glucose test zwangerschap verplicht of??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door oumnouafel, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oumnouafel

    oumnouafel Actief lid

    24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ik ben momenteel bijna 25 weken zwanger en heb een bmi van 30 en moet de test doen mijn andere kinderen waren allemaal boven de 4 kilo

    Dit is me vierde zwangerschap

    Heb bij de andere nooit iets vam gehoord

    Nou heb ik morgen eem afspraak staan die ik zo en zo afbellen ga bem ziek hoest me kapot dus dat gaat niks worden

    Maar vraag me af is het verplicht of niet

    Oja de tijd moet me om 8 u uur. Melden dit kon niet later ook zo vreemd. Wij hebben masr een auto en de kids moeten naar school en ziekenhuis is ook zo 15 minuten met de auto dat is dan toch ook raar. Dat het niet om 9 uur kan

    Graag jullie ervaringen

    Suikerziekte komt niet in de familie voor
     
  2. Liescakes

    Liescakes Actief lid

    7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest ook een suikertest doen. Is niet verplicht maar ze verwijzen je niet voor niets. Mijn moeder heeft nu op 60 jarige leeftijd met overgewicht een gestoorde glucose, daarom moest ik nu testen. Maar ja, dit heeft niks met zwangerschapsdiabetes te maken. Ik kon de link dus ook niet leggen maar ja, ik wist wel weer dat er niks aan de hand was.

    Je moet nuchter zijn, dat is waarschijnlijk de reden dat je je om 8.00 moet melden. En wat voor mij als verrassing kwam: je moet 2 uur in het ziekenhuis wachten. Bij m'n dochter mocht ik nog naar huis.

    Stel dat er niks interessants uit de test komt, ook fijn om te weten, toch?

    Groetjes, Lies
     
  3. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Waarom zou je het niet doen? In het ergste geval was het 'voor niets' en gaat alles goed. En als ze wel wat vinden is dat in het belang van je kind om daar iets aan te doen.
     
  4. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik moest ook glucosetest doen vanwege bmi. Mogelijk nog keer herhalen ook. Ik had wel het geluk dat ik kon kiezen dat ze aan huis kwamen testen.
    Tja richtlijnen veranderen, blijkbaar vinden ze nu dat als je zwaarder bent het risico te groot om niet te testen.
    Net als dat richtlijnen voor bloeddruk nogal aangescherpt zijn laatste jaar. Moest ook urine laten checken op eiwit toen bovendruk wat hoog bleek (stress... ;)).
    Niks is verplicht... je bent uberhaupt niet verplicht naar de vk te gaan, maar is wel verstandig ;) Ik dacht niet echt dat ik zwangerschapsdiabetes had of zwangerschapsvergiftiging, maar als hun die richtlijnen hebben, als de vk vindt dat ik ergens risico op loop en wil testen, doe ik dat. Beter 'voor niks' testen dan doorlopen met iets dat kwaad kan voor de baby of mij.
     
  5. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Dit.
    Ik heb hem vorige zwangerschap drie x moeten doen en nu twee keer. Het is geen fijne test nee... Maar voor het goede doel!
    Overigens is het prikken zo gedaan en het drankje valt ook mee. Het is de twee uur die je daar moet zitten wachten op een stoel die het zwaar en onprettig maakt vind ik.
    Ze willen je het liefst om 8u zien omdat:
    - je dan meteen aan de beurt bent. Het is altijd erg druk in het lab met lange wachttijden. Veel mensen komen vroeg nog even voor werktijd bijv.
    -Je moet nuchter zijn vanaf 22u de vorige avond. Hoe later jij naar het lab gaat hoe moeilijker je het voor jezelf maakt. Bovendien; wil jij om 9u maar de hele wachtkamer zit vol kan het zomaar zijn dat je om tien u pas aan de beurt bent en daar pas om 12u weg loopt. En dat is ook moeilijk met schooltijden ;) plus dat je dan om dat tijdstip nog steeds geen hap of ook maar een slok water op hebt.

    Dus gewoon maar even doen, als het goed is maar eenmalig!
     
  6. tweety25

    tweety25 Fanatiek lid

    5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Ik heb het gisteravond gevraagd aan mijn vk. Ik moet hem ook weer doen. Eerste zwangerschap ook gehad en ik kan er nu al tegenop zien.
    De test laat zien of je zwangerschapssuiker hebt wat erg belangrijk is om te weten voor de veiligheid/gezondheid van je kindje en jezelf. Het is de meest betrouwbare test die er is.
     
  7. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Bij mij werden in het ziekenhuis bij de bloedafname de zwangeren opgeroepen 5 min voor ze opengingen. Anders moest ik idd lang wachten voor ik aan de beurt was.

    Deze zwangerschap mag ik ook weer ivm bmi van 32.
     
  8. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    De bloedafname openging, dan....niet de zwangeren ;)
     
  9. manouk81

    manouk81 Bekend lid

    21 mei 2012
    506
    1
    18
    De test is helemaal niet erg hoor!
    Je drinkt een zoet drankje en 2 uur later krijg je een vingerdikke.
    Dat is alles! Het is wel erg belangrijk om het te testen.
    Door te hoog suiker kan je kindje schade krijgen of erg groot worden.
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.334
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hij is niet verplicht, maar ik vind dat je het naar je ongeboren kind toe verplicht bent om hem toch te doen.
    Je zit in een risicogroep. Hebt gewoon verhoogde kans op diabetes, ongeacht of dit nu in de familie voorkomt of niet. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor je kindje, dus...
     

Deel Deze Pagina