Goed slapende kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Silani, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Zijn ze er? Ouders met twee of meer gewoon goed slapende kinderen? Geen of weinig "gedoe" bij het naar bed brengen, normale uren slapen, normale tijden wakker...

    Wij zijn al ruim 4 en een half jaar gezegend met een kind dat houdt van slapen. Nooit gedoe, gezeik of gejank. Zowel de overdagslaapjes vroeger als de nachten gaan gewoon altijd goed.

    Nu we komende maand beginnen voor een tweede, houden we ons hart vast. Want eerlijk; je leest alleen maar de verhalen over drama nachten, krijs kinderen, dood vermoeide ouders die al jaren niet echt goed slapen.

    En dus vroeg ik me af; zijn er hier ouders waarbij het bij alle kinderen gewoon goed gaat? Ik heb behoefte aan ook de andere (positieve) kant. Met familie en vrienden met zeer slecht slapende kinderen zijn we ons zeer bewust van de andere, minder positieve, kant. Maar toch... Het kan toch niet onmogelijk zijn?

    Hoop wat succesverhalen te lezen!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha ik hoor rondom me eigenlijk altijd alleen positieve verhalen van kinderen die altijd en overal slapen. Wij lijken net de uitzondering:)

    Dus ja, ze zijn er echt wel.
     
    suus1983, Zoe123, pippa26 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Oh, fijn! Ja, wij zijn dus omringd met overal slecht slapende kinderen. Geen enkele van onze vrienden-of-familie-met-kinderen hebben goed slapende peuters of kleuters :(
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn broer heeft 2 kinderen die prima en veel slapen. Zelfs de oudste van 3,5 jaar ligt nog elke middag van 13.00 tot 15.00 uur te pitten :eek:

    Die van mij gaan nu inmiddels zonder gedoe naar bed. Maar de oudste slaapt ongeveer van 21.30 tot 6.30 uur. En ligt dan soms om 3.00 uur te lezen :roflmao:

    De jongste slaapt nu van 19.00 tot ook ongeveer 6.30 uur. Al is het de laatste dagen vaker 5.00 uur...

    Beide zijn voor hun 2e verjaardag gestopt met hun middagslaapje.
    De jongste sliep als baby heel weinig. Tot 1,5 jaar was ze geregeld van 1.00 tot 4.00 uur wakker...
     
    Silani vindt dit leuk.
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    De oudste heeft altijd goed geslapen geen gedoe. De jongste eerste jaar op start problemen maar slaapt nu als een Roosje ook nooit problemen mee
     
  6. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Met de oudste tot jaar of 2.5 wel wat te stellen gehad. De jongste heeft altijd eigenlijk goed geslapen. Met hier en daar een fase idd. Maar over het algemeen gaat het altijd top!
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    #7 G89, 22 jan 2020
    Laatst bewerkt: 22 jan 2020
    De oudste heeft tot 14 maanden 's nachts behoefte gehad aan een klein flesjes, maar vanaf het één op andere moment was het voorbij en nu moet ik hem 's morgens altijd uit bed roepen. In het weekend is hij zelden voor 09.00 wakker en het liefst hangt hij dan alsnog de hele dag in bed.

    Bij de jongste had ik ook verwacht tot één jaar minimaal een nacht fles, maar die ging met 6 maanden klokje rond slapen. Daarvoor werd hij ergens tussen 03.00/04.00 wakker (ligt altijd om 19.00/19.30 in bed). Nu wordt hij ergens tussen 06.00/07.00 wakker. Helemaal prima!

    Dus ja, goed slapende kinderen bestaan:D


    Overdag sliep de oudste niet al te best, dus de jongste ben ik vanaf 12 weken consequent op bed gaan leggen. Ik bleef dan bij hem tot hij in slaap viel, aaide over zijn hoofdje etc.. vanaf 5 maand kon ik hem zo in bedje leggen en weglopen. Maar één nadeel.. hij slaapt alleen in zijn bedje, verder wil hij nergens anders slapen, dus zijn veel gebonden aan huis/slaaptijd. We gaan dus ook zelden een dag weg, want dan raakt hij dus wel oververmoeid en is het daarna drama. Maar goed dat is een fase en gaat wel weer over.
     
  8. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier drie kinderen die vrijwel altijd prima slapen. Met 3 maanden sliepen ze door en hebben dat met uitzondering van korte periodes (ziekte bijv.) altijd gedaan.

    Ben ook benieuwd of het bij de vierde ook zo zal gaan ;)
     
    Silani vindt dit leuk.
  9. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Jahoor hier ook 2 kinderen 1 van 2 en 1 van 4 die goed slapen!
     
    Silani vindt dit leuk.
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ik heb ook twee kinderen die goed slapen! We hebben geen gedoe met het naar bed brengen, ze vallen beide binnen 10 minuten in slaap en slapen van 18.45u tot zeker 7u. Mijn oudste wil in het weekend ook nog wel eens een middagdutje doen :)
     
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik snap je 'stress'. Wij hebben de eerste als heel makkelijk ervaren dus was echt een beetje bang dat nr 2 'het addertje onder het gras was' :) Maar niks was minder waar!

    De oudste lukte het de eerste 7 maanden niet om hem wakker in bed weg te leggen. Toen was het over en de incidentele nachtflesjes ook. Sliep overigens wel snel van 19 tot 5, toen 6 en toen 7u30 (vanaf een maand of 10 ong). Uitzondering natuurlijk bij doorkomende tandjes, maar ook hier waren het meer onrustige avonden en uiteindelijk toch die diepe slaap te pakken krijgen in de nacht. De keren dat hij echt een hele nacht heeft gespookt is in bijna 2 jaar nu op 3 vingers te tellen.

    De 2e lijkt op dit moment (is 5 maanden, dus kan nog alle kanten op) nóg makkelijker. Helaas door kma van week 5 tot 10 overdag niet slapen (van de pijn), maar ging (daardoor??) Wel steevast om 18u de nacht in. In de avond was/is het een kwestie van wegleggen en klaar ben je.
    Sinds de aangepaste voeding is het overdag ook appeltje eitje: de standaard wakkertijden in de gaten houden, dan rode oogjes, in bed leggen en hij valt in slaap. Echt geweldig.
    Hij wordt in d nacht nog wel wakker voor een flesje, maar slaapt daarna meteen door. Daar komt hij ook steeds later voor, op dit moment 5u (dus 19u tot 5u en vervolgens doorslapen). Is bij ons perfect, want dan moet ik sowieso opstaan voor werk.

    Ik denk dat het met de eerste sneller makkelijker was gegaan als ik het had aangedurfd om hem op zijn buik te leggen. Dat heb ik bij nr 2 vanaf de derde week gedaan. Eerste is later ook een buikslaper gebleken.

    Maar goed, het hóeft dus niet een probleem te worden. Je kan er vooraf alleen helemaal niks van zeggen.
     
    Silani vindt dit leuk.
  12. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    3 kinderen.
    1e....een plaatje. Volgens het boekje. Heerlijk.
    2e drama. Maar wel alleen voor de 1e 1,5 jaar.
    Van de 3 slapen er nu 2 de hele nacht door en gaan zonder gedoe op bed. Kus geven, liedje zingen en slapen.
    Nr 3 is op zich een redelijke slaper overdag. Hij si weg te leggen. Dat was met nr 2 dus weer niet zo.
    3e slaapt ook nog niet door. Binnenkort maar even kijken of we dit wat meer kunnen sturen.
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ze zijn er zeker. Wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 5 jaar tot 4 maanden.

    De oudste 3 liggen tussen 19.00 en 19.30 in bed. Slapen vrijwel meteen. Heel af en toe wil de 3e nog heel even naar beneden en slaapt ze iets later, maar dat gebeurt nog zelden.
    Alleen de 2e komt vaak halverwege dr nacht bij ons in bed en slaapt dan verder.

    De jongste slaapt nog beneden, krijgt rond 22.00 uur nog een fles en gaat dan mee naar boven. Dan slaapt ze tot 6.00 uur en begint onze dag.

    Dus ja, ze bestaan en ik besef heel goed dat ik daar heel veel geluk mee heb.
     
    Silani vindt dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Present! De oudste heeft wel de fases gehad dat ze zich verzette tegen dr slaap (dus kapot moe toch huilen, roepen, drammen, zowel s avonds als s middags). De jongste heeft dat nooit gedaan maar heeft wel wat nachten gespookt. Maar! Over het algemeen slapen ze klokje rond. Zeker na 1,5 a 2jr!

    Oh beide slapen/sliepen het best in hun eigen kamer en hun eigen bed. Op visite even te slapen leggen doen ze niet net als slapend uit de auto in bed leggen.
     
    Silani vindt dit leuk.
  15. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ja hoor!
    Die bestaan echt...

    4 kinderen die goed slapen, de oudsten zijn 10, 8 en 6 en zien we ‘s nachts alleen bij ziekte of kramp oid (zelden dus).
    De jongste is bijna 5 maanden en slaapt sinds 11 weken het klokje rond.
    De oudste drie sliepen in ieder geval vanaf uiterlijk 6 maanden het klokje rond, de oudste deed er het langste over, die heeft in verhouding het langste gespookt ‘s nachts.

    Hier een positief verhaal dus.
    Ben er zelf erg blij mee, want ik ben zelf ook dol op slapen en functioneer slecht op weinig slaap.
     
  16. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    De oudste heeft soms wat inslaapproblemen door ass. Maar is verder goede slaper. De jongste was een beetje op en af het eerste jaar maar sinds zijn verjaardag slaapt ook hij de meeste nachten prima. Dus kan best hoor 2 goede slapers
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb er 3 ;)
    Ze vallen allemaal makkelijk in slaap, worden zelden wakker snachts en slapen allemaal overdag ook nog :D
    De oudste is altijd wel “vroeg” wakker, zo gemiddeld tussen 06:15 en 07:00.
    De middelste slaapt tot 08:45 of word eerder wakker maar speelt dan zachtjes in bed.
    De jongste heeft nog wel der voedingen tussendoor maar slaapt daarna gerust verder tot 10:00 uur.

    dus ja het kan prima hoor :)
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jazeker! Hier gezegend met 2 goedslapende kinderen (ruim 3,5 en net 2 jaar) :)
    De jongste heeft (op gisterochtend na) de laatste 2 weken voor haar doen ''korte nachten'': ze wordt dan om 7 uur wakker als de rest van het gezin op staat. Voorheen kon je haar om 11.30 nog wakker maken (terwijl ze er al vanaf 19.15 en soms nog iets eerder in ligt en dan ook meteen slaapt)! :eek:
    Ze sliep tussen de 7 en 9 weken oud door, om dat vervolgens weer niet te gaan doen :p En toen vanaf dat ze 4 maanden was sliep ze iedere nacht door.

    De oudste sliep iedere nacht door vanaf 6 weken oud.

    Het is hier echt bij hoge uitzondering dat we een keer slecht slapen door de oudste (en om eerlijk te zijn durf ik dat geeneens met zekerheid te zeggen, want kan me eigenlijk geen eens herinneren dat we ooit een slechte nacht hebben gehad door spokende kindjes).

    Ik hoop dat jullie ook twee slaapmonsters gegund zijn!

    Edit: oudste slaapt niet meer overdag sinds hij 3j en 2 mnd was.
    Jongste (net een maandje 2) slaapt overdag nog zo dik 3 uur weg.
     
  19. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Hier ook een makkelijke slaper. Alleen overdag doet ze alleen maar hazenslaapjes, maar in de avond en nacht slaapt ze top en komt ze maar een keer voor een voeding en soms slaapt ze door. Slaapjes overdag komen vanzelf goed. Is denk ik een fase.
     
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier eigenlijk ook met de tweede goed wel nog 1 nachtvoeding maar is eten en weer slapen. De eerste sliep al klokje rond met 6 weken dus dit is wel net eventjes anders maar slaapt verder wel goed!
     

Deel Deze Pagina