Goede duowagen die ook voor één kind kan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 2Cupcakes, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Een tijd geleden postte ik nog een bericht waarin ik super zeker was dat ik een Bugaboo Donkey wou, maar die past dus in de tweeling stand NIET door mijn voordeur. Vervolgens had ik de Joie Evalite Duo op het oog, maar vroeg ik me recent af: Hebben we die wel nodig?

    Mijn dochtertje, bijna 1,5 jaar, loopt namelijk ENORM goed aan de hand mee. Ze is energiek en rent de hele dag door, de wandelingen door de buurt doen we nu ook aan de hand. De enige reden voor een duowagen is dus nog de handigheid dat zij niet zomaar weg kan rennen, maar ik vraag me af of ik haar niet kan leren de wagen vast te houden.

    Nou loop ik gister gezellig te wandelen, een keer met de wagen want het was een flink eind en één van de banden leek leeg, dus opgepompt. Nu weer leeg. Dus die is helaas kapot, het is een oude tweedehands wagen waarvoor ik geen nieuwe wielen kan kopen. Dus er moet sowieso een nieuwe wagen gaan komen.

    Lang verhaal kort: Ik zoek een wagen die zowel enkel als duo kan, liefst niet te duur uiteraard.

    Paar puntjes:
    - Luchtbanden hoeven, zolang het maar comfortabel loopt.
    - Wagen die goed voor één kind gebruikt kan worden. (Ook voor bijvoorbeeld CJG bezoekjes, dan gaat de oudste niet mee)
    - Liefst baby naar mij toe.
     
  2. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Hahaha, ik ging zeggen Bugaboo Donkey, maar dat werkt dus niet voor jullie. :-D Ik heb ook geen idee hoe we dat ding uiteindelijk ergens binnen zullen krijgen, maar dat heb je volgens mij met elke dubbele wagen waarin ze naast elkaar zitten (en achter elkaar willen wij niet).
     
  3. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Dat wou ik eerst ook absoluut niet, maar nu de oudste zo goed kan lopen al lijkt een Donkey me ook gewoon enorm zonde van het geld..

    Vraag me overigens ook af of een meerijdplankje geen optie zou kunnen zijn en dan toch een eenlingwagen.
     
  4. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Je hebt ook van die meerijzitjes, dus dat is misschien wel een oplossing. Hoewel ik wel al vaak heb gehoord dat je dan niet echt comfortabel achter de kinderwagen loopt omdat je een heel stuk achter de wagen moet lopen als er een meerijplankje is.
    De Bugaboo is echt schandalig duur. Wij kopen hem hopelijk tweedehands. Mijn dochtertje zal 17 maanden zijn en zal sowieso nog een tijd moeten meerijden.
     
  5. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Mijn dochtertje is als het goed is 20 maanden als de kleine er eenmaal is.

    Ja, dat is dus ook waarom ik twijfel, want zowel ik als mijn partner zijn niet erg lang en dan loop je of naast de wagen of met benen HEEL wijd. xD
     
  6. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    De Joolz geo kun je uitbouwen tot een 2 zits (achter elkaar, niet naast elkaar). Wij hebben zelf de Day earth, das inprincipe dezelfde maar die kun je niet uitbouwen tot een duo wagen.
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    De joolz geo is achter elkaar en voor 1kindje te gebruiken.
     
  8. Ingtwiede

    Ingtwiede Actief lid

    18 jul 2013
    299
    52
    28
    Icandy

    Nadeel vind ik wel dat de kinderwagenbakken wat kleiner zijn en de baby van je af ligt in duo stand ( maar wellicht is dat anders bij de nieuwere modellen)
     
  9. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    ik zou een meerijdplankje overwegen.
    hier ervaring met de kidsit kunnen ze zowel zitten als staan.
    heel makkelijk te bevestigen

    hier is dochter 1jr en bijna 5maand als de baby komt. wij heb de toppi 2.
    deze is achter elkaar kan ook enkel maar vind ik geen gezicht.
    dochter kan net lopen dus over 5 weken zal ze nog niet netjes meelopen vandaar hier wel een duowagen
     
  10. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Zowel ik als mijn partner zijn redelijk kort (1,69) loopt dat dan comfortabel of loop je dan naast je wagen met een kidsit?

    Mijn dochtertje is 20 maanden bij de geboorte van de 2e als het goed is.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit een duowagen voorbij zien komen waarbij 1 stoeltje met 2 stangen in de kinderwagen geschoven werd. Hij was relatief goedkoop. Ik heb zitten googlen maar ik kan er niet op komen welke het is.

    Of een plankje fijn is is persoonlijk. Ik zou het zelf echt niet willen. Ik trap nu al regelmatig tegen de wagen aan en onze oudste had er zeker ook vaak vanaf gestapt om te doen en laten wat hij zelf wil. Als ze in een duowagen zitten kan je ook een stuk ontspannender boodschappen doen en zo.
     
  12. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Een meerijplankje!
    Onze dochter was 19 maanden toen der broertje geboren werd.
    Zij staat altijd op het meerijplankje en als ze geen zin heeft om te staan gaat ze erop zitten. Voeten in de boodschappenmand en ze houd zich vast aan de zitting en dat gaat prima :thumup:

    Tegenwoordig gaat ze vaak op der loopfiets.
     
  13. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    En hoe lang ben je zelf?
    Ik hoorde dat korte mensen vaak naast de wagen moeten lopen met een meerijdplankje. Heb je daar last van gehad?
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    1,74
    Ik loop een beetje schuin erachter maar vind het niet hinderlijk.
    Als ze zelf loopt haal ik em eraf en leg em onderin
    Mijn vriend is net zolang en kan er op de 1 of andere manier wel recht achter blijven lopen.
     
  15. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    ik ben net zolang en heb geen problemen gehad.
    je kunt het in de winkel altijd even uitproberen of het wil
     
  16. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Dit dus. Ik vond een meerijdplankje ideaal!
     
  17. 2Cupcakes

    2Cupcakes Actief lid

    3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    We gaan voor de kidsit, tweedehands want vind 100 euro voor een plankje wat ik voor 50 tweedehands kan krijgen wat onnodig. (al helemaal als die misschien maar kort gebruikt word)

    En heb toch voor de oude wagen nog nieuwe banden kunnen vinden: dus lekkere besparing zo in ieder geval. Bedankt voor alle tips/hulp! =D
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.340
    113
    Ik ben heel blij met mijn Joolz Geo! Gebruik 'm nu alleen voor m'n dochter en straks gemakkelijk om te bouwen naar een duowagen (onder/achter elkaar)
     
  19. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Mocht heb toc nog een andere wagen willen proberen: wij zijn geel blij met de phil&teds navigator2 of (sports). Heel eenvoudig om te bouwen van mono naar duo en baby naar peuter. Onze jongens schelen 1,5 jaar en we hebben de wagen veel gebruikt en gebruiken hem nog naast een draagzak en loopfiets.
    Wij hadden trouwens hetzelfde probleem met de breedte en deze is niet breder dan een gewone mono wagen.
     
  20. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Meerijdplankje of Icandy.
     

Deel Deze Pagina