glutenallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door biancanr1, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancanr1

    biancanr1 Bekend lid

    29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Onze zoon van 4 is vandaag gediagnostiseerd met glutenallergie. Hij is nooit ziek geweest, geen klachten helemaal niets. Hij is alleen vrij klein voor zijn leeftijd (95cm) en dit was een reden voor verder onderzoek.
    Nu zijn we dus behoorlijk van ons stuk door dit onverwachte nieuws.
    Kan iemand zijn ervaringen met ons delen?
    Hoe leg je dit uit aan een jongen van 4?

    Bianca
     
  2. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik denk dat ze niet echt ziektebesef hebben maar je kunt wel zeggen bijv dat door bepaalde dingen zoals gewoon brood waarschijnlijk (denk ik) dat daar zijn buikje ziek van word en dat hij daardoor niet snel groeit dat hij daarom het andere beter kan eten.

    En koekjes etc je kunt veel via de natuurwinkle krijgen hoor er is ook een online winkel voor dit soort spullen

    ik roep maar wat hoor maar als ik naar mjin 4jarige kijk zou ik het zo uitleggen maar de ene 4jarige is de andere niet natuurlijk.

    hier hebben we kmallergie dus ik weet wat t zoeken is is soms lastig maar t went eigenlijk wel die etiketten lezen en ik zou eens bij albert heijn gaan zoeken hun hebben goede allergeen informatie op de producten van hun merk en op de website een allergenenlijst erg handig.
     

Deel Deze Pagina