GGD is tegenstrijdig

Discussie in 'Corona forum' gestart door Young Flower, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    Op 8 januari een positieve test. Direct in isolatie van mijn man en zoveel mogelijk van mijn kinderen.

    Ondertussen ben ik al 3x gebeld door de GGD. Op zich goed natuurlijk maar elke keer zeggen ze eerst A in het gesprek en bellen later dat het toch niet klopte en anders is.

    Vandaag weer ze belden dat ik uit isolatie mocht en mijn man en kinderen uit quarantaine. Toen ik aangaf dat mijn man vrijdag negatief getest was (na 5 dagen isolatie) en de GGD toen aangaf dat hij weer mocht werken hoorde ik verontwaardiging bij de dame die belde.

    Nog geen 2 uur later werd ik gebeld ik mocht toch niet uit isolatie omdat ik nog minimaal hoest. Ik snap dat ze dit zien als symptomen. Maar ik zit nu al meer dan 14 dagen binnen waarvan al 11 dagen in quarantaine. Dit terwijl de juf van mijn jongste ook als enige klacht nog een kuchje had en dit vond de GGD een portvirale hoest. Zij mocht na 8 dagen weer uit isolatie en quarantaine en weer werken met een klas vol groep 8ters.

    Daarnaast zijn mijn moeder en broer die ook in quarantaine zaten helemaal niet eens 1x gebeld behalve voor de testuitslag.

    Op deze manier ga ik heel anders naar alle opgelegde regels kijken. Als de GGD zelf al continue tegenstrijdige adviezen geeft. En de een wel continue gebeld word en de ander niet dan kunnen ze toch maatregelen opleggen wat ze willen maar dan slaan die toch nergens op.
     
  2. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Jij hebt een positieve uitslag gehad daarom bellen ze jou vaker

    je moeder en broer zijn in quarantaine omdat ze bij jou geweest zijn of ook positief getest??

    daar kan het verschil in zitten
     
  3. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    Nee mijn moeder was ook positief en de kinderen van mijn broer ook.

    Ze hebben ondertussen weer gebeld en ik mag toch uit isolatie en quarantaine.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Kan je niet echt helpen maar ik weet wel dat de GGD enorm verschillend is in hun adviezen, helaas ervaring mee dus!
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik snap je gevoel hoor... na 3 echt totale prutgesprekken met de GGD had ik ook het gevoel dat je nog zo’n streng maatregelen-pakket kunt verzinnen.. maar als je dat op deze manier met deze mensen moet aan uitvoeren dan komt er maar de helft van terecht:(
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier ook zo’n ervaring.

    ze weten zelf ook maar half hoe het werkt geloof ik.
     
  7. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    424
    206
    43
    Vrouw
    Hier ook rare ervaringen met de GGD. Toen ze mijn man belde om hem te informeren dat ik Corona heb, paste ze de eerste adviezen aan mij al aan. Of hij dat ook even aan mij door kon geven? Man kreeg vandaag bij zijn positieve test ook weer hele andere adviezen o_O.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Bij mij belden ze pas op dag 5 na mijn positieve test. Ze vertelden me dat ik niet meer naar buiten mocht en in quarantaine moest. Alsof ik die 5 dagen nog buiten was geweest :rolleyes:

    Verder kon ik gewoon de kinderen doen maar ik moest in isolatie van mijn man. Hoe dan? Kinderen meenemen in mijn isolatie? o_O

    Verder meermaals aangegeven dat ik de dag voor mijn positieve test de hele dag bij mijn schoonouders binnen had doorgebracht (80+, hartproblemen ed). Ging ze maar niet op in. Bleef over mijn werk doorgaan wat ik allang helder had.

    Uiteindelijk was haar antwoord over wat te doen met mijn schoonouders dat ze zichzelf in de gaten moesten houden :rolleyes:

    Wij hebben ze vanaf mijn positieve test in quarantaine gezet, leek me iets veiliger :D

    Dus ja... de ggd zit er geregeld naast... :rolleyes:
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Ugh hebben ze zelfs dat belscript nog STEEDS niet op orde?

    Gewoon een uitgebreidere beslisboom is toch niet zo lastig te maken en uit te sturen naar je callcentre medewerkers...

    Dit hoor je al sinds maart !?! Oke kinderziektes en wat veranderingen verder maar dan nog...knuppels...
     
  10. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    Maar op deze manier hebben alle maatregelen toch geen nut.

    Als ik het zo hoor is het geen uitzondering hoe het bij ons is gegaan dus. Nu snap ik waarom alle maatregelen niet werken. Als de GGD zo veranderlijk is in hun adviezen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    En al zouden ze een perfect belscript hebben met mensen die het perfect oplepelen... dan nog vraag ik me af of het zinvol is om heel veel telefonische informatie uit te wisselen met mensen met hoge koorts en vreselijke hoest. Misschien moeten er meer filmpjes komen, instructies met plaatjes, dingen die je later duidelijk terug kunt lezen en voor iedereen begrijpelijk zijn. Zet dat belscript maar gewoon ergens online voor mij.
     
  12. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    251
    86
    28
    Bij mij zeiden ze dat een kuchje een restant is en dat je dan gewoon naar buiten mag...
    Het ligt er heel erg aan wie je spreekt bij de GGD, sommige zijn echt niet best
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Er wordt tenminste wel een beetje op de kwaliteit van de gesprekken gelet, dat valt weer mee!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113

Deel Deze Pagina