Goed nieuws voor ouders kot affaire

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Syane, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Ik blijf het marginaal vinden. Mensen in de afgrond duwen en dan andere commerciële partijen aanroepen tot schuldeloosstelling. Waarom? Die kosten zijn ook voor de overheid en niet voor overige bedrijven.

    Dat de overheid alle schade vergoed is 1, ik wacht op het woord smartengeld, want deze mensen verdienen meer dan alleen schadevergoeding.
     
  2. Chilll

    Chilll Bekend lid

    13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Ik vind inderdaad ook dat de overheid alle schulden moet afbetalen én de ouders daarnaast nog een riante tegemoetkoming aan schadevergoeding en smartengeld moet geven zodat ze zich voorlopig geen zorgen hoeven te maken om geld en hun leven weer op kunnen bouwen.

    Maar ik vraag me ook af hoe het zit met negatieve BKR registraties? Die horen dan ook verwijderd te worden. Banken die wellicht huiverig zijn om een nieuwe hypotheek aan te bieden omdat de vorige niet betaald is? Mag de staat wel garant voor staan. Als naar dit soort dingen niet gekeken wordt zitten veel van de ouders over jaren nog met de negatieve gevolgen.
     
    citroenrasp, Kraanvogel en SAARC vinden dit leuk.
  3. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    @Chilll , stond ik nog niet eens bij stil. Deze ouders staan overal te boek als fraudeur natuurlijk. Sneu, kom je hier echt nog uit??
     
  4. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Er wordt nog aan gewerkt om de BKR te verwijderen. Uit het debat van vanavond kwam ook, mochten niet alle schuldeisers akkoord gaan, dan wordt er gekeken of de overheid de schuldenlast gaat overnemen.
     
    SAARC, Kraanvogel en Syane vinden dit leuk.
  5. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Goed dat de schulden worden kwijtgescholden, hoop voor de slachtoffers dat deze nare tijd snel niets meer dan een nare herinnering wordt en dat de negatieve stempels overal verwijderd worden!
    Uiteindelijk als de overheid de riante tegemoetkoming aan schadevergoeding betaald, komt dat uit de portemonnee van ons als burgers ;) dus ja, zou ergens een veel mooier gebaar zijn als er een stukje menselijkheid komt. Dat ze om tafel gaan met de gedupeerden. Om te vragen waar ze naast de schadeloosstelling het meest mee zijn geholpen.
    Met alleen euro’s komen ze er niet denk ik.
     
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Vraag me af hoe het zit met de schulden die inmiddels al afbetaald zijn.

    Worden die ook vergoed?
     
  7. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Zodra mensen een compensatie hebben gekregen, dan wordt er gevraagd of ze akkoord gaan met de compensatie. Mochten ze hier niet mee akkoord gaan, krijgen ze wel de compensatie maar ook de mogelijkheid om naar het CWS te stappen, en de werkelijke schade in te dienen.
     
    Beausecret vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina