Gierige acties deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Een nieuw topic aangezien anderen maar het vorige topic blijven vervuilen.

    Geen recente actie maar wel van lang geleden..
    We waren met 9 personen uit eten en we zouden gezamenlijk betalen.
    7 namen een gemiddelde maaltijd en fris.
    2, een stel, namen gelijk het duurste, mixjes en whisky.... ook als enige een voorgerecht, uiteraard ook het duurste
    Me 3 personen in protest gegaan over dat het dan niet de bedoeling is dat je gelijk het duurste neemt.
    Dus alsnog per persoon betaald. Ik was 25 gulden kwijt, zij per persoon 65 gulden...

    Een paar gulden, of nu euro extra vind ik niet erg om mee te betalen, maar dit was absurd.
    Ze waren wel gelijk klaar met vrienden uit te gaan eten.
     
  2. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Dat is zeker een oudje:roflmao:
    Maar idd een pot delen is dan wel hetzelfde soort genre eten en drinken
     
    goblins vindt dit leuk.
  3. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    We gingen trouwens pas in protest bij het toetje... kleine wraakactie..
     
    Langmuts, soovi, dreumesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.555
    3.594
    113
    :rolleyes::roflmao:
     
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Bedenk me eigenlijk nu dat dat ook best een beetje gierig is, hihi
     
    DQueen vindt dit leuk.
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet of ik het gierig of vreemd moet noemen maar ik kreeg van mijn zus een badje kado voor de bevalling.Toen mijn zoon er een beetje te groot voor werd (tummytub oid) wilde ze hem graag terug hebben voor haar werk (kraamzorg) ,ze werkte graag met haar eigen badje.Ze wilde ook de oude speentjes van mijn zoon hebben,vond ze leuk als ketting aan haar tas...mijn zus verdiende samen met haar man ruim boven modaal.
     
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik vind oude speentjes aan je tas hangen vooral smerig :|
     
    Manana, jojo85, Valerie en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Ik vind dat allebei eigenlijk helemaal niet vreemd. Als zij dat badje voor haar werk kan gebruiken en jij het niet meer nodig hebt, dan is het toch geen probleem om aan haar terug te geven? En die speentjesketting zal misschien ook deels juist leuk zijn omdat het gebruikte speentjes waren, iets met een verhaal, zeg maar.
     
  9. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.527
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het in zoverre vreemd ,een kraamverzorgster met een eigen badje terwijl de gezinnen waar ze komt zelf een badje hebben?Waarom dan een badje wat ik kado gehad heb en dus ook goed gebruikt heb gebruiken voor andere baby's?Is ook niet echt fris vind ik...net als met de speentjes...
     
    Manana, rums, jojo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    Dit indd.. sorry hoor maar een kraamverzorgster hoeft niet haar eigen badje mee te nemen in onze kraamweek! Bah..
     
    Manana, Mamalove2014, Soturi en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Inderdaad echt niet dat mijn verse baby in een badje zou gaan waar een kraamverzorgster mee aan komt zetten... bah!
     
    Prettykitty, yoghurt, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Zo raar vind ik het niet om een badje tummitub bij je te hebben als kraamverzorgster. Zo kun je het als ouders proberen en welicht aanschaffen. Wij hadden het niet gekocht leek mij onzin en geldverspilling. Maar als ik het kon proberen had ik het Mischien wel gekocht.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Maar het verschil zit hem hier dan in het proberen of, zoals ik de andere post begrijp, alleen maar de baby in dat badje willen doen.

    Optie 1 zou handig zijn voor sommige mensen, waaronder jij. Dan ligt de keuze bij jou om het badje te gebruiken.

    Optie 2 hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen. Ik wilde al geen tweedehands badje kopen omdat ik dat idee niet lekker vond. Je weet toch nooit hoe ermee is omgegaan.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Werkt ze niet n ee regio waar vaak de spullen niet op orde zijn?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ontopic.

    Ik denk dat de raarste situatie voor mij deze is.

    Ik ging met een toenmalige vriendin naar de Mac Donalds. Omdat ik al een aantal keer had getrakteerd, bood zij nu aan te trakteren. Oké, prima.
    Ik vroeg haar of ik nog rekening moest houden met een bedrag als max omdat zij het niet heel breed had.
    Hoefde niet. Naja, prima. Dus uiteindelijk keek ik een beetje naar wat zij had zodat ik ook ongeveer in die buurt zou zitten als max, voelde prettiger.
    Uiteindelijk was ik mijn milkshake aan het uitkiezen. En ik was aan het twijfelen tussen een kleine en een medium. Als ik zelf betaal, neem ik altijd al medium of zelfs groot. Maar zij klikte de kleine aan met de opmerking erbij dat ze het nog wel moest kunnen betalen.
    De medium was 50 cent meer.
     
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Dan is de ham vraag nu. Had ze voor zichzelf ook een kleine drinken besteld?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat weet ik niet meer. Denk het haast wel, anders was het helemaal krom geweest.
    Maar zij drinkt sowieso weinig. Dus die zal al niet zomaar een medium of groter bestellen omdat dat voor haar gewoon teveel is.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik vind mensen snel gierig Maar dat ligt aan mezelf omdat ik totaal geen waarde hecht aan gled.
    recent voorbeeld. Wij gaan altijd met een grote ploeg op vakantie. Beste vriend zijn ouders gaan altijd mee en zitten dan in het huisje van onze beste vrienden en delen dan die kosten. Dit jaar hadden die ouders geen geld en blijven een jaar thuis. Ik stelde voor ze als verassing te laten komen (ik betaal de tickets en vrienden moesten dan dit jaar de kosten van het huisje alleen betalen, wat ze nu toch al moesten). Dit wilde de vrouw van mijn beste vriend niet die wil niet hun vakantie betalen. Ik stelde nog voor de helft van de kosten van het huisje dan te delen zodat ze toch een beetje mee betaald hadden maar nee dat ging ze niet doen. Had niets met privacy te maken puur de kosten. Dat vind ik echt gierig, het kost je geen euro meer maar je gunt een ander geen gratis vakantie omdat die van jou ook niet gratis is. Ik snap dat gewoon niet maar soms twijfel ik of ik daar nou zou raar in ben. Nu overwegen man en ik ze toch over te laten komen voor 5 dagen en bij ons in huis te nemen maar voor mij is dat wel een aanslag op mijn privacy vandaar de twijfels. Ze zijn als opa en oma voor mijn kinderen maar niet mijn (schoon)ouders. Man wil het wel heel graag dus gaan de komende 2 weken een knoop doorhakken.
     
    Seffie, Gewooniemand, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Dat is echt super egoïstisch van ze. Gaat denk ik vooral om een ander iets gunnen?
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  20. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Maar het zijn dus haar schoonouders toch? Misschien was ze blij eindelijk eens een keer zonder schoonouders op vakantie te kunnen. En dan ga jij roet in het eten gooien met je gulle aanbod ;)
     
    dreumesje, floppie888, Gewooniemand en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina