heeft iemand ervaring met dit GOB? Sinds 1 jan is het voor gastouderbureaus verplicht de kassiersfunctie uit te besteden. Eerst kreeg je van hun de rekening en ik maakte het bedrag over aan de gastouder. Dat mag niet meer van de overheid. Nou prima, maar,,, nu kreeg mijn moeder (de gastouder) de factuur en ik ook. Daar stond op beiden 745euro op. Nu kijkt ze haar afschrift na, nu staat er maar 720euro op haar rekening. Even gemaild en nu blijkt dat "stichting derdengelden" (ofziets) die dus de kassiersfunctie doet 0,14cent per oppasuur rekent voor hun functie. Die functie is dus geld van mijn rekening afhalen en overmaken op die van mn moeder. Das toch belachelijk veel geld?? Tis gewoon ook even frustrerend, de gastouders verdienen al een stuk minder. Moeten een opleiding doen die geld kost. Vervolgens moeten ze ook nog eens betalen voor iets wat naar mijn mening echt onzin is. Plus ik betaal per maand 85euro aan bemiddelingskosten. Denk dat ik ook een bureautje ga starten. Van die 745 gaat dus gemiddeld 20euro per maand af en dan nog eens de belasting want die 745 is bruto. Wat helemaal raar is dat wel de 745 op de rekeningen staat dus ook straks op de jaaropgaaf. Ze betaald dus straks wel over die 20euro per maand. Wij wisten hier ook niks van Meer van jullie deze ontdekking gedaan en wat vinden jullie hiervan??
Ik vind het maar raar van het gob eigenlijk. Ik weet dat het tarief van mr nosey iets omhoog is gegaan door de nieuwe regels. De gastouder lijdt er dus niet onder. Het andere gob rekent het ook niet bij mij door, ze zijn ook duurder geworden voor de vraag ouders. Dat een gob geld wil vangen voor elke vingerbeweging/oog knippering die ze maken is bekend, sommigen gob`s zijn erg duur. Maar dat de gastouder er ook voor opdraait is nieuw voor mij. Het kan heel vervelend uitpakken voor je moeder als ze zo net te veel verdient.
het is gelukkig het enige inkomen van mn moeder. Het gastouderbureau incasseert die 20 euro niet, maar die stichting die die kassiersfunctie uitvoert. Dat gaat via degastoudercentrale.nl Ik heb al een boze mail gestuurd maar vind het belachelijk dat het 20euro per maand is en ook nog van de inkomsten van mn moeder afgaat!
Wat raar! Ik zou zeggen dat het gob het zelf maar moet doen (krijgen ze toch zat voor!) en als ze dat niet kunnen/willen dan betalen ze dat maar zelf. Is toch zot dat jouw moeder en de andere gastouders natuurlijk daarvoor opdraaien. "Mijn gob`s " doen het gewoon zelf.
Ik zou inderdaad meerdere gastouders proberen te vinden die deze situatie hebben. Samen sta je sterker dan alleen en anders is het misschien iets voor radar/consumentenbomnd etc. Succes met het opsporen!
had een mail terug. Mijn gob werkt dus samen met de Gastoudercentrale. DIe regelt dat schijnbaar. Zij regelen ook het evc traject en de ehbo cursussen enz. Omdat de gastoudercentrale dus die kassiersfunctie regelt, het traject en die cursus en een helpdesk heeft, vragen (pakken) ze daar een vergoeding voor. Eigenlijk belachelijk, ze zeggen dat de opleiding gratis is. Maar aangezien je 2 jaar bij t gob moet blijven betaal je dus ongeveer 500euro aan ze en dus betaal je de helft zeker zelf!