Mijn dochter van 11 maanden vind het nodig vreselijk hard te gillen of schreeuwen. Zonder reden zet ze ineens de volume knop voluit. Herkennen jullie dit. Ik wil het niet dat ze op straat of in de winkels ook zo hard gilt.
Is er dan geen aanleiding? Dat ze bijvoorbeeld iets niet mag of dat iets niet lukt? Dat heeft mijn meisje sinds deze week... Ze wordt dan heel rood en begint heel hard te gillen en te huilen.
Nee in de kinderwagen bijvoorbeeld als we wandelen is er geen aanleiding voor. In der kinderstoel ook niet. Ja als ze iets niet mag en ik zet haar weg of pak het af is het drama natuurlijk
Hier ook hoor. Zo ineens gilt ze heel hard. Gewoon omdat ze het leuk vind. Maar uhm... hoort dat er niet gewoon bij? Mijn dochter mag echt gillen wat ze wil in de winkels ofzo hoor. Een baby kan je echt niet de mond snoeien alleen omdat jij je schaamt voor andere mensen.
Ik vind het niet nodig dat ze zo hard gilt. Vind het ook niet fijn als kindjes van iemand anders zo aan het gillen zijn. Kan haar ook niet de mond snoeren maar wel leren dat het wat zachter kan
Ik lees mee. Heb recent ook een onderwerp hierover gepost maar ik krijg geen reacties Dacht al dat ik de enige dramaqueen heb! Succes
Nou inderdaad een drama queen zo noem ik der ook vaak. Ze heeft ook een aandacht gilletje maar die is meer van heeeeeey heel hard jij ook succes
tis een fase je hebt er weining aan maar het is echt een fase. hier ook gehad. tis echt ondekken wat ze kunnen met hun stem. en iid ook op straat jammer genoeg goe je er niets aan. hier hield het nu een maand of 2/3 weer op
Jasmine heeft precies hetzelfde op het moment. Volgens mij gewoon een fase waarin ze een beetje ontdekt wat voor geluiden ze kan produceren. Ik reageer er gewoon niet op. Heb gemerkt dat als ik dat doe, ze begint te lachen en het gewoon blijft herhalen. Vorige week nog op vakantie geweest. Ook in het vliegtuig vond mevr. het nodig om af en toe flink te gillen. Misschien vervelend voor andere mensen, maar kan haar de mond niet snoeren. En ze begrijpt er ook niks van wanneer we zeggen dat het zachter moet ivm andere mensen. Schaam me er ook niet echt voor...het is een baby.
Heeft ze hier ook gehad, gewoon om te kijken wat de stem allemaal wel kan. Ik ben wel eens gezellig met haar mee gaan gillen, vond ze prachtig Ik laat haar ook gewoon gillen, en als het ergens is waar ik liever heb dat ze zachter doet, dan ga ik tegen haar fluisteren, dan gaat ze dat nl. proberen. Maar met 11 maanden snapte ze dat ook nog niet hoor. Jammer wat de mensen in de supermarkt er van vinden, je kan er nu eenmaal niet een duck tape-je op plakken en zelf zullen de meeste ook wel kinderen hebben die ooit gegild hebben.
ik had het pas ook gevraagd en het blijkt erbij te horen. Hier kan Emma ook opeens heel hard gaan gillen. Ik heb begrepen dat het ook kan zijn dat ze hun stem aan het oefenen zijn, dan hebben ze wat nieuws ontdekt. Ja Emma kan ook wel boos worden als ze iets niet mag, maar dat is wel anders als echt gillen. emma moet ook lachen als ze gaat gillen, jouw kindje ook?
Hier ook een gillertje hoor! Ik heb het idee dat ze gewoon d'r stem aan het ontdekken is. Ze kan ook zo vanuit het niets inees heel hard gillen. Eerst ontdekte ze dat ze pfffffwwwwt kon zeggen (lekker dat ze dat dan vooral onder het eten wilde oefenen ) en nu dus dat gegil. En deze week komt het keelschrapen er bij. Gewoon een flinke ontdekkingstocht. Ik laat d'r maar lekker de gang gaan.
klinkt zeer bekend, hopelijk gaat het snel over. meneer hier doet het vooral als het niet snel genoeg gaat met eten, haha. hoezo ongeduldig.....
is gewoon een fase sterker nog noodzakelijk. ze leren allerlei klanken te maken en geluiden voor een achter uit hun keel te maken. over een paar weken zal er weer een ander geluid bijkomen. heb je het bellen blazen al gehad bijv? of de kk...kkkaa...kkk..kkaaa.. klank? het zou erger zijn als er helemaal geen geluid uit kwam.het hoort er allemaal bij. straks gaan ze ook om aandacht gillen, dan wordt het iets anders natuurlijk. maar deze begin geluiden horen er echt gewoon bij zijn zelfs zeer welkom. hoe meer geluiden ze gemaakt hebben en hoe meer ze gebrabbeld hebben hoe beter dat is voor de uiteindelijke spraak ontwikkeling.