Gisterenmiddag bloed verloren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik besefte wel dat de zwangerschap vrij goed ging (buiten de typische kwaaltjes) maar nu vind ik het wel heel zorgwekkend.

    Ik heb namelijk gisterenmiddag bloed verloren. Het was helder maar wel niet veel. Bij het vegen zag ik het het zat aan de zijkant van het papier. Het was een klein plekje dat drie druppeltjes zouden kunnen zijn met een heel klein donker stolseltje. Na twee keer vegen was het volledig weg en sindsdien heb ik geen bloed meer gezien (hopelijk komt dat ook niet meer).

    Vandaag heb ik naar de Gynaecoloog gebeld (verpleegster van... want de gyne zit niet vandaag) Ze zei me dat ik me niet te ongerust moest maken omdat het om een kleine hoeveelheid ging. Als ik echt buikpijn kreeg en het nogmaals gebeurde moest ik wel onmiddellijk binnen komen. Omdat ik donderdag een afspraak heb met de gyne zei ze me van toch heel af te wachten.

    Ik maak wel moeilijker stoelgang waardoor ik af en toe meer "druk" zet. Maar het bloed kwam wel langs de schede. Denken jullie aan een gesprongen vaatje? Het is vooral het kleine stolseltje dat ik zo raar vond dat is toch oud bloed he? En het plekje zelf was rood bloed. Kan de boel daar écht makkelijker "knappen" doordat het gevoeliger is? Of is dat maar een domme troost?

    Ik hoop zo dat ik geen bloed meer hoef te zien en het donderdag allemaal ok is. :cry: Uiteraard maak je je toch wat zorgen.

    Zijn er hier nog vrouwen die verder in de zwangerschap bloed verloren? Beetje of veel waarbij het toch ok was bij de controle?
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Kan het misschien zijn dat je jezelf hebt verwond met het afvegen (door van dat harde wcpapier bijvoorbeeld) of heb je daarvoor gedoucht en geschoren?
    Ik schrok me laatst halfdood omdat ik bloed op mn handdoek had. Ik realiseerde me niet meteen dat ik net daarvoor had geschoren en ik had mezelf daarbij verwond.
     
  3. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    We hebben vrij zacht papier. Maar ik kan natuurlijk een beetje "grover" te werk zijn gegaan maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Verder geen betrekking gehad of me geschoren ofzo.

    Zo snel het kwam zo snel ging het weer weg... Sinds dat bloedverlies gisteren is alles weer zo helder als wat.

    Als het nu echt van "verder komt" baarmoeder/placenta of wat dan ook zou het dan niet heel even blijven duren en bv van rood naar rozig gaan? Bij mij was het echt twee keer vegen en over.

    Jullie begrijpen ook dat ik mezelf wat wil geruststellen. Donderdag lijkt plots nog héél ver weg.
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ken iemand die het had rond de 15 weken. Waarschijnlijk is je baarmoeder mond gewoon gevoelig, en die is flink doorbloed tijdens de zwangerschap. Dus het kan zo gebeuren dat er een vaatje knapt. Bij haar was het ook een paar veegjes.
    Ze hoefde pas ongerust te worden als ze langere en grotere bloedingen had, of krampen/buikpijn kreeg...
    Inmiddels is ze 18 weken, en het is niet weer gebeurd.
     
  5. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedankt deepfreeze. Ik hou die dingen echt in gedachten. Ik troost mezelf maar met te denken dat het tegen nu anders al wel erger was geworden. Krampen/buikpijn heb ik niet. Wel een woelige buik. Maar ik krijg echt wat darmproblemen (moeilijkere stoelgang) en bovendien bandenpijn. Dat dat samen opkomt is ook, brrrrr.

    De nacht daarvoor moest ik naar het toilet. Ik had de grote boodschap :oops: en moest wel wat "persen/duwen" ... die moment zelf zag ik niks maar toen ik tegen de middag voor de eerste maal terug naar het toilet ging zag ik dat beetje bloed. Zou het daar van kunnen komen? Wat ik zeker weet is dat het bloed wél vaginaal kwam.
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb ook bloed verloren in deze zwangerschap
    met 16 weken zelfs zoveel dat ik na ziekehuis moest en de kleine zat er nog steeds
    zou me geen zorgen maken is makkelijker gezegt dan gedaan ik deed dat ook achteraf gezien stress voor niets gehad
     
  7. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedankt bengeltje! Ik hoop donderdag ook goed nieuws mee te brengen! Gisteren was ik rustiger dan vandaag. Nadat ik het zag schrok ik maar ik bleef rustig. Tegen m'n vriend gezegd en die schrok ook tot hij hoorde dat het een beetje was dan was hij al geruster. De hele dag vrij goed doorgekomen je denkt er natuurlijk wel aan en telkens je naar het toilet gaat is het "oh ow". Maar het lukte me wel.

    En gek genoeg nu heb ik gebeld. Maar ik ben onrustiger dan gisteren. Ik wil ook niet van stapel lopen dus ik wacht af tot donderdag. Maar ik heb zoveel schrik. :cry: Aan de telefoon kunnen ze ook niet zeggen wat het is natuurlijk. Ze liet me in ieder geval nog niet komen. Nu moet ik bij bloedverlies wel onmiddellijk gaan.

    Ik hoop toch terug rustiger te worden. Hoe kan dat nu dat het gisteren beter ging om ermee om te gaan dan vandaag? :rolleyes:
     
  8. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heb je geen angelsound om het hartje te horen?
    het is dat je denk niet vlakbij woont anders mocht je hier komen luisteren .
    maar ik heb dus sowieso tot 16 weken bruinbloed en helder bloed verloren met 16 week gewoon erg veel en dachte ook dat het over was en deze kleine zit er nog
     
  9. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bengeltje, raar hoe een zwangerschap kan lopen he? Voor jou moet dat nog 10x harder schrikken zijn! Ik ben blij dat het voor jou goed loopt en het geeft me natuurlijk moed.

    Nee heb geen angelsound. Bedankt voor je aanbod in ieder geval maar het is idd spijtig genoeg wat ver. Ik zou hem ZO bestellen weetje! Maar ik ga hem niet vandaag hebben he. Mss doe ik het wel voor als ik nog eens zoiets voor heb. Als je het hartje kan horen ben je toch al wat geruster he!

    Even over de angelsound gesproken. Ik heb op het punt gestaan hem te bestellen! Maar ik deed het niet omdat het zogezegd niet goed zou zijn. Maar godverderrie nu zou ik hem toch wel willen. :confused:
     
  10. mootjen

    mootjen Bekend lid

    10 mrt 2008
    575
    0
    0
    misschien ligt je placenta naast of voor de baarmoedermond of weet je dit nog niet? ik heb dat nml wel, en mij is verteld dat ik daardoor 'wat' bloed zou kunnen verliezen, nog niet gebeurt trouwens. maar ook zal dat niet heel veel mogen zijn als het gebeurt. zal wel mee vallen hoor, zolang het niet heel veel en heel lang duurt en je geen buikpijn hebt kan er niet iets ergs zijn. maar ik snap je bezorgdheid wel, zou ik ook hebben
     
  11. Niet meer actief

    Zou me niet teveel zorgen maken. Je zegt al dat je daarvoor een " een gorte boodschap " hebt gedaan. Door het persen kan er een bloedvaatje in je schede geknapt zijn. Heel normaal omdat tijdens de zwangerschap de boel daar heel goed doorbloed is. en dat stolseltje kan ook daarvan komen.

    Ik heb ook een x de verloskundige gebeld omdat ik wat bloed had bij het afvegen , maar toen was ik ook net goed naar de wc geweest.
    En door sex kan het ook een keer gebeuren dat je bloed verliest. Zolang het niet veel is en je hebt verder geen krampen o.i.d geen zorgen maken.
     
  12. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedankt dames. Jullie reacties helpen me echt. Voorlopig gaat het weer wel. Ik moet gewoon m'n gedachten verzetten. Ik ga zo meteen maar een douche nemen en daarna een boek lezen ofzo. En stilletjes afwachten tot donderdag! Natuurlijk duimen dat ik verder geen rood meer hoef te zien!
     
  13. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kan me voorstellen dat het even schrikken is! Probeer maar lekker te ontspannen..
     
  14. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    We doen ons best. Ik kan al terug wat lachen. ;) Al is het soms zuur. Hihi.

    Weet je wat het ook is. Ik heb zo weinig bloed verlies gehad dat ik soms denk was het wel zo. Het was natuurlijk zo he dames! Ik herken ook wel het rode kleurtje maar soms lijkt het zo onwerkelijk.

    Hoop dat het snel donderdag is. Ik zal met een super bang hartje gaan maar hopelijk gerustgesteld naar huis komen. Wat me nu wel tegensteekt. Telkens als we gaan moeten we nog 2u wachten voor we bij de gyne kunnen... Das pas stressen. :rolleyes:
     
  15. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Zou ik m'n uitleg doen dan aan de verpleegster en vragen of ik iets sneller mag als anders? Of beter niet?
     
  16. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ag de meningen over de angelsound zijn zo verdeeld maar alles geef straling denk dan aan de tv vliegen zon en alle andere apparatuur
    de angelsound kan je ook bij de kijkshop halen en de is gezegd dat het niet schadelijk is door verschillende ervaren mensen.
    maar goed donderdag heb je vast een goede echo
    en anders gewoon vragen of je eerder mag
     
  17. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je aangeeft dat je ongerust bent, mag je misschien wel wat eerder.. Maar loopt het spreekuur dan zo uit, dat je 2 uur moet wachten?
     
  18. Maria Anna

    18 jan 2008
    73
    0
    0
    Het is voor mij heel herkenbaar wat je hebt. Ik heb het zelf ook en bij mij gaat alles nog prima.

    Als je druk zet of perst om je ontlasting kwijt te raken, zet je ook druk op je baarmoedermond. Het is gewoon onmogelijk om dat niet te doen. Je baarmoedermond is ontzettend goed doorbloed tijdens de zwangerschap en daardoor kan er makkelijk een vaatje springen. Je hebt dan vaginaal wat bloedverlies.

    Het klinkt dus allemaal heel gunstig: het is ontstaan na persen, het is maar een klein beetje geweest, het is weer over en je hebt geen krampen of buikpijn gehad.
     
  19. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Moest het ernstig zijn zoals een dreigende miskraam dan zou ik denken dat ik toch al wat krampen zou gehad hebben ofzo niet? Heb bv ook wel schrik van een placenta die het op een lossen zet ofzo.

    Maar goed. Mss lijkt het zo maar ik probeer me niet gek te maken. Tot hier toe loopt alles goed de kleine bloeding is nu van gisterenmiddag geleden.

    Ik had wel twee dagen een rommelende buik en steekjes maar ik denk dat het echt bandenpijn is en serieus mijn darmpjes. Even in detail :oops: Het is niet zo dat ik harde ontlasting heb die is netjes het is het persen dat me parten speelt. Sorry voor de uitgebreide info. Als ik dan niet een beetje moeite doe zit ik echt met darmkrampen die herken ik zo en weet 100% zeker dat het dan m'n darmen zijn die moeilijk doen! Ik lijk nooit meer leeg. :rolleyes:

    Verder moeten wij écht 2 uur wachten voor ik bij de gynaecoloog kan jah. Ik had vorige keer een afspraak om drie uur en om kwart na vijf mocht ik bij hem binnen. Als je er iets van zegt zegt m'n dat we nog geluk hebben want het duurt nog langer als er een bevalling tussenkomt. Maar het maakt me enorm stressie. Ik durf er ook niet teveel over zeggen omdat het daar altijd zo druk is en ik wil de verpleegkundige ook niet op stang jagen. :rolleyes:

    Maar ik denk donderdag toch te zeggen dat ik wat bloed heb verloren en ik ongerust ben. Hopelijk dat ze me dan toch een beetje sneller binnen laten... Heb tenslotte dan al gewacht vanaf gisteren... Thuis kan je je gedachten nogproberen te verzetten. Maar als je ginder moet wachten... :x
     
  20. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Heb vandaag nog een doptone (happytone) in m'n bezit gekregen! Alsof het zo moest zijn verkocht iemand eentje hier in de omgeving.

    Heb hem thuis rustig getest en ik denk dat die werkt! Boven m'n vagina (neem de onderbuik) daar meer aan de linker kant hoor ik een hartje kloppen. Echt nog op de buik niet de liesstreek ofzo. Ik geloof dat datem is he? Ik ben in ieder geval al een beetje gerustgesteld!
     

Deel Deze Pagina