderdaad al sinds ze zeiden dat de groeicurve afboog, en ik heb sinds kort een schoonmaakster die om de week komt

    Ik doe lekker rustig aan en hang wat op de bank als de kinderen op school zitten. Kan geen kwaad in ieder geval:D
     
  16. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    precies, en wat heerlijk dat je een schoonmaakster hebt!
     

Deel Deze Pagina