Gillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MSL12, 7 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Mijn dochtertje van anderhalf doet vaak gillen vooral als ze iets wil wat haar grote zus aan doen is of als ze juist niet iets wil ook gilt ze vaak in de tuin. Proberen al op rustige manier te zeggen dat ze niet steeds zo moet gillen maar helpt niet:rolleyes: boos worden ook wel eens gedaan of haar even uit de situatie gehaald maar krijg het niet afgeleerd:rolleyes: iemand nog tips?
     
  2. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ai lastig hè. Mijn zoontje van 15 maanden begint ook met zulk gedrag, maar begint dan direct te huilen/driftig te worden, om de kleinste dingen. Ik denk vooral dat het ligt aan niehet nogt kunnen praten. Dus ik ben sinds kort begonnen met het zeggen van: je hoeft niet direct te huilen hoor, je mag het ook gewoon aan mama vragen/zeggen als je iets wilt. Of vragen van: wat wil je dan, laat maar zien. Als iets niet mag of kan, dan zeg ik hem dat duidelijk, en dat hij daar best even boos om mag zijn, maar dat het er niet anders van wordt. Tot nu toe zijn zulke buien snel weer over. Misschien helpt je dit? Maar waarschijnlijk deed je dit al haha. Succes in ieder geval!
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    O hier ook om gek van te worden. Inmiddels negeer ik het ook wel eens. Als hij gaat gillen als ik nee zeg heeft hij pech nee is nee. Als hij rustiger word knuffelen e meestal even en dan is het weer goed. Als hij wil wat zus heeft probeer ik hem af te leiden met iets anders. Als hij is de tuin gilt moet hij naar binnen hier dat gegil wil ik de buurt niet aan doen.
     
  4. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.460
    1.428
    113
    Gillen alsin krijsen omdat ze niet krijgt wat ze wil?

    Of letterlijk gillen? Mijn jongste was namelijk een letterlijke giller. Heel hard en super hoog :eek:
    Dat deed ze uit frustratie, maar meestal gewoon zomaar ineens :rolleyes:

    Ik heb elke keer rustig uitgelegd dat ze niet zo hard moet gillen, omdat het pijn doet aan onze oren, maar heb niet het idee dat het echt hielp. Ik denk dat het mettertijd gewoon beter werd..
    Ze is nu 3 en gilt nog vrij weinig :p
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Als er hier een gilt dan ga ik meestal fluisteren. Dan moeten ze wel stil zijn anders kunnen ze mij niet verstaan :) werkt hier goed! Weet niet of het bij 15 maanden al zinvol is, maar je kunt het allicht proberen ;)
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter deed dat ook zo vreselijk erg.
    Negeren, corrigeren, boos worden niks hielp.
    Ik hoopte destijds dat het een fase was maar helaas.
    Ik heb gewoon een kind wat ik zo op de markt kan zetten.
    Inmiddels is ze 4 en betekent gillen dat ze 5 minuten moet inleveren op der schermtijd.
    Dat maakt wel indruk :cool:

    geen tips dus sorry :p
     
  7. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Ohjee haha ikhoop dat het hier een fase is.
     
  8. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    Wel geprobeerd soms helpt het iets maar meestal niet nog maar wie weet helpt het later nog
     
  9. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Mijn oudste gilde ook rond die leeftijd. Was bij hem echt frustratie van het niet kunnen praten. De jongste huilt om alles en wordt boos is echt ook frustratie dat hij het niet kan vertellen. Hier was het dus een fase
     
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    De helft van mijn tweeling gilt mijn trommelvliezen ook kapot. Vaak gewoon zonder reden. Je haalt haar uit bed, legt haar op de commode om te verschonen. Ik klets rustig tegen haar. Ze maakt wat gezellige geluidjes terug. En vanuit het niets begint het. Zooooo hard en hoog, niet normaal meer. Een sopraan is er niets bij vergeleken. Zachtjes tegen haar praten werkt niet, corrigeren of vragen om niet te gillen helpt niet, boos worden helpt al helemaal niet. Ze lijkt het zelfs soms leuk te vinden ook. Ze gilt keihard en daarna verschijnt er een grote lach. En soms lijkt het uit frustratie te komen. Het zijn vaak perioden waarin ze veel gilt. Dan is het weer een tijd rustig. En vanuit het niets begint het weer. Volgens het kinderdagverblijf is het stemherkenning. Nou ik weet het niet, het is echt zo extreem. Om soms radeloos van te worden.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier was het een fase. Gegilt van 14mnd tot ie bijna 2 jaar was en goed kon praten.
     

Deel Deze Pagina