6 weken zwanger, op echo is alleen vruchtzakje te zien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ally, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    hallo Mirjam,

    ik ben gisteren naar de gync geweest,voor de eerste echo.
    Eerst maakte de gync zelf een echo ,maar het was niet echt duidelijk voor haar .Daarna maakte de echopetiste een echo,eerst zei ze ik een goed vruchtzakje,maar daarna weer dat ik moest afwachten.eeeeghhhhh
    Ik baal hier zo van .
    Ik mag pas over 3 wkn terugkomen,omdat de echopetiste op vakantie is.
    Ik heb in 1999 2 mk gehad ,ik ben gelukkig eind 1999 wel zwanger geworden van mijn dochtertje zij is nu 5 jaar oud.
    In 2004 zijn goedaardige cystes bij de eierstokken verwijderd.
    In 2005 weer een mk gehad,de mk gebeuren rond de 7 wk ,dushet is spannend voor mij als ik in week 8 zit weet ik dat goed gaat.
    Gisteren tijdens de echo zagen ze weer een cyste zitten van 4 cm,maar als het goedaardig laat ik het gewoon zitten.
    De cyste is toch niet schadelijk voor mijn baby(Als hij /zij er is)
    Ik heb vorig jaar al een chromenonderzoek gehad ,alles was goed.
    Ik probeer er niet veel aan te denken ,maar het is zo moeilijk.
    DEe 3 wkn zijn de langste van mijn leven.

    Ally
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Ally,

    wat een moeilijke onzekere tijd voor je. Soms is de echo onduidelijk, dan ben je minder ver zwanger dan je dacht. Het enige wat je dan kunt doen is afwachten. Het is wel jammer dat je 3 weken moet wachten, 2 weken was beter geweest omdat je zelf zo zenuwachtig wordt he? Is er geen andere echoscopiste in het ziekenhuis?
    De cyste kan meestal gewoon blijven zitten. Je zult verderop in de zwangerschap nog eens een echo krijgen om te zien of ie verandert van grootte.
    Veel sterkte!

    Mirjam
     
  3. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Weet je wat raar is ,3 wkn geleden ben ik ook geweest ,en toen zagen ze die cyste niet??????


    Ally
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Ally,

    dat kan, hij kan anders gelegen hebben, of ze hebben niet goed gekeken. Het kan ook zijn dat ie er pas is gekomen de laatste 3 weken. Soms verdwijnt ie ook weer vanzelf. Dat zal moeten blijken op de volgende echo.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina