Nu het weer wat warmer is, heb ik weer serieus last van gezwollen voeten en handen. Had gisteren zelfs serieus pijn aan m'n voeten. Zit al bijna heel de dag met m'n voetjes ophoog en ben goed water aan het drinken. maar het helpt precies niet echt. Iemand nog tips?
Heb er ook flink last van nu met het warme weer. Flinke tintelende vingers en voeten. We kunnen er niet veel tegen doen denk ik dan idd de voetjes omhoog en goed drinken. Manlief heeft het voeteneinde van de matras ook al omhoog gezet voor me.
hier ook een met olifanten poten. Heb in mijn handen zoveel vocht dat ik in 2 vingers geen gevoel meer heb. Voelt alsof ze slapen, vooral s nachts. Nu heb ik s nachts polsbeschermers van skeelrs om...en dat helpt. Wordt ik daar niet wakker van. Voor de voeten lekker koude washanden erop tegen de pijn. Mijn vk zei; bleekselderij en komkommer eten. Helpt een klein beetje..( als t weer minder warm is)
Ze zijn idd lekker warm, maar dat vind ik altijd nog prettiger dan olifantenpoten. En het wordt vanaf morgen weer minder warm. Scheelt ook.
Ook hier worstenvingers en voeten:S Vanmiddag even bij de VK gevraagd en die zei idd ook bleekselderij en brandnetel thee. Verder veel drinken, zo'n 3 liter en flink blijven bewegen... succes
merk vandaag toch al dat het koeler is. m'n benen voelen nog wel zwaar aan, maar ze zijn niet meer zo gezwollen als gisteren.
Ook ik heb t zo erg Ech me voeten zijn wel 3x zo dik en opgezwollen -Koud/warm water afwisselen helpt nie.. -Kussen onder me voeten op bed,werkt ook nie echt..heb ik alleen maar ruzie mee verder in de nacht - Zometeen maar ff brandnetelthee halen, hopelijk helpt dat wat.. Maar voorderest kan het toch nie zoveel kwaad ofzo he,zoveel vocht in me voeten en kuiten?? Vriendlief maakt zich al helemaal zorgen... Liefs,Diamaria xxx
Hier ook een 'slachtoffer' van vocht. Vooral in m'n voeten en enkels....alleen m'n birkenstocks kan ik nog aan. Veel komkommer eten, goed drinken, dat helpt bij mij een beetje en manlief masseert 's avonds m'n voeten. In het begin pijnlijk maar daarna lekker en ze worden daadwerkelijk slanker. Het kan niet echt kwaad hoor, tenzij je ook een hoge bloeddruk erbij hebt. Geloof dat het de meest voorkomende kwaal is.
Lekker naar de voetreflexoloog gaan. Die kan ook eventuele andere (zwangerschaps)kwaaltjes aanpakken.
heb het ook al één dag gehad, de warmste dag die we tot nu toe hadden (23 graden ofzo) en m'n pootjes waren dik! bah bah.. echt geen zicht... Ben vandaag birkenstocks gaan kopen, hoop dat die me bevallen en dat ik ze lang kan dragen, want gesloten schoenen vind ik nu al niet fijn meer!
Meiden, houdt het echt goed in de gaten hoor! Ik lig nu in het ziekenhuis vanwege te hoge bloeddruk en eiwit in de urine.
Je voeten omhoog helpt eigenlijk pas echt wanneer je voeten hoger liggen dan je hart. Dus op bed liggen en dan flink wat kussens onder je voeten. Veel drinken (nog meer dan je al deed!) Selderij en komkommer eten. Dit schijnt vochtafdrijvend te zijn (bij mij hielp het niet) Lopen (blijven bewegen) een professionele lympfekliermassage (heeeeerlijk!) een minder professionele maar oh zo lekker voet / been massage van je partner! Ik hield in mijn vorige zwangerschap waarschijnlijk zo'n 17 liter vocht vast... Ik heb zelf maar 39 maar liep op mijn mans slippers maat 43 en zelfs die stonden helemaal in mijn voeten. Mijn spijkerbroek kon ik niet meer aan omdat ik de pijpen niet over mijn kuiten kreeg (meer dan 10cm in omtrek toegenomen) en mijn handen? Ach, ik was blij dat ik mijn trouw en verlovingsring op tijd had afgedaan. Nu heb ik ook vocht maar veeeeel minder!! Oedeem hoeft niets met een hoge bloeddruk te maken te hebben maar heb je last van hoofdpijn of duizeligheid bel dan altijd je VK!
hey meid, beterschap hoor! Vind het wel een beetje eng... omdat ik altijd een lage bloeddruk had maar sinds ik zwanger ben is hij iets aan de hoge kant (14/9)... geen idee hoe het komt, eet gezond, niets extreems. Heb wel een beetje stress, maarja, daar is niet echt een remedie tegen. Gyn vindt best nog te doen vermoed ik, aangezien ze er niks speciaals van zegt.. Nouja, we zien wel
Je hoeft het niet eng te vinden hoor, vocht vast houden alleen is geen ernstige kwaal, hoogstens erg vervelend (weet er alles van , zoals verplicht lopen op birckenstocks met 11 graden omdat je niks anders meer past...). Als je inderdaad ook een (erg) hoge bloeddruk hebt en eiwitten in je urine, dan kan dit wijzen op iets anders, maar dat is bij jou toch nog niet van toepassing? En daar controleren ze je goed op hoor! Bij twijfel altijd even vragen aan je gyneacoloog, dat vinden ze echt niet vreemd.