Giga dip... help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mississippi, 18 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bijna zes maanden nu, en helaas sinds een paar dagen heb ik nog maar zo weinig bv :( echt zo erg!

    Ik ben twee maanden terug toen ik weer aan het werk ging rustig aan begonnen met de bv aan te vullen met kv op werkdagen, omdat ik niet genoeg gekolfd kreeg op het werk (voeding 11:00 en 15:00). Toen weigerde ze opeens alle flesjes, dus ben ik elke dag een flesje gaan aanbieden (bv aangevuld met kv) zodat ze de fles ging accepteren en dat het in haar vaste ritme zou komen. Vervolgens vielen de nachtvoedingen weg en nu dat ze sinds vorige week de late avondvoeding ook niet meer wil en mijn menstruatie eraan komt heb ik inmiddels zelfs vroeg in de ochtend niet meer genoeg. :( Vanochtend geprobeerd te kolven en na 30 min had ik 30cc uit twee borsten :( Ik snap wel dat het ergens terug moet lopen natuurlijk als er in zo’n korte tijd zo veel voeding ‘afvalt’, maar had gehoopt nog een tijd zeker die ochtend- en avondvoeding te blijven geven. Mijn man zegt dat ik het moet accepteren gezien ik toch die zes maanden bijna heb aangetikt, maar ik ben echt nog niet zo ver!

    Weet iemand of ik het tij nog kan keren? Ben er echt verdrietig van...
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Ik zou zeggen neem even contact op met een lactatiekundige en ik zou zelf bijvoorbeeld de late avondvoeding voor nu gaan powerpumpen en evt tussendoor nog een x extra aanleggen als ze dat pikt
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja dat ga ik morgen idd even doen! Ik moet zeggen dat de voeding net goed ging, ze viel tevreden in slaap, dus misschien Is er een kans dat het goedkomt! Heb nog geprobeerd na te kolven maar er kwam echt niks. Ook die late voeding straks ga ik idd kolven, hopelijk helpt het! Dankjewel voor de tips :)
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Fijn dat de voeding net goed ging! Ik kolfde na een maand of 11 echt helemaal niks meer maar heb nog tot 16 maanden gevoed maar goed ik was wel al een stukje langer bezig maar ik herken de frustratie! Hoop dat je het weer omhoog krijgt!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bv is vaak pas stabiel na 9 maanden, dus denk dat je vroeg bent begonnen met afbouwen. Of dat nog te redden valt, weet ik niet. Zou inderdaad even lactatiekundige vragen daarvoor.
     
    zonnetje2015 en Mississippi vinden dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Als je voeding terugloopt, is er eigenlijk maar 1 oplossing..stimuleren stimuleren stimuleren.
    Dus aanleggen en/of kolven.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  7. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Valt zeker en vast nog te redden!
    Powerkolven doet wonderen.
    Het gaat niet om aantal cc's bijeen krijgen maar om zoveel mogelijk toeschietreflexen te krijgen, want die krikken je productie omhoog.
    Ik nam een uurtje de tijd ervoor, als de reflex kwam stopte ik, 10 min later nog eens enz.
    Mijn productie ging aanzienlijk omhoog hiermee.
    Komt vast goed!
     
  8. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Eigenlijk is alles al gezegd maar inderdaad blijven stimuleren. En even een Lactatiekundige om hulp vragen is altijd verstandig. Die kan samen naar een goed plan kijken om de productie weer omhoog kan krijgen.
     

Deel Deze Pagina