Goed voornemen 2018 eetpatroon veranderen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Haak muts, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi dames,

    Wie wil net als mij (weer) gaan afvallen.
    Heb dit al meerder keren geprobeerd. Ben een keer 12 kilo afgevallen.
    Wil mijn eetpatroon veranderen.
    En echt kunnen genieten van eten en drinken.
    Dat vliegt er nu in zonder bij na te denken.
    Zou het fijn vinden om dit met meerdere mensen tegelijk te kunnen doen.
    Zodat we elkaar kunnen helpen en tips geven?
     
  2. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik zou graag meekletsen als dat mag. Wil mijn eetpatroon ook veranderen in de zin dat ik meer/anders moet eten. Sinds een half jaar ben ik afgestudeerd en heb ik een stressvolle baan, daardoor eet ik op werkdagen met moeite 1 broodje. Dan moet ik mezelf echt dwingen. Dit moet beter, omdat mijn vriend en ik ook plannen hebben om zwanger te worden.
    Savonds eet ik overigens wel normale hoeveelheden en meestal gezond.
    De eerste stap is om in ieder geval te gaan ontbijten. Probleem is dat ik ontbijt nooit lekker vind en er geen tijd voor maak...
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik wil ook wel gezellig mee kletsen. Ik ben al wel bezig maar er moet nog meer af.
    Ik drink nu overdag voornamelijk water thee of koffie met een zoetje probeer nog om ook dat zoetje te laten vallen maar dan is de koffie zo bitter:roflmao:
    Eten doe ik al minder maar soms gaat het toch even "fout" en eet ik weer teveel. Avond eten probeer ik ook altijd normaal te eten groenten pasta/rijst vlees. Ben niet zo dol op aardappel. (Alleen als friet of puree ofzo)
     
  4. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi Simba,
    Gezellig.
    Lastig is dat soms he.
    Heb je ook overgewicht?

    Hoi oceanna,
    Heb je tips hoe jij je eetpatroon hebt veranderd?
    Vind broodmaaltijd erg lekker. Het warm eten wat minder.
    Houd je bij hoeveel je eet?
     
  5. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben voornamelijk begonnen met minder te eten.
    Ik had s morgens altijd 2 boterhammen nu doe ik vaak 2 krackers of maar 1 boterham. Of schaaltje yoghurt of zelf gemaakte smoothie.
    S middags had ik altijd 4 boterhammen dat heb ik eerst naar 3 gedaan en probeer nu 2 of ik eet krackers.
    S Avonds heb ik kleinere borden gekocht. We eten nu van diepe borden die zijn kleiner. Optisch bedrog zorgt ervoor dat je minder eet.
    Meestal had ik bij de koffie nog een koekje maar die haal ik nu gewoon niet meer in huis kan ik ze ook niet meer eten.
    Als tussendoortje probeer ik fruit te nemen. Wat ook helpt is voor het eten een groot glas water te drinken dan is je maag al wat gevuld.
    Ik houd niet bij wat ik eet. Heb ik wel ooit gedaan maar werd daar zelf niet zo vrolijk van.
     
  6. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Die tussendoortjes echt zo lastig.
    Begin vaak erg goed. Maar om het vol te houden
     
  7. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoe gaan jullie om met tussendoortjes? Het is bij mij niet dat ik een hongergevoel heb, tussendoor, maar heb toch de neiging om iets lekkers te pakken.
    Drink crystal clear en thee en cola light
    Maar dat vergeet ik soms om voldoende te drinken
     
  8. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ja zeker lastig. Ik heb alleen rond mijn buik wat extra kilo’s die eraf mogen. Ong 2kg eraf zou al heel fijn zijn :)
     
  9. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ooh tussendoortjes zijn zo lastig om te laten staan he! Ook al heb je geen honger, het is allemaal zo lekker. Ik heb het aardig afgeleerd door steeds bewuster te eten in plaats van gedachteloos s’ avonds voor de tv alles naar binnen werken. Dan lijkt het alsof je eerder genoeg hebt. En vervangen door gezondere dingen.
    Qua drinken hebben wij tegenwoordig alleen nog van die laag kcal fruitsapjes in huis. Zoals deze:
    https://www.ah.nl/producten/product/wi415315/van-de-boom-water-appel-peer
    Het is even wennen want het is minder zoet. Maar wel een stuk gezonder. Mijn vriend is daardoor al een paar kilo lichter (dronk voorheen altijd ranja e.d.)
     
  10. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    I'm in!!

    Morgen vertel ik iets meer! Ben nu aan het stressen dat ik nog maar 6,5 uurtjes kan slapen :eek::cry: (maar wilde graag reageren)
     
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik sla vaak de tussendoortjes over eigenlijk ook heel slecht je kan beter om de 2,5/3 uur iets eten dan alleen maar de hoofd maaltijden.
    Heb soms ook wel dat ik ergens zin in heb dan loop ik naar de la waar de voorraad in staat kijk nee ligt niks lekkers dus neem ik niks.
     
  12. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Hebben jullie ideeën voor een gezond ontbijtje?:)
     
  13. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Zelf gemaakte smoothie 150ml yoghurt 2 verschillende soorten fruit eventueel 50ml melk in de blender glad maken en eten maar. Soms doe ik er ook wat cruesli/muesli door voor wat granen.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  14. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Ik eet smorgens een bruine boterham met zuivelspread.
    En een beker Optimel.

    Ik ben vaak druk in de weer. Dan denk ik in een keer o een tussendoortje. Dan begin ik gezond met fruit maar op een of andere manier is mijn maag/hoofd nog niet verzadigd. En pak ik een creakertje
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  15. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Er ging iets mis. Maar na het fruit pak ik waar ik zin in heb en dan gaat het mis
     
  16. Humava

    Humava Niet meer actief

    Hoi dames! Ik wil ook wel meekletsen. Vanaf het nieuwe jaar ga ik drastisch minderen met koolhydraten. Ik eet nu echt te veel zoetigheid. Ik wil graag nog 12 kilo afvallen dan ben ik op het gewicht wat ik voor mijn eerste zwangerschap had.
     
  17. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi humava,
    Gezellig. De zoetigheid is dat vooral tussendoor of met de maaltijden?
    Ik probeer nu al op mijn tussendoortjes te letten. Ben alleen bang dat het met kerst last word
     
  18. Humava

    Humava Niet meer actief

    Nou vooral snaaien maak ik me schuldig aan. Dus daar moet ik echt mee stoppen.
     
  19. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Tip voor het snaaien geen snaaigoed meer in huis halen kan je het ook niet op eten. Wekelijks boodschappen doen en je echt aan het lijstje houden.
     
  20. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Vind dat soms wel lastig. Koop wel eens koekjes of snoepjes voor mijn zoontjes. Maar als ik trek heb maakt het mij niet uit of het een koekje of een boterham is. Ik denk dat voor mij het beste is dat ik ermee niet stoppen. Gewoon niet doen. Wat doen jullie om te voorkomen dat je iets lekkers gaat pakken?
     

Deel Deze Pagina