Mijn zoon is geen ontbijter. Hij drinkt zijn fles thee op maar eten krijg ik er nauwelijks in. Geen brood en geen bambix. Ik geef hem nu vaak wat kwark en een banaan dit eet hij wel op nl. Hebben jullie nog goede tips voor ontbijt? cornflakes e.d. wil hij ook niet hebben. Hij is 7 uur wakker en tegen half 10 eet hij zijn brood pas. maar ik hoor vaak zijn buikje brommen 's ochtends van de honger dus dan denk ik het buikje heeft wel zin in eten Hij eet de rest van de dag prima maar ontbijten wil hij niet... Ik moet er wel bij zeggen ik zelf krijg ook moeilijk eten door mijn keel 's ochtends maar ik ontbijt wel om mijn zoon het goede voorbeeld te geven
ik lees even mee, zoonlief wil hier ook geen brood ( zowel in de ochtend als middag niet ) wil geen pap, geen cornflakes, geen tosti, etcetc
Ik geef cruesli met yoghurt, dat eet ik zelf ook. Alleen als ik zelf brood eet, wil mijn zoontje ook brood, maar dat komt niet vaak voor 's ochtends.
Cruesli zit wel suiker in volgens mij, maar als hij pure yoghurt lekker vindt, kun je er misschien muesli in doen? Zitten ook rozijntjes in, dus misschien vindt hij dat wel lekker.
Ik heb cruesli zonder suiker (alleen bij biowinkels) en gooi daar zelf rozijnen, zonnebloempitten, amandelen en banaan doorheen.
Ik zou 's ochtends gewoon lekker kwark en banaan geven en dan tussendoor dus zijn boterham (ipv fruit wat de meesten doen). Wie zegt er dat je persé graanproducten moet eten als ontbijt? Als hij over de hele dag maar van alles genoeg binnen krijgt.
Al geef je 's ochtends groente en 's avonds brood, het tijdstip maakt idd niet uit. Wel handig als ze als ze naar school gaan met de pot mee-eten anders sta je 's ochtends om 6 uur pasta te koken of aardappels te schillen, da's niet handig!
Mona goede morgen (is wel zoet) of iets soortgelijks zelf maken zodat het gemakkelijk kan opdrinken. En dan een uurtje of 2 uur later gewoon wat vasts.
haha ik zie mezelf al 's ochtend uitgebreid koken om 6 uur Nee dan maar gewoon kwark en een banaan en later om half 10 zijn brood. Dit gaat zo verder prima nog het is alleen echt geen ontbijter...
Ik moet een beetje lachen om de term 'ontbijtvervanger'...volgens mij is alles wat je eet of drinkt als eerste in de ochtend een 'ontbijt' en smaken op dat punt verschillen nou eenmaal! Nederlandse traditie is brood of pap. Maar er is niets mis mee om op een andere manier te ontbijten. Wij hebben net witte bonen in tomatensaus met een gebakken ei op (lekker Engels!), we eten ook wel eens een restje nasi of bami goreng van de dag tevoren. Of pannenkoeken, of brood of pap. Als het maar iets is dat smaakt en voedt! Dus een banaan met thee en kwark...als je kind dat met smaak eet, dan is dat toch prima?
Hai! Kwark met een banaan is toch een supergezond ontbijt? Als je wilt variëren zou je ook weetabix kunnen kopen. Ik heb het nooit op maar het is een soort van dikke cracker waar je melk overheengiet en die kun je dan zo oplepelen. Staat bij de ontbijtgranen in de supermarkt. Er zit wel een beetje suiker in, maar veel minder dan in bijv. cornflakes. Eerlijk gezegd lijkt het mij heel erg lekker
Mwah...smaakt erg naar karton hoor, is eigenlijk een soort blokken geperste Brinta. Ik krijg het alleen weg als het goed warm is met een flinke scheut stroop er over. Gewoon cornflakes zijn smakelijker (maar daar zit wel veel zout in), of gewoon een bord pap.
Mijn zoontje eet ook maar een half boterhammetje smorgens, maar een sneetje roggebrood gaat er wel in. Beleggen met boter en appelstroop: mmmm... Een cracker (wat ik zelf eet, ik krijg ook niks weg direct na het wakker worden) wil ook goed, maar vind ik zelf niet voedzaam genoeg voor hem, en soms geef ik 2 plakjes ontbijtkoek ( de met minder suiker-variant)
Echt? Ik dacht, omdat het minder vult dat het niet voedzaam genoeg zou zijn? Ik heb idd wel altijd een volkoren variant!
2 volkorencrackers staan gelijk aan 1 volkorenboterham. Ontbijtkoek (ook met minder suiker) bevatten miz teveel suikers/koolhydraten.